آیدانیتو > حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی سراسری
انتخاب رشته تجربی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی سراسری

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی سراسری

کنکور سراسری از بزرگترین میدان رقابت برای داوطلبان به شمار می آید و داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه ها را دارند، بهترین راه را قبولی در کنکور سراسری می دانند. در این مقاله به موضوع حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی سراسری پرداخته ایم تا داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی با نحوه انتخاب رشته و حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی سراسری آشنا شوند. داوطلبان عزیز توجه کنید که گرچه تعداد دانشگاه ها در سال های اخیر افزایش یافته است. اما رشته شیمی کاربردی از رشته هایی است که دانشگاه های زیادی این رشته را ارائه نمی کنند.

تأثیر اطلاع از درصد قبولی شیمی کاربردی در انتخاب رشته

همان طور که می دانید برای موفقیت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه، تنها تلاش برای رتبه قبولی میسر نمی شود و داوطلبان عزیز بهتر است فرصت تحصیل در دانشگاه های برتر را از خود نگیرند و با انجام انتخاب رشته با داشتن آگاهی از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی سراسری، انتخاب دقیق تر و منطقی تری داشته باشند تا در رشته شیمی کاربردی موفق به تحصیل شوند. به منظور داشتن انتخاب رشته ای حرفه ای پیشنهاد میکنیم انتخاب رشته شیمی کاربردی خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید.

رتبه در سهمیه

برای پذیرش عادلانه داوطلبان در دانشگاه های سراسری، شرایط داوطلبان سنجیده می شود و در صورتی که مشمول سهمیه شوند، رتبه آنان و پذیرش در دانشگاه متفاوت خواهد شد. تأثیر سهمیه ها که میزان متفاوتی دارد بر روی رتبه باعث افزایش احتمال قبولی می شود. سهمیه در کنکور شامل موارد زیر است:

  1. سهمیه مناطق
  2. سهمیه ایثارگران رزمندگان، خانواده شهدا

داوطلبان توجه کنند که در هر گروه آزمایشی به تعداد زیرگروه ها، رتبه مشخص می شود و داوطلبان می توانند با اطلاع از رتبه قبولی در هر رشته (در زیرگروه ها) موفق تر عمل کنند. پیشنهاد می کنیم در زیرگروهی که رتبه بهتری کسب کرده اید، انتخاب رشته انجام دهید.

شیمی کاربردی

رشته شیمی کاربردی از رشته های زیرگروه 2 گروه آزمایشی علوم تجربی است. در ادامه می توانید مواد و ضرایب دروس رشته شیمی کاربردی را مشاهده کنید.

موادضرایب
زمین شناسی1
ریاضی3
زیست شناسی4
فیزیک2
شیمی4

توجه داشته باشید که ضریب دروس تخصصی سه برابر خواهد شد. بنابراین به ارزش دروسی که از ضرایب آنها مشخص می شود، توجه کنید. داوطلبانی که درصد بالایی از دروس شیمی و زیست شناسی را زده باشند، از سایر داوطلبان یک گام جلوتر هستند. در رشته شیمی کاربردی استفاده از دانش شیمی در صنعت از طریق نگرش کاربردی به علم شیمی است. فارغ التحصیلان رشته شیمی کاربردی می توانند در وزارت خانه های آموزش و پرورش، نفت، صنایع سنگین، صنایع و معادن، فرهنگ و آموزش عالی، کشاورزی، صنایع و آموزشگاه های شیمی مشغول به کار شوند. داوطلبان برای تحصیل در این رشته باید ارتباط خوبی با درس فیزیک و ریاضی داشته باشند و با توجه به تحقیقاتی بودن این رشته، صوری و تلاش از مهم ترین ویژگی هایی است که برای تحصیل در این رشته مورد نیاز است. اگر هدف شما تحصیل در شیمی کاربردی است مشاوران آیدانیتو میتوانند شما را برای رسیدن به هدفتان یاری کنند. 

آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی

معمولاً با اطلاع از آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی در سال گذشته می توان به حدسیات کلی راجع به رتبه قبولی سال دست پیدا کرد. اما به کاهش ظرفیت ها در سال جاری توجه کنید و با دقت بیشتری انتخاب رشته و محل قبولی را انتخاب کنید. رتبه قبولی در هر دانشگاه متفاوت است. به عنوان مثال به درصدهای حدودی و رتبه قبولی دانشگاه های زیر توجه کنید:

ادبیات22%50%
تجربی4%23%
دین و زندگی13%8%
زبان0%-5%
ریاضی3%1%
فیزیک-2%3%
شیمی5%4%
زمین شناسی-2%5%
زیست شناسی0%-1%
رتبه107192817777
دانشگاهمجتمع آموزش عالی گنابادمجتمع آموزش عالی اسفراین

برای کسب اطلاع از دانشگاه های پذیرنده رشته شیمی کاربردی به مقاله “محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده شیمی کاربردی سراسری 97 ” مراجعه کنید و لیست دانشگاه های ارائه شده در رشته شیمی کاربردی را مشاهده کنید.
آخرین رتبه و تراز قبولی هر ساله با تغییراتی همراه است. به همین دلیل برای اطلاع از آخرین رتبه قبولی واحد مورد نظرتان به شما پیشنهاد میکنیم با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا متناسب با رتبه و محل مورد نظرتان شما را راهنمایی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *