آیدانیتو > آزمون فراگیر پیام نور 98
کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

آزمون فراگیر پیام نور 98

آخرین اخبار در زمینه دانشگاه های فراگیر پیام نور : در سال 99 ارشد فراگیر پیام نور حذف شده است

با توجه به آخرین اخبار رسمی جلسه پانزدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو در روز 4 مرداد سال 99، به تصویب رسیده است که پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد در کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور متوقف و لغو شده است. البته در سال های گذشته قانون لغو فراگیر در دوره های کارشناسی و دکتری نیز اعمال شده بود که با احتساب این خبر در مقطع کارشناسی ارشد، در حال حاضر امکان شرکت در فراگیر هیچ مقطعی وجود ندارد. در ادامه به بررسی دانشگاه های فراگیر پیام نور می پردازیم که البته با حساب اینکه امکان ادامه تحصیل به شیوه فراگیر در حال حاضر وجود ندارد، این مقاله فقط به منظور آشنایی شما عزیزان با این شیوه در سال های گذشته تدوین شده است.

آزمون فراگیر پیام نور

از جمله بهترین و مطرح ترن دانشگاه های تأسیس شده در ایران دانشگاه نیمه دولتی پیام نور بوده که افراد زیادی در آن مشغول به تحصیل بوده و یا به قبولی در آن فکر می کنند. در حقیقت، هدف از احداث دانشگاه پیام نور فراهم کردن امکان ادامه تحصیلات دانشگاهی برای افرادی است که به علت فعالیت شغلی زیاد نمی توانند در هر ترم تحصیلی به طور مرتب در کلاس های درسی دانشگاهی شرکت نمایند. چون همان طور که اطلاع دارید، شیوه آموزش دانشگاه پیام نور بر متد آموزش از راه دور پایه ریزی شده است. حتماً در جریان هستید که جذب دانشجویان در این دانشگاه به نام به دو صورت انجام می شود. یک روش این است که فرد در آن با شرکت در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی تحصیلی در یکی از رشته های معتبر این دانشگاه را تجربه می کنند. در روش دیگر داوطلبان در آزمون مخصوص شرکت کرده و اگر نمره مورد نظر را کسب کرد فرصت تحصیل در یکی از رشته های مقطع ارشد دانشگاه پیام نور را پیدا می کند. مواد امتحانی این آزمون را درس های گنجانده شده در ترم اول تحصیلی رشته دلخواه تشکیل می دهند. در این مقاله، به طور مفصل در مورد آزمون فراگیر پیام نور صحبت می کنیم. پس با ما همراه باشید تا با خواندن این مقاله اطلاعات مورد نیاز خود را در زمینه آزمون فراگیر پیام نور کسب نمایید.

نحوه ثبت نام فراگیر پیام نور

جهت اطلاع شما دوستان گرامی باید بگوییم که تنها روش ثبت نام در آزمون فراگیر پیام نور به شکل غیری حضوری و اینترنتی بوده و سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای این امر در نظر گرفته شده است. باید بگوییم که مبلغ لازم برای خرید کارت اعتباری معادل 70 هزار تومان است که پیش از هرگونه اقدامی برای ثبت نام در آزمون فراگیر پیام نور باید آن را تهیه نمایید. باید بدانید که دی ماه زمان معمول برگزاری آزمون فراگیر پیام نور در کشور است.

فرق آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور و آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

در این مورد باید بگوییم که در آزمون فراگیر پیام نور داوطلبان در امتحانی منحصر به فرد و خاص همراه با سؤال هایی از دروس ترم اول کارشناسی ارشد یکی از رشته های دانشگاهی مقطع ارشد شرکت کرده و اگر نمره مورد نظر را اخذ کرد، سال تحصیلی خود را شروع می کند. مسئله دیگر این است که طراح این سؤالات سازمان سنجش آموزش کشور بوده که حتی نتایج این آزمون نیز به وسیله این سایت به اطلاع داوطلبین می رسد.

شرایط ضروری ثبت نام در آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور

توجه کنید که تنها افرادی امکان شرکت در آزمون فراگیر پیام نور را دارند که مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده باشند. لازم به ذکر است که طراحی شهری و مهندسی معماری از آن دسته رشته هایی هستند که نمی توان از طریق شرکت در آزمون ارشد پیام نور به تحصیل در آنها پرداخت.

دانشگاه های فراگیر پیام نور

باید بدانید که شمار واحدهای دانشگاهی فراگیر پیام نور در کشورمان ایران بسیار بالا بوده و هر کدام در رشته های به خصوصی اقدام به جذب دانشجو از طریق آزمون فارگیر پیام نور می کنند. در این قسمت، نام تعدادی از واحدهای پیام نور را در استان های شیراز، اصفهان و تهران خدمتان ذکر می کنیم.

استانواحد آموزشی
اصفهانکاشان آران و بیدگل اصفهان شاهین شهر نجف آباد شهرضا نطنز

 

استانواحد آموزشی
تهرانری شهریار مرکز پرند تهران شرق پاکدشت تهران شمال تهران جنوب

 

استانواحد آموزشی
شیراز – فارسخرامه فسا گرمسار شیراز

  در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی مطلب آزمون فراگیر پیام نور ، سری هم به مقاله دانشگاه های فراگیر پیام نور ، بزنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *