کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور علوم آزمایشگاهی 98





ثبت نام کارشناسی بدون کنکور علوم آزمایشگاهی 98

رشته علوم آزمایشگاهی از جمله زیرشاخه های علوم پزشکی بوده که اثر خارق العاده آن در کمتر شدن هزینه های درمانی و بهداشت جامعه به اثبات رسیده است. نقش این رشته در پیشگیری، درمان و تشخیص انواع بیماری ها در انسان انکار نشدنی است. باید بدانید که رشته علوم آزمایشگاهی ارتباط مداومی با بافت های بدن انسان ها و آنالیز آزمایشگاهی مایعات و خون دارد. تمامی فعالان این رشته در مراکز مختلف درمانی وظیفه انجام آزمایشات هماتولوژی و بیوشیمیایی را به عهده دارند. انجام این آزمایش ها یاری گر پزشکان در درمان و تشخیص درست و مناسب انواع بیماری ها در مردم است.

  باید بگوییم که رشته علوم آزمایشگاهی به دو صورت بدون آزمون و با آزمون در دانشگاه های ایران ارائه می شود. در این مطلب، به بیان توضیحاتی در مورد ثبت نام کارشناسی بدون کنکور علوم آزمایشگاهی 98 برای کلیه داوطلبان خواستار ورود به این رشته بدون شرکت در آزمون می پردازیم. بعلاوه تاریخچه رشته علوم آزمایشگاهی در ایران، بازار کار و درآمد فارغ التحصیلان این رشته، توانایی های ضروری برای گزینش شغلی در این زمینه و لیست دروس دانشگاهی ارائه شده در رشته علوم آزمایشگاهی را خدمتتان بیان می داریم:

تاریخچه رشته علوم آزمایشگاهی

رشته علوم آزمایشگاهی با نام clinical laboratory sciences در کلیه دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در جهان مشهور است. این رشته دانشگاهی، تا پیش از انقلاب اسلامی در قالب دوره های کارشناسی ارائه می شد. اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی دوره های کاردانی و دکترای حرفه ای جای آن را گرفت. باید بدانید که از سال 1372 هجری شمسی تا 1386 شاهد ورود دانشجویان کارشناسی ناپیوسته و کاردانی به دانشگاه های پذیرنده رشته علوم آزمایشگاهی بودیم. این رشته از حدود 10 سال پیش تا کنون یعنی از سال 1387 اقدام به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد می کند.

توانایی های ضروری برای کسب شغل در رشته علوم آزمایشگاهی

در میان مهارت های ضروری برای فرد فعال در زمینه علوم آزمایشگاهی می توان به مواردی همچون بیوشیمی بالینی، قارچ شناسی، انگل شناسی، خونگیری، باکتری شناسی و هماتولوژی (خون شناسی) اشاره کرد. علاوه بر این، افراد شاغل در رشته علوم آزمایشگاهی نباید مشکلی در کارکردن با نمونه های مدفوع، ادرار و خون داشته باشند.

آشنایی با درس های ارائه شده در ترم های مختلف تحصیلی کارشناسی علوم آزمایشگاهی

در این قسمت از مقاله مربوط به ثبت نام کارشناسی بدون کنکور علوم آزمایشگاهی 98 شما را با درس های ارائه شده در ترم های مختلف تحصیلی این رشته آشنا می کنیم.

درس های اختصاصی رشته علوم آزمایشگاهی

میکروب شناسی عمومی و آزمایشگاه میکروب شناسی عمومی، بیوشیمی پزشکی 1 و آزمایشگاه بیوشیمی پزشکی 1، خون شناسی 1 و آزمایشگاه خون شناسی 1، اصول فنی و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی – انگل شناسی – ایمنی شناسی پزشکی و آزمایشگاه – ایمنی شناسی پزشکی – هورمون شناسیس و آزمایشگاه هورمون شناسی – قارچ شناسی پزشکی و آزمایشگاه قارچ شناسی پزشکی- خون شناسی – اصول مدیریت و قوانین آزمایشگاه – آزمایشگاه بیوشیمی پزشکی – فارماکولوژی – سم شناسی و آزمایشگاه سم شناسی – سمینار – ایمونوهماتولوژی و آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی – انگل شناسی 2 – اصول مدیریت و قوانین آزمایشگاه – بیوشیمی پزشکی 2 و آزمایشگاه بیوشیمی پزشکی 2 – متون انگلیسی و ترمینولوژی پزشکی – انگل شناسی 1 (کرم ها) و آزمایشگاه انگل شناسی – ویروس شناسی پزشکی و آزمایشگاه ویروس شناسی پزشکی

درس های پایه رشته علوم آزمایشگاهی

فیزیولوژی نظری و فیزیولوژی عملی – شیمی عمومی و آزمایشگاه شیمی عمومی، بهداشت عمومی و اپیدمیولوژی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، فیزیک عمومی و آزمایشگاه فیزیک عمومی، بافت شناسی نظری و آزمایشگاه بافت شناسی، روان شناسی عمومی، آناتومی نظری، آمار حیاتی، آمار حیاتی، فیزیک حیاتی

درس های عمومی رشته علوم آزمایشگاهی

اخلاق اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، ادبیات فارسی، تربیت بدنی 1 و 2، مبانی نظری اسلام، انقلاب اسلامی، جمعیت و تنظیم خانواده، زبان عمومی

کارشناسی علوم آزمایشگاهی بدون آزمون سال 1398

در مورد ثبت نام کارشناسی بدون کنکور علوم آزمایشگاهی 98 باید بگوییم که امکان تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته دانشگاهی بدون شرکت در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها وجود ندارد. در مقاله حاضر، کلیه نکات لازم در مورد ثبت نام کارشناسی بدون کنکور علوم آزمایشگاهی 98 گفته شد. پیشنهاد می کنیم که مطلب مرتبط با ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حقوق 98 را نیز مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *