آیدانیتو > محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری میکروبیولوژی 98
انتخاب رشته تجربی

محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری میکروبیولوژی 98

محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری میکروبیولوژی 98


محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری میکروبیولوژی 98

در میان زیرشاخه‌های گروه تجربی، رشته میکروبیولوژی طرفداران پروپاقرص خود را در بین دانش‌آموزان دارد. در واقع افراد بسیاری از ابتدا هدف خود را بر قبولی در این رشته و ادامه تحصیل در آن قرار داده‌اند. قصد ما از نگارش این مطلب، دادن اطلاعاتی مفید در مورد محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری میکروبیولوژی 98 است. همچنین، معرفی کامل رشته میکروبیولوژی، بازار کار و فرصت‌های شغلی و دروس تخصصی و عمومی این رشته نیز در این مقاله گنجانده شده‌اند.

آشنایی کلی با رشته میکروبیولوژی

رشته میکروبیولوژی از شاخه‌های جذاب و پرطرفدار گروه آزمایشی تجربی بوده که به عنوان اساس و پایه رشته‌هایی همچون بیوتکنولوژی، پزشکی، بیوشیمی و ژنتیک شناخته می‌شود. باید بگوییم که متخصصان رشته میکروبیولوژی می‌توانند نقشی بسیار مهم در تشخیص انواع بیماری‌ها در افراد داشته باشند. در حقیقت هدف اساسی از ورود این رشته به دانشگاه‌های کشور، بررسی مسائل مختلف مرتبط با جانداران میکروسکوپی و شناسایی آن‌ها است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که علم میکروبیولوژی را مادر علوم سلولی مولکولی می‌نامند. گفتنی است که سه گرایش مختلف میکروبیولوژی غذایی، میکروبیولوژی صنعتی و میکروبیولوژی پزشکی زیرشاخه‌های این رشته را تشکیل می‌دهند. در گرایش میکروبیولوژی غذایی وظیفه میکروبیولوژیست تهیه غذایی با استفاده از میکروب‌هاست. در گرایش میکروبیولوژی پزشکی به تحلیل و بررسی میکروب‌های عامل ایجاد بیماری در افراد پرداخته می‌شود. در نهایت، شاخه صنعتی این رشته به مواردی مانند از بین بردن آلودگی‌های زیست محیطی، تهیه مواد صنعتی همچون کودها و اسیدها، تشخیص آفت‌های گیاهی و راه حل‌های مبارزه با این آفت‌ها مربوط می‌گردد. باید بگوییم کلیه افراد در صورت تمایل می‌توانند تا مقطع دکتری در رشته میکروبیولوژی پیش رفته و تحصیلات خود را ادامه دهند. همان‌طور که می‌دانید حیطه شغلی متخصصان رشته میکروبیولوژی در آزمایشگاه‌ها بوده و کلیه دانشجویان این رشته پس از فراغت از تحصیل امکان اشتغال به کار در مراکزی مانند آزمایشگاه‌های میکروب‌شناسی و پاتولوژی بیمارستان‌های کشور، تهیه لوازم آزمایشگاهی مورد نیاز آزمایشگاه‌ها، کارخانه‌های تهیه کننده اسید‌‌هایی همچون اسید استیک و اسید بوتریک، سازمان‌های حوزه درمان و بهداشت ایران و مراکز تولید واکسن را دارند.

لیست کلیه دروس مورد تدریس در دوره کارشناسی میکروبیولوژی

درس‌های تخصصی باکتری‌شناسی 2 و آزمایشگاه، مبانی فیزیولوژی گیاهی و آزمایشگاه، میکروبیولوژی محیطی و آزمایشگاه، ژنتیک 2 و آزمایشگاه، زبان تخصصی، فیزیک و آزمایشگاه، ویروس‌شناسی، میکروبیولوژی 2 و آزمایشگاه، زیست‌شناسی پرتوی، ایمونولوژی و آزمایشگاه، شیمی عمومی و آزمایشگاه، ژنتیک 1 و آزمایشگاه مبانی فیزیولوژی جانوری و آزمایشگاه، ریاضی عمومی، بیوشیمی 1 و آزمایشگاه، بیوفیزیک، اکولوژی عمومی، زیست‌شناسی سلولی و آزمایشگاه، قارچ شناسی و آزمایشگاه.

دروس عمومی (مشترک بین کلیه رشته‌های دانشگاهی)

انقلاب اسلامی، آشنایی با منابع اسلامی، زبان عمومی، مبانی نظری اسلام، ادبیات فارسی، تربیت بدنی 1 و 2 و اخلاق اسلامی

لیست کلیه دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته میکروبیولوژی در سال 98

در زیر محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری میکروبیولوژی 98 را به شما عزیزان ارائه می‌دهیم. پس با ما همراه باشید تا بتوانید با اطلاع از لیست دانشگاه‌های پذیرنده این رشته، بهترین تصمیم را در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری بگیرید: 1- دانشگاه تهران 2- دانشگاه شهید چمران – اهواز 3- دانشگاه مازندران – بابلسر 4- دانشگاه مراغه 5- دانشگاه ملایر 6- دانشگاه الزهرا (س) – تهران – ویژه خواهران همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، تعداد دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته میکروبیولوژی در ایران بسیار محدود است. بنابراین، افراد مایل به ادامه تحصیل و داشتن مدرک دانشگاهی در این رشته باید تلاش بیشتری برای مطالعه دروس مربوط به کنکور تجربی جهت قبولی در رشته میکروبیولوژی و راهیابی به یکی از دانشگاه‌های ذکر شده را داشته باشند. مسلماٌ شما داوطلبان گرامی با داشتن پشتکار و مطالعه بیشتر دروس می‌توانید یکی از صندلی‌های این دانشگاه‌های روزانه را از آن خود کنید. در این نوشته، سعی در ارزیابی و تحلیل محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری میکروبیولوژی 98 را برای شما دوستان گرامی داوطلب ورود به دانشگاه داشتیم. همچنین، در صورت علاقه می‌توانید مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری98 را مطالعه نمایید.
اگر در زمینه محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری میکروبیولوژی 98 سوالی برایتان مطرح است با مشاوران و کارشناسان آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *