انتخاب رشته تجربی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تغذیه آزاد 98





حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تغذیه آزاد 98

رشته تغذیه یکی از رشته های بسیار پر طرفدار در گروه آزمایشی علوم تجربی است که هر ساله داوطلبان بسیاری در سراسر کشور برای قبولی در این رشته به رقابت با هم می پردازند.  یکی از دلایل مورد توجه بودن این رشته بازار کار آن است. همان طور که از اسم این رشته مشخص است وظیفه یک متخصص علوم تغذیه این است که با علم به ارزش مواد غذایی و شیوه  تغذیه به افراد جامعه کمک کند تا تغذیه مناسبی داشته باشند. از آنجایی که تغذیه نقش اساسی در سلامتی دارد ، رشته تغذیه به عنوان یکی از بهترین و کاربردی ترین رشته های دانشگاهی تعریف می شود. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در مقطع کارشناسی در رشته تغذیه دانشجو می پذیرد. از این سو با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان شرکت در کنکور سراسری قصد ادامه تحصیل در رشته علوم تغذیه در دانشگاه آزاد اسلامی را دارند ، در این مقاله به بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تغذیه آزاد 98 می پردازیم.

معرفی رشته علوم تغذیه

رشته تغذیه دارای‌ دو شاخه‌ عمده‌ است‌ که‌ عبارتند از : الف‌) تغذیه‌ گروه‌های‌ مختلف‌ جامعه‌ : مانند گروه های سالمندان‌، معلولین‌ و کودکان‌ و نوجوانان‌. ب‌) تغذیه‌ بالینی‌: تغذیه‌ و مشاوره‌ غذایی‌ بیماران است. جالب است بدانید ، دانشجویانی که داوطلب هستند پس از فارغ التحصیلی در رشته علوم تغذیه ، دفتر مشاوره غذایی تاسیس کنند باید به مدت 3 سال سابقه کار در یک بیمارستان را داشته باشند.

علوم تغذیه آزاد

در سال های گذشته در انتخاب رشته آزاد هر داوطلب حق انتخاب 20 رشته را داشت که  طبیعتاً از انتخاب رشته کنکور سراسری کم تر بود. پس داوطلبان باید با دقت بیشتر و حساسیت بالاتری برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام می کرد، اما در سال 98 ، مطابق اعلامیه دانشگاه آزاد، داوطلبان مجاز اند تا 100 رشته محل را انتخاب کنند.

آخرین رتبه قبولی علوم تغذیه

علی رغم اینکه چند سالی است کنکور سراسری و آزاد با هم ادغام شده اند ، انتخاب رشته سراسری و آزاد کاملا روندی متفاوت از یکدیگر دارند. از جمله تفاوت های آن ها می توان به زمان انتخاب رشته و دفترچه انتخاب رشته اشاره کرد. یکی دیگر از تفاوت های انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری این است که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد سهمیه مناطق آزاد وجود ندارد و در نتیجه رتبه در سهمیه در کارنامه اولیه کنکور سراسری ، برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، اهمیت زیادی ندارد. از آنجایی که آگاهی از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تغذیه 98 قبل از اقدام به انتخاب رشته بسیار ضروری است در ادامه به بررسی آخرین رتبه قبولی علوم تغذیه آزاد در سال های گذشته می پرداریم: آخرین رتبه علوم تغذیه 96 در سهمیه عادی به شرح زیر است:
نام دانشگاهرتبه کشوری
واحد علوم تحقیقات15812
واحد سروستان27389
واحد مرند32885
واحد سراب35483
  آخرین رتبه علوم تغذیه ظرفیت مازاد خودگردان در سهمیه عادی نیز به شرح زیر است:
نام دانشگاهرتبه کشوری
واحد علوم تحقیقات – ظرفیت خودگردان21271

 

تراز قبولی تغذیه آزاد

آخرین تراز قبولی رشته علوم تغذیه دانشگاه آزاد در کنکور 96 – 95 با سهمیه عادی، 7988 بوده است. برای اطلاع ازحداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تغذیه آزاد 98، لازم است تراز افراد قبول شده در سال های قبل را مورد بررسی قرار دهیم:
رشته علوم تغذیه
نام دانشگاهتراز آخرین نفر قبولی
واحد علوم و تحقيقات8720
 واحد مرند8058
واحد سروستان7988
  توجه داشته باشید که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد فقط ترازدر زیرگروه مهم است و با رتبه در سهمیه و رتبه کشوری کاری نداریم.

حداقل درصد دروس قبولی تغذیه آزاد 98

علوم تغذیه شامل مجموعه رشته های زیرگروه یک گروه آزمایشی علوم تجربی است. ضرایب درس های تخصصی به شکل زیر است:
درسضریب
ریاضی2
فیزیک2
شیمی2
زیست شناسی4
زمین شناسی0

  ضرایب دروس عمومی هم به این صورت است:

درسضریب
ادبیات فارسی4
ادبیات انگلیسی3
عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3

 

دانشگاه های پذیرنده تغذیه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در واحد های زیر اقدام به پذیرش دانشجو در رشته علوم تغذیه می نماید:
  • دانشگاه آزاد سلامی واحد علوم و تحقیقات
  • دانشگاه آزاد سلامی واحد مرند
  • دانشگاه آزاد سلامی واحد سروستان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات (ظرفیت خودگردان)
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب
در نهایت پس از بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تغذیه آزاد 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد  بزنید.
اگر سوالی در زمینه حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تغذیه آزاد 98 و انتخاب رشته کنکور تجربی دارید با مشاوران حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *