آیدانیتو > رشته های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی
بدون کنکور

رشته های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

رشته های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

 

رشته های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم ایران است که آموزش آن بر پایه مهارت است و حتی رشته های بدون کنکور را نیز دربر میگیرد. دانشگاه علمی کاربردی دو بار در هر نیمسال با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته اقدام به پذیرش دانشجو می کند. رشته های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی بسیار گسترده است و شما می توانید رشته مورد نظر خود را در بین آن ها پیدا کنید.
باید توجه داشته باشید که ارائه رشته های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی و برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت یک برنامه قطعی و 100% نیست. آخرین باری که دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت کرده است، در مهر ماه 96 بوده است و برای دوره بهمن ماه 96 مرحله تکمیل ظرفیت وجود نداشته است. اما ما فرض را بر این می گذاریم که امسال نیز به مانند سال گذشته لیست رشته های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی ارائه می شود و ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت انجام می شود.

نحوه ارائه رشته های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی، رشته های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی را به صورت دفترچه منتشر نمی کند بلکه رشته های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی را به صورت لینک جستجو ارائه می دهد. نحوه مشاهده رشته های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی به این صورت است که شما به سایت سنجش مراجعه می کنید و وارد قسمت دانشگاه علمی کاربردی می شوید. سپس با انتخاب گزینه تکمیل ظرفیت به صفحه اصلی می روید و لینک جستجو در صفحه نمایان می شود. شما می توانید شهر و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و دانشگاه های ارائه دهنده آن را مشاهده کنید. هر اطلاعاتی که از کارشناسی ارشد بدون کنکور بخواهید میتوانید با کلیک روی لینک آبی دریابید.

لیست رشته های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

رشته های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی در جدول زیر آمده است. هر یک از رشته ها دارای گرایش های متفاوتی است که در جدول برخی از رشته ها را آورده ایم.
دانشگاه علمی کاربردی  در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در چهار گروه صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی ، فرهنگ و هنر و کشاورزی دانشجو می پذیرد.

صنعت

برق-اویونیک هواپیما-مخابرات-جوشکاری-طلا و جواهر-کاردانی فنی آسانسور و پله برقی – کنترل کیفیت قطعات مکانیکی – صنایع چاپ – مکانیک-تجهیزات دفاعی – کامپیوتر – برنامه ریزی کامپیوتر-بهره برداری راه آهن-شهرسازی-عمران-معماری شهری – نقشه برداری – ممیزی انرژی – حفاری چاه های نفت وگاز- معدن – بهداشت ایمنی و محیط زیست معدن – تجهیزات پزشکی-صنایع دارویی – پلیمر – شیمی – نساجی

کشاورزی

منابع طبیعی-زراعت-گل و گیاه زینتی-بهداشت یاری دامپزشکی-پرورش زنبورعسل- دامپروری-بهداشت آبزیان-شیلات-آب و خاک-محصولات دامی صنایع غذایی

مدیریت و خدمات اجتماعی

تاکسیرانی-خدمات هتل داری-کودک یاری-اصلاح و تربیت-مددکاری اجتماعی-خدمات سلامت-اطفاء حریق-مدیریت-امور حفاظت سازمانی عملیات ویژه انتظامی-کشف و پی جویی سرقت-آرایش و پیرایش- تربیت بدنی

فرهنگ و هنر

امور فرهنگی-مترجمی زبان های خارجی-خبرنگاری-چاپ-زیلوبافی-صنایع دستی-طراحی کیف وکفش-هنرهای تجسمی-خوش نویسی-انیمیشن-بازیگری-نوازندگی و……

 
همان طور که در جدول بالا آمده است، تعداد رشته های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی بسیار زیاد است. اگر رشته ی خاصی را مد نظر دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.
شما میتوانید تکمیل ظرفیت علمی کاربردی 97 را مطالعه کنید تا با نحوه ثبت نام نیز آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *