انتخاب رشته تجربی

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده داروسازی آزاد





محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده داروسازی آزاد 

رشته داروسازی در ردیف محبوب ترین رشته های گروه علوم تجربی قرار داشته و اشخاص بی شماری به دنبال ادامه تحصیل در این رشته و کسب جایگاهی بالا در جامعه به عنوان یک پزشک داروساز هستند. در این مطلب به ذکر محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده داروسازی آزاد 97 برای شما داوطلبان گرامی پرداخته و علاوه بر آن بخشی از مقاله نیز به معرفی کامل رشته داروسازی، بازار کار و ذکر دروس مورد تدریس در این رشته اختصاص داده شده است.

معرفی کامل رشته داروسازی

داوطلبان بسیاری از ابتدای شروع مطالعه برای ورود به دانشگاه ها هدف نهایی خود را قبولی در رشته داروسازی قرار می دهند. باید بدانید که رایج ترین شیوه درمان در میان انسان های سرتاسر دنیا، دارو درمانی است. از این رو رشته داروسازی با همین هدف درمان انواع بیماری ها و بهبود حال افراد بیمار وارد دانشگاه های کشور شد. در واقع، تشخیص و تبدیل ماده مؤثر به کپسول، آمپول، قرص و شربت و در مجموع به شکلی که بیمار قادر به مصرف آن باشد، وظیفه اصلی هر داروساز است. همچنین، یک دکتر داروساز اثرات مصرف داروها را نیز بر بدن بیمار مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد.

بررسی وضعیت شغلی و بازار کار رشته داروسازی در ایران

به جرأت می توان گفت که بازار کار رشته داروسازی در ایران مطلوب بوده و هر ساله شاهد جذب و استخدام درصد بالایی از داروسازان در مراکز مختلف هستیم. از جمله بخشهایی که هر داروساز می تواند در آن جا فعالیت کند، بخش صنعت است. در این بخش، وظیفه نگهداری ساخت واحد تحقیقات و مدیریت کارخانه های داروسازی بر عهده داروسازان بوده و عده ی زیادی از این افراد مشغول به فعالیت مداوم در این قسمت هستند. داروخانه های بیمارستان های کل کشور نیز از دیگر مراکز نیازمند به یک داروساز هستند. از جمله وظایف یک داروساز در این داروخانه ها می توان به تشکیل دادن پرونده دارویی و نوشتن شرح حالی مختصر از بیمار و نظارت و کنترل بر شیوه ی مصرف انواع داروها در بیماران اشاره کرد.

لیست دروس مورد تدریس در طول دوران تحصیل رشته داروسازی

در این بخش از مقاله، لیست کلیه دروس رشته داروسازی را جهت آشنایی شما داوطلبان متقاضی در این رشته خدمتتان ارائه می دهیم:

درس های تخصصی رشته داروسازی

تغذیه و رژیم درمانی – گیاه شناسی دارویی، مدیریت در داروسازی – شیمی دارویی، درمان شناسی، مواد خوراکی نظری، فیزیکان فارماسی، سم شناسی، مفردات پزشکی، زبان تخصصی، گیاه شناسی داروسازی، کارآموزی داروخانه، داروسازی صنعتی، مقدمات داروسازی، کنترل میکروبی دارویی

درس های پایه رشته داروسازی

ریاضیات پایه و مقدمات آمار، بیوشیمی، فیزیک نظری، شیمی آلی، شیمی تجزیه، قارچ شناسی و انگل شناسی، کمک های اولیه، الیمونولوژی، بیولوژی نظری، تشریح اصول خدمات بهداشتی، کامپیوتر، آمار حیاتی، تشریح

لیست دانشگاه های آزاد ارائه دهنده رشته داروسازی

در این بخش از مقاله، به بیان فهرست محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده داروسازی آزاد 97 برای شما داوطلبان گرامی می پردازیم. پس همراه ما باشید تا با آگاهی از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته، بهترین و عاقلانه ترین تصمیم را برای تحصیل در رشته داروسازی بگیرید.

  • استان مازندران – واحد آیت ا… آملی
  • استان مازندران – واحد آیت ا… آملی – ظرفیت خودگردان
  • استان سمنان – واحد دامغان
  • استان سمنان – واحد دامغان – ظرفیت خودگردان
  • استان تهران – واحد علوم داروئی – ظرفیت خودگردان

همان طور که مشاهده می کنید، تعداد دانشگاه های ارائه دهنده رشته دانشگاهی انگشت شمار بوده و تنها چند دانشگاه این رشته را در لیست رشته های خود گنجانده اند. در این نوشته، به تحلیل محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده داروسازی آزاد 97 پرداختیم. در صورت داشتن علاقه می توانید مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده کنکور سراسری 97 را نیز مطالعه بفرمایید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *