کنکور

ثبت نام نیمه متمرکز






ثبت نام نیمه متمرکز

همان طور که می دانید پذیرش در برخی از رشته های کنکور سراسری به صورت نیمه متمرکز انجام می شود. نیمه متمرکز بدون به این معنا است که پذیرش تنها در یک مرحله انجام نمی پذیرد و بلکه پذیرش نهایی بعد از مصاحبه صورت می گیرد. افرادی که در کنکور 97 رشته های نیمه متمرکز را انتخاب کرده اند و مرحله مصاحبه را نیز سپری کرده اند در تاریخ 20 دی ماه 97 می توانند نتایج پذیرفته شدگان را در سایت سنجش مشاهده کنند. در ادامه با شرح کامل ثبت نام نیمه متمرکز پذیرفته شدگان همراه شما هستیم.

آزمون نیمه متمرکز

رشته های نیمه متمرکز دارای آزمون جداگانه ای از کنکور نیستند. بلکه داوطلبان کنکور سراسری بعد از اعلام نتایج و رتبه ها در صورتی که شرایط لازم به عنوان مثال نمره کل بالای 6500 را داشته باشند می توانند، رشته های نیمه متمرکز را نیز انتخاب کنند. منظور از رشته های نیمه متمرکز رشته هایی هستند که برای پذیرش در آن ها باید دو مرحله را پشت سر بگذارید. یک مرحله که همان کنکور است، اما مرحله دوم مصاحبه است. مصاحبه با معاینات پزشکی نیز همراه می شود تا داوطلبانی که سلامت جسمی درونی لازم را دارند انتخاب شوند. داوطلبانی که رشته نیمه متمرکز را انتخاب می کنند معمولاً یک رشته متمرکز نیز پذیرفته می شوند. دقت کنید شما می توانید به مصاحبه نروید و در رشته متمرکز پذیرفته شده درس بخوانید. اما اگر به مصاحبه بروید و بعد از اعلام نتایج در گروه پذیرفته شدگان مصاحبه در گزینش قرار بگیرید، تنها راه شما تحصیل در رشته نیمه متمرکز است و قبولی رشته متمرکز شما باطل خواهد شد.

ثبت نام دانشگاه نیمه متمرکز

همان طور که گفتیم اسامی پذیرفته شدگان پنج شنبه 20 دی ماه 97 در سایت سازمان سنجش اعلام می شود و پذیرفته شدگان باید سایر مراحل ثبت نام نیمه متمرکز را طی کنند. ثبت نام نیمه متمرکز پذیرفته شدگان به صورت حضوری و در دانشگاه پذیرفته شده انجام می شود. اما لازم است قبل از آن که به دانشگاه بروید، در سایت دانشگاه پذیرفته شده، زمان و مدارک لازم ثبت نام را مطالعه کنید و زمان مشخص شده همراه با مدارک به دانشگاه بروید. طبق اطلاعیه سازمان سنجش قرار است دانشگاه ها در روز دوشنبه 24/10 برنامه زمانی ثبت نام را در سایت خود اعلام کنند. بنابراین دوشنبه 24 به سایت دانشگاه پذیرفته شده بروید.

پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باید یک هفته بعد از اعلام نتایج یعنی 27/10 به سایت دانشگاه پذیرفته شده خود مراجعه کنند و از برنامه زمانی و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام مطلع شوند.

پذیرفته شدگان نیمه متمرکز

اسامی پذیرفته شدگان برخی از رشته های نیمه متمرکز توسط سازمان سنجش اعلام شده است. از جمله پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان، و تربیت معلم شهید رجایی.
اما اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در سایت سازمان سنجش اعلام نخواهد شد.

داوطلبان و شرکت کننده رشته های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی جهت اطلاع از نام پذیرفته شدگان و مراحل ثبت نام با دانشگاه هماهنگی لازم را به عمل آورند.

داوطلبانی که رشته های نیمه متمرکز با کدهای زیر را انتخاب کرده بودند و در مرحله مصاحبه شرکت کرده بودند، هیچ یک در مرحله مصاحبه و معاینه و گزینش مورد تأیید مؤسسات قرار نگرفته اند. بنابراین در کدهای زیر پذیرفته شده ای وجود ندارد.

18516

18538

18555

18697

18519

18549

18696

 

پذیرفته شدگان رشته های نیمه متمرکز

پذیرفته شدگان برای ثبت نام نیمه متمرکز لازم است مدارکی را همراه داشته باشند. مدارک لازم برای ثبت نام نیمه متمرکز عبارت است از:

  • اصل و تصویر مدرک دیپلم یا گواهی تحصیلی پایان دوره متوسطه
  • اصل و دو تصویر از کارت ملی و شناسنامه
  • شش قطعه عکس رنگی تمام رخ برای سال جدید 4*3
  • تأییدیه تحصیلی

آیدانیتو با مشاوره تلفنی همراه شماست.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام نیمه متمرکز و اطلاع از مدارک مورد نیاز با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *