انتخاب رشته تجربی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تغذیه سراسری 98





حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تغذیه سراسری 98

رشته علوم تغذیه یکی از پر طرفدارترین های گروه علوم تجربی پس از پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و پیراپزشکی است. رشته تغذیه شامل دو گرايش تغذيه بالينی و تغذيه انسانی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید پیشینیان معتقد بودند که پزشک هر فرد در وهله ی اول ، تغذیه فرد است. در واقع به نظر می رسد اگر بدانید که آنچه می خورید ، به طور مستقیم بر تمامی فعالیت هایتان تاثیر گذار است ، بیش از پیش بر نوع تغذیه خود حساس می شوید. با علم به این موضوع ، واضح و مبرهن است که تغذیه فقط یک رشته دانشگاهی نیست بلکه علمی است که آگاهی از آن برای تمامی افراد جامعه ضروری است. با توجه به اینکه هر ساله، داوطلبان متعددی برای قبولی در رشته علوم تغذیه ، در کنکور سراسری با هم به رقابت می پردازند، در این مقاله به بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تغذیه سراسری 98 می پردازیم.

آخرین رتبه قبولی علوم تغذیه سراسری

اگر قصد دارید که در رشته علوم تغذیه ادامه تحصیل دهید، آگاهی از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تغذیه در سال های گذشته ، به شما کمک می کند تا انتخاب رشته حرفه ای تری داشته باشید. از آنجایی که در کنکور سراسری سهمیه مناطق برای رشته ها حائز اهمیت است در جداول زیر به بررسی آخرین رتبه قبولی تغذیه در دانشگاه های علوم پزشکی شیراز ، علوم پزشکی شهید بهشتی تهران ، علوم پزشکی تبریز و علوم پزشکی اصفهان ، در سال های گذشته می پردازیم.
نام دانشگاهدانشگاه علوم پزشکی شیراز
ظرفیت رشته20
آخرین رتبه قبولی منطقه 12316
آخرین رتبه قبولی منطقه 25029
آخرین رتبه قبولی منطقه 32462

 

نام دانشگاهدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران
ظرفیت رشته22
آخرین رتبه قبولی منطقه 116224
آخرین رتبه قبولی منطقه 23858
آخرین رتبه قبولی منطقه 31995

 

نام دانشگاهدانشگاه علوم پزشکی تبریز
ظرفیت رشته35
آخرین رتبه قبولی منطقه 13583
آخرین رتبه قبولی منطقه 25648
آخرین رتبه قبولی منطقه 34056

 

نام دانشگاهدانشگاه علوم پزشکی اصفهان
ظرفیت رشته26
آخرین رتبه قبولی منطقه 12658
آخرین رتبه قبولی منطقه 2
آخرین رتبه قبولی منطقه 32719

ظرفیت پذیرش رشته علوم تغذیه

ظرفیت پذیرش رشته علوم تغذیه در دانشگاه ها و البته در سال های مختلف، متفاوت است. همان طور که در جدول بالا ملاحظه کردید به عنوان مثال ظرفیت پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یا دانشگاه تبریز کاملا متفاوت است. اما با توجه به اینکه رشته علوم تغذیه رشته ای پر طرفدار است ، دانشگاه های بسیاری در این رشته ، اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند.

حداقل درصد دروس لازم قبولی تغذیه سراسری

واضح و مبرهن است که شرایط هر سال با سال دیگر کاملا متفاوت است و نمی توان به صورت قطعی بیان داشت که به قطع یقین با توجه به شرایط سال گذشته امسال در کدام رشته و دانشگاه قبول می شوید اما می توان با توجه به تجربه ، پیش بینی کرد . به عنوان مثال می توان برآورد کرد که اگر در دروس اختصاصی کنکور سراسری ، میانگین 25 درصد و در دروس عمومی میانگین 35 درصد را کسب کنید احتمال قبولی شما در رشته تغذیه در دانشگاه های سراسری زیاد است. توجه داشته باشید که آمار سازمان سنجش نشان می دهد تعداد شرکت کنندگان کنکور 98 تجربی از سال پیش 130 هزار نفر بیشتر است، یعنی امسال داوطلبان کنکور تجربی 951 هزار نفر بوده است. اما این بدین معی نیست که شانس قبولی برای شما کمتر شده است. آنچه بسیار حائز اهمیت است ، آگاهی از اصول انتخاب رشته است. در واقع آگاهی از ظرفیت های پذیرش دانشگاه ها و آنالیز رتبه قبولی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. البته توصیه می کنیم که در این راه از مشاورین متخصص آیدانیتو نیز کمک بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن اطلاعات جامع و کاملی را در اختیارتان قرار دهند و در نهایت شما را به سمت بهترین انتخاب رشته راهنمایی کنند.

دانشگاه های پذیرنده علوم تغذیه سراسری

دانشگاه های سراسری بسیاری در سطح کشور در رشته علوم تغذیه داشنجو می پذیرند اما پرآوازه ترین دانشگاه هایی که اقدام به پذیرش دانشجو در رشته علوم تغذیه می کنند عبارتند از دانشگاه علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی تبریز، علوم پزشکی اردبیل، علوم پزشکی شیراز علوم پزشکی شهید بهشتی و …. آگاهی از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تغذیه سراسری 98 و دانشگاه های پذیرنده علون تغذیه سراسری به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بهترین انتخاب رشته را داشته باشید.

دروس دانشگاهی علوم تغذیه

اما برای اینکه رشته علوم تغذیه را انتخاب کنید در گام اول باید موضوع علاقه مندی را در نظر بگیرید. صرفه نظر از اینکه تراز لازم برای قبولی را کسب کرده اید و یا اینکه از اطرافیان درباره ی بازار کاری خوب رشته علوم تغذیه خبرهایی به گوشتان رسیده ، باید به رشته تغذیه علاقه داشته باشید. به همین منظور در ادامه به بررسی دروس دانشگاهی علوم تغذیه می پردازیم تا بتوانید با آگاهی از آن ها ، بهترین انتخاب را داشته باشید. دروس عمومی رشته علوم تغذیه 22 واحد، دروس پایه 25 واحد، دروس اصلی 37 واحد و اختصاصی 28 واحد است. از جمله دروس اصلی رشته تغذیه می توان به شیمی‌ مواد غذایی‌، اصول‌ اپیدمیولوژی‌، مدیریت‌ بخش‌ غذایی‌، نقش‌ تغذیه‌ در خدمات‌ بهداشتی‌، فیزیولوژی‌ تغذیه‌، زبان‌ اختصاصی‌، بیوشیمی‌ متابولیسم‌، اصول‌ و روش‌های‌ نگهداری‌ مواد غذایی‌، بهداشت‌ و مسمومیت‌های‌ غذایی‌، اصطلاحات‌ پزشکی‌ و بیمارستانی‌، اقتصاد غذا و برنامه ‌ریزی‌، بهداشت‌ عمومی و تغذیه‌ اساسی‌‌ اشاره کرد. دروس‌ تخصصی رشته علوم تغذیه هم شامل آموزش‌ تغذیه‌، بیماری‌های‌ ناشی‌ از سوءتغذیه‌ و اپیدمیولوژی‌‌، رژیم‌ درمانی‌، بررسی‌ وضع‌ تغذیه‌، تأثیر فرآیند بر ارزش‌ غذا، تغذیه‌ دوران‌های‌ مختلف‌، سمینار، اکولوژی‌ تغذیه‌، کارآموزی، تنظیم‌ برنامه‌ غذایی و تغذیه‌ گروه‌های‌ ویژه‌ است.
در نهایت پس از بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تغذیه سراسری 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله بازار کار رشته علوم تغذیه  بزنید.
اگر سوالی در زمینه حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی تغذیه سراسری 98 و انتخاب رشته کنکور تجربی دارید با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *