تکمیل ظرفیت آزاد

ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور






ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های معتبر ایران است و واحدهای بسیار زیادی دارد. ورود به دانشگاه آزاد بدون کنکور نیز ممکن است و آن را به عنوان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی می نامند. شما می توانید در بیش از 80% رشته های دانشگاه آزاد بدون نیاز به شرکت در آزمون، تحصیل کنید. تمامی واحد های دانشگاه آزاد نیز برخی از رشته های خود را در لیست رشته های بدون کنکور ارائه می دهند. تنها محدودیت آن نیز این است که هر واحد دانشگاه آزاد تمام رشته های خود را به عنوان رشته های بدون کنکور ارائه نمی دهد. ثبت نام بدون آزمون دارای مرحله تکمیل ظرفیت نیز هست که به آن ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور می گویند.

ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور دارای شرایط خاص خود است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور

پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو نیم سال هر سال انجام می شود. هر واحد و رشته دانشگاهی دارای ظرفیت محدود برای پذیرش است. اما گاهی بعد از اتمام زمان ثبت نام برای کد رشته محل هایی، همچنان ظرفیت خالی باقی می ماند و دانشگاه آزاد تحت عنوان ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور مجدد اقدام به پذیرش دانشجو می کند. ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد برای تمامی مقاطع از کاردانی تا دکتری انجام می شود.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور

همان طور که از اسم و عنوان تکمیل ظرفیت پیداست و طبق توضیحی که در بالا دادیم، ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور بعد از اتمام زمان ثبت نام آغاز می شود. در نیم سال اول، پذیرفته شدگان شهریور ماه،از اول مهر راهی دانشگاه می شوند، بنابراین آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور به اواسط مهر ماه می رسد. در نیم سال دوم نیز داوطلبان و پذیرفته شدگان در بهمن ماه شروع به تحصیل می کنند. بنابراین زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور به اواسط بهمن ماه می رسد.

مقاطع ارائه دهنده تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور

سوالی که برای اکثر داوطلبان پیش می آید این است که ما در چه مقاطعی می توانیم ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور داشته باشیم؟

تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته به کارشناسی ناپیوسته، ارشد و دکتری دارای ثبت نام بدون کنکور هستند، اما از میان آن ها تنها امکان ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور برای مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته امکان پذیر است و دو مقطع ارشد و دکتری وارد مرحله تکمیل ظرفیت بدون کنکور نمی شوند.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور، بایستی بعد از رسیدن به زمان آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور به سایت رسمی دانشگاه آزاد بروید و مقطع مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس همانند ثبت نام بدون کنکور آزاد به ثبت نام بپردازید و مراحل ثبت نام را سپری کنید. در ابتدا لازم است کلمه عبور خود را وارد کنید تا به صفحه خود راه یابید، سپس دفترچه و لیست رشته های ارائه شده را مشاهده کنید. بعد از انتخاب رشته محل های مورد نظر خود، کد رشته محل های انتخاب را در فرم ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور وارد کنید. شما می توانید از 1 تا 20 انتخاب رشته داشته باشید. در نهایت بعد از ثبت اطلاعات و انتخاب های خود، بایستی کلید ثبت را بزنید و کد رهگیری خود را دریافت کنید. حال می توانید منتظر بمانید تا نتایج پذیرفته شدگان اعلام شود.

اگر شما نمی توانید اقدام به ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور کنید و یا از نحوه انجام آن مطلع نیستید و نمی دانید چه کد رشته محل هایی را انتخاب کنید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور را برای شما انجام دهند.

اولین قدم برای ثبت نام تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور مطالعه دفترچه تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور است. 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *