انتخاب رشته تجربی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی داروسازی آزاد

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی داروسازی آزاد

رشته داروسازی، همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌های گروه آزمایشی تجربی شناخته شده است. داوطلبان بسیاری هستند که از ابتدای شروع مطالعه برای کنکور هدف خود را قبولی در این رشته قرار می‌دهند. علاوه بر دانشگاه های سراسری، امکان تحصیل دانش‌آموزان در رشته داروسازی دانشگاه‌های آزاد کل کشور نیز وجود دارد. در این مقاله نگاهی مختصر به حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی داروسازی آزاد می‌اندازیم. امید است که شما داوطلبان گرامی با مطالعه این مقاله کلیه اطلاعات لازم را در مورد حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی داروسازی آزاد به دست بیاورید. علاوه بر این، تاریخچه رشته داروسازی توضیحات ضروری در رابطه با رشته داروسازی و شرح وظایف تعریف شده داروسازان، تحلیل بازار کار و درآمد این رشته ، لیست دروس تخصصی و عمومی داروسازی نیز در این مقاله دیده می‌شوند.

آشنایی کامل با رشته داروسازی

شاید شما هم مانند بسیاری از داوطلبین شناخت درست و آگاهانه‌ای از رشته داروسازی نداشته و تنها وظایف یک داروساز را ساخت داروها و فروش داروها بدانید. اما باید بگوییم که حقیقت امر این نیست. رشته داروسازی به عنوان بخشی از علم پزشکی در دنیا شناخته شده و وظایف اصلی یک داروساز تحلیل و بررسی اثر داروها در بدن موجودات زنده از جمله انسان‌ها، ساخت و تولید انواع دارو و ارزیابی داروهای مختلف در سلامت روحی و جسمی افراد جامعه است. باید بدانید که رشته محبوب داروسازی از ترکیب علوم بالینی و علوم پایه تشکیل شده و توانمندی در دروسی مانند زیست شناسی، فیزیک و شیمی جهت ورود به آن کاملاً ضروری به نظر می‌رسد. علاوه بر این، خوب صحبت کردن، جدیت و سخت‌کوشی و توانایی برقراری ارتباط درست با مردم در ردیف خصوصیات فردی ضروری در یک داروساز به شمار می‌رود.

تاریخچه کامل رشته داروسازی

رشته داورسازی از سال‌های گذشته یعنی در اوایل قرن بیستم ایجاد گردید. البته ورود این رشته به دانشگاه‌های کشور از سال 1313 هجری شمسی بود. با گذشت سال‌ها ضرورت وجود رشته داروسازی به سایر دانشگاه‌های کشور به جز دانشگاه تهران ضروری احساس می‌شد. چون ایران به تربیت افرادی ماهر و خبره در این زمینه نیاز مبرم داشت. بنابراین، در آن سال‌ها شاهد ورود رشته داروسازی به دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه مشهد، تبریز، شیراز، کرمانشاه، اهواز، شهید بهشتی و ساری نیز بودیم.

تحلیل بازار کار افراد داروساز

باید بگوییم که امکان جذب حدود 90 هزار درصد از فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی به بازار کار وجود داشته که البته بیشتر از 80 درصد از این افراد به فعالیت در کارخانجات آرایشی بهداشتی، داروخانه، بخش اجرایی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و صنایع داروسازی مشغول به کار می‌شوند. از آنجایی که اکنون کار ساخت 97 درصد از داروها در خود کشور صورت می‌گیرد، بنابراین وجود داروسازان در این کارخانه ها ضروری به نظر می‌رسد.

لیست کامل تمامی دروس ارائه شده در طول دوران تحصیلی رشته داروسازی

در این قسمت از مقاله، اسامی تمامی دروس ارائه شده در طول دوران تحصیل رشته داروسازی را به شما ارائه می‌کنیم.
اگر سوالی در زمینه حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

درس‌های تخصصی رشته داروسازی

تغذیه و رژیم درمانی – گیاه شناسی دارویی – درمان شناسی، مواد خوراکی نظری، مفردات پزشکی، فیزیک فارسی، مواد خوراکی نظری، فارماکولوژی به اطلاعات دارویی، روش‌های دستگاهی، داروسازی صنعتی، کارآموزی صنعت، مقدمات داروسازی، کارآموزی داروخانه، کنترل میکروبی دارویی – فرآورده‌های دارویی بیولوژیکی سم شناسی و زبان تخصصی.

درس‌های پایه رشته داروسازی

فیزیک نظری، شیمی عمومی، شیمی آلی، بیولوژی نظری، آمار حیاتی، شیمی تجزیه، انگل‌ شناسی و قارچ شناسی، کمک‌های اولیه، اصول خدمات بهداشتی، فیزیک نظری، ایمونولوژی.

ارزیابی و تحلیل درصدهای دروس و کارنامه آخرین اشخاص قبول شده در رشته داروسازی

در اینجا به ارزیابی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی داروسازی آزاد برای شما دوستان می‌پردازیم. با مطالعه این بخش، آشنایی کافی را با رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد بدست می آورید. لازم به ذکر است که در جدول زیر آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد ذکر شده است.

  رشته داروسازی – دکتری عمومی
نام دانشگاهرتبه کشوری آخرین نفر قبولیرتبه در منطقه یک آخرین نفر قبولیرتبه در منطقه دو آخرین نفر قبولیرتبه در منطقه سه آخرین نفر قبولی
واحد علوم داروئي9074283243211794
واحد دامغان9668300645981928
واحد آيت ا… آملي9552297245451901
                              کارنامه و رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد 96 – 95
نام دانشگاهحداقل رتبه کشوری
آیت الله آملی8426
علوم دارویی – ظرفیت مازاد خودگردان9194
علوم دارویی7069
                                                       رشته داروسازی- دکتری
نام دانشگاهرتبه کشوری آخرین نفر قبولیرتبه در منطقه دو آخرین نفر قبولیرتبه در منطقه سه آخرین نفر قبولیرتبه در منطقه سه آخرین نفر قبولی
واحد علوم داروئي10518325449992121
واحد آيت ا… آملي10574326850242133
واحد دامغان10863335351592199

در این مقاله، به ذکر نکاتی ضروری و مفید در رابطه با حداقل دروس و آخرین رتبه قبولی داروسازی آزاد برای شما داوطلبان متقاضی تحصیل در این رشته پرداختیم. در صورت داشتن فرصت کافی و علاقه نیز می‌توانید مقاله مربوط به محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده داروسازی آزاد را نیز مورد مطالعه قرار دهید.
اگر سوالی در زمینه حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی داروسازی دانشگاه آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *