آیدانیتو > ثبت نام فراگیر پیام نور 98
کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

ثبت نام فراگیر پیام نور 98

آخرین اخبار در زمینه دانشگاه های فراگیر پیام نور : در سال 99 ارشد فراگیر پیام نور حذف شده است

با توجه به آخرین اخبار رسمی جلسه پانزدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو در روز 4 مرداد سال 99، به تصویب رسیده است که پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد در کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور متوقف و لغو شده است. البته در سال های گذشته قانون لغو فراگیر در دوره های کارشناسی و دکتری نیز اعمال شده بود که با احتساب این خبر در مقطع کارشناسی ارشد، در حال حاضر امکان شرکت در فراگیر هیچ مقطعی وجود ندارد. در ادامه به بررسی دانشگاه های فراگیر پیام نور می پردازیم که البته با حساب اینکه امکان ادامه تحصیل به شیوه فراگیر در حال حاضر وجود ندارد، این مقاله فقط به منظور آشنایی شما عزیزان با این شیوه در سال های گذشته تدوین شده است.

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور

دانشگاه پیام نور فرصت تحصیل غیر حضوری و مکاتبه ای را برای داوطلبانی فراهم می کند که به دلایل متعدد نمی توانند به صورت حضوری و تمام وقت در دانشگاه تحصیل کنند. علاوه بر این شهریه نسبتاً مناسب دانشگاه پیام نور از جمله دلایل علاقه به این دانشگاه است. دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد از طریق دوره فراگیر دانشجو می پذیرد. در این مقاله درباره نحوه ثبت نام فراگیر پیام نور توضیح می دهیم تا داوطلبانی که قصد ثبت نام فراگیر پیام نور را دارند با آگاهی و اطلاعات کافی اقدام کنند.

فراگیر دانشگاه پیام نور

همان طور که گفتیم یکی از شیوه های پذیرش مقطع ارشد پیام نور از طریق آزمون فراگیر است. در پذیرش از طریق آزمون فراگیر، هر داوطلب یک ترم دروس رشته انتخابی خود را خوانده و در پایان ترم در آزمون فراگیر پیام نور شرکت می کند و در صورت کسب حد نصاب قبولی می تواند ثبت نام فراگیر پیام نور را انجام داده و در رشته انتخابی خود در مقطع ارشد ادامه تحصیل دهد.

شرایط ثبت نام فراگیر پیام نور

مهم ترین شرط ثبت نام فراگیر پیام نور این است که هر داوطلب فقط مجاز است در یک کد رشته ثبت نام را انجام دهد و در آزمون رشته انتخابی شرکت کند.  علاوه بر این برای ثبت نام فراگیر پیام نور داشتن مدرک کارشناسی ضروری است. معدل کارشناسی به میزان 20 درصد در پذیرش فراگیر پیام نور موثر است، به همین دلیل داوطلبان بایستی در هنگام ثبت نام فراگیر پیام نور معدل خود را به طور دقیق ثبت کنند.

نحوه ثبت نام فراگیر پیام نور

ثبت نام فراگیر پیام نور فقط به صورت اینترنتی انجام می شود. تمام مراحل ثبت نام فراگیر پیام نور در سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد. برای ثبت نام فراگیر پیام نور در ابتدا باید کارت اعتباری از سایت سازمان سنجش خریداری شود. هزینه کارت اعتباری ثبت نام فراگیر پیام نور 70000 تومان است.

زمان برگزاری آزمون فراگیر پیام نور

آزمون فراگیر پیام نور هر سال در دی ماه توسط سازمان سنجش برگزار می شود. داوطلبانی که قصد ثبت نام فراگیر پیام نور را دارند، حتما باید در این آزمون شرکت کرده و امتیاز لازم برای قبولی را کسب کنند.

آزمون فراگیر پیام نور

همان طور که توضیح دهیم برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد پیام نور لازم است در آزمون دروس ترم اول پذیرفته شوید. پس از قبولی در آزمون فراگیر پیام نور، داوطلب می تواند برای ثبت نام فراگیر پیام نور اقدام کند. سوالات آزمون فراگیر پیام نور را سازمان سنجش طرح می کند و منابع سوألات هم در سایت سازمان سنجش موجود است. داوطلبانی که می خواهند در دوره فراگیر پیام نور شرکت کنند، بایستی پیش از ثبت نام فراگیر پیام نور، دفترچه راهنما را از سایت سازمان سنجش دریافت کرده و به دقت مطالعه کنند. حال پس از بررسی نکات مرتبط با ثبت نام فراگیر پیام نور ، در زمینه فراگیر پیام نور مطالعه این مقاله ها را پیشنهاد می کنیم: دانشگاه های فراگیر پیام نور و آزمون فراگیر پیام نور 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *