آیدانیتو > انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد
تکمیل ظرفیت کاردانی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد






انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد

اگر در مقطع کاردانی دانشگاه آزاد ثبت نام کرده اید، ممکن پس از اعلام نتایج نهایی کاردانی آزاد ، از انتخاب رشته خود راضی نباشید و یا در کدرشته محلی پذیرفته شده باشید که مورد علاقه تان نیست. نگران نباشید، در مرحله تکمیل ظرفیت فرصت دارید تا دوباره انتخاب رشته کنید و شانس خودتان را برای قبولی در رشته دلخواه تان بیازمایید. در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد می پردازیم. برای اینکه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد را با موفقیت انجام دهید، با ما همراه باشید.

تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کاردانی نیز به صورت تکمیل ظرفیت دانشجو می پذیرد. داوطلبانی که در کد رشته محل دلخواهشان پذیرفته نشده اند، می توانند در تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه آزاد شرکت کرده ونسبت به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد اقدام نمایند.

دانشگاه آزاد در تمام رشته های کاردانی به جز پنج رشته گروه علوم پزشکی بدون کنکور دانشجو می پذیرد. تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد، همان ثبت نام بدون کنکور کاردانی آزاد است که از هفته آخر مرداد آغاز شده و تا بیست شهریور در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ادامه دارد.

شرایط تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد

برای شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد در پنج رشته ای که آزمون دارند، داوطلب می بایست در آزمون کاردانی شرکت کرده باشد و کارنامه اولیه داشته باشد چون پذیرش در تکمیل ظرفیت براساس رتبه آزمون داوطلب است. در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد رشته های با آزمون،  داوطلب فقط می تواند رشته هایی را انتخاب کند که در دفترچه تکمیل ظرفیت اعلام شده اند.

در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد یا همان پذیرش بدون کنکور کاردانی آزاد، داوطلبانی می توانند شرکت کنند که دیپلم دبیرستان یا مدرک پیش دانشگاهی داشته باشند.

به این نکته دقت کنید که داوطلبانی که در یکی از رشته های کاردانی با کنکور پذیرفته شده باشند و دوباره در تکمیل ظرفیت شرکت کنند و قبول شوند قبولی اول شان لغو خواهد شد.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه آزاد

در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد با کنکور ، داوطلبان می توانند یک رشته مرتبط با مدرک دیپلم خود را که در دفترچه تکمیل ظرفیت وجود دارد، انتخاب کنند. در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد (پذیرش بدون کنکور کاردانی آزاد)، هر داوطلب می تواند 20 کد رشته محل را انتخاب کند . دقت کنیدکه کد رشته محل های انتخابی را براساس اولویت بندی علاقه در فرم انتخاب رشته قرار دهید.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد

همان طور که در آغاز مقاله گفتیم تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد ، در واقع همان پذیرش بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد است که در از اواخر مرداد آغاز شده و تا آخر هفته سوم شهریور ماه ادامه دارد. اما دقت کنید که برای پذیرش در پنج رشته گروه پزشکی در مقطع کاردانی می بایست در آزمون شرکت کنید. انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد با آزمون در از اواسط مهر شروع شده و تا اواسط آبان ماه ادامه می یابد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد پرداختیم ، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تکمیل ظرفیت کاردانی را هم مطالعه کنید.

اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد دارید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. در ضمن شما می توانید انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد خود را به مشاوران حرفه ای آیدانیتو بسپارید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *