آیدانیتو > ثبت نام بدون کنکور ارشد پیام نور
شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

ثبت نام بدون کنکور ارشد پیام نور

ثبت نام بدون کنکور ارشد پیام نور

قبل از هر موضوعی باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا ثبت نام بدون کنکور ارشد پیام نور امکان پذیر است؟ ما معمولاً با این سوال از میان داوطلبین دوره ارشد مواجه هستیم. در پاسخ باید بگوییم خیر! دانشگاه پیام نور تنها از طریق آزمون ورودی دانشجو می پذیرد. این باور شاید ریشه در ناآگاهی نسبت به آزمون فراگیر داشته باشد. آزمون فراگیر ارشد چیست؟ دانشگاه پیام نور از طریق دو آزمون سراسری و آزمون فراگیر دانشجو می پذیرد. آزمون سراسری، آزمون ورودی تمامی دانشگاه ها در دوره ی کارشناسی ارشد است که توسط سازمان سنجش برگزار می شود. آزمون فراگیر ارشد، آزمون برگزار شده از جانب دانشگاه پیام نور است که منابع آن، کتب دروس ترم اول ارشد هر رشته می باشد. داوطلبان در صورتی که در این آزمون پذیرفته شوند، می توانند تحصیل خود را از نیمسال دوم (ترم بهمن) آغاز کنند. دقت کنید، آزمون برگزار شده معادل گذراندن ترم اول قرار می گیرد. همچنین می‌توانی مقاله کارشناسی ارشد بدون کنکور را مطالعه کنید.
اگر سوالی در زمینه ثبت نام بدون کنکور ارشد پیام نور دارید، با مشاورین تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان ثبت نام آزمون فراگیر ارشد پیام نور

دانشگاه پیام نور با توجه به ظرفیت واحدهای دانشگاهی خود در دو مرحله ی مهر و بهمن نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می کند. البته باید بدانید که چند سالیست ثبت نام مهرماه انجام نشده است اما صحبتی از لغو آن به میان نیامده است و با توجه به ظرفیت واحدهای دانشگاهی، احتمال برگزاری مجدد آن وجود دارد. ثبت نام آزمون فراگیر بهمن ماه 1399 بر خلاف سالهای گذشته در اواسط آذر آغاز شد از این رو به طور قطعی نمی توان در مورد زمان اعلام نتایج آزمون فراگیر صحبت کرد.
علاقه به تحصیل در رشته پرستاری دارید اما وقت ندارین تا در کنکور شرکت کنید بهترین راه حل رشته ی پرستاری بدون کنکور است که شما را چندین قدم جلوتر می اندازد و میتوانید و خیلی راحت و بی دغدغه در این رشته تحصیل کنید.

شرایط ثبت نام آزمون فراگیر ارشد پیام نور

الف) شرایط عمومی ثبت نام ارشد فراگیر 1) اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در ایران 2) نداشتن عناد با جمهوری اسلامی 3) عدم احراز به فساد اخلاقی 4) داشتن توانایی جسمی متناسب با رشته. ب) مدارک تحصیلی ثبت نام ارشد فراگیر 1- فارغ التحصیلان دوره کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته و بالاتر و یا دانشجویان سال آخر دوره ی کارشناسی که تا 99/11/30 فارغ التحصیل می شوند. تبصره: دارندگان مدرک معادل، تنها در صورتی که پیش از تاریخ 92/05/28 در آزمون معادل سازی شرکت کرده باشند، می توانند در این آزمون شرکت کنند. 2- دانشجویان سال آخر که تا تاریخ 99/11/30 فارغ التحصیلان می شوند، باید در زمان ثبت نام گواهی دانش آموختگی خود را ارائه کنند.

نحوه گزینش فراگیر ارشد پیام نور

1- 80% نمره ی پذیرش به نمره ی آزمون فراگیر و 20% آن به معدل کارشناسی داوطلب تعلق دارد. 2- در صورتی که داوطلب فارغ التحصیل دوره ی کارشناسی ناپیوسته باشد، میانگین معدل کاردانی و کارشناسی، ملاک قرار می گیرد. 3- دانشجویان سال آخر دوره ی کارشناسی باید نمرات واحدهای گذرانده خود را تا تاریخ 99/06/31 در فرم ثبت نام وارد کنند. 4- داوطلب در صورتی که حداقل 6 الی 10 واحد درسی را در آزمون شرکت کرده و پذیرش شده باشد. به عنوان دانشجو می تواند ادامه تحصیل دهد.

راهنمای ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور

داوطلبان برای ثبت نام آزمون فراگیر پیام نور کافیست در تاریخ اعلام شده به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و از طریق سامانه ثبت نام پیام نور نسبت به ثبت نام اقدام کنند. مدارک ثبت نام اینترنتی شامل یک کارت اعتباری ثبت نام به قیمت حدود 95.000 تومان که از طریق کارت بانکی به صورت اینترنتی خریداری شده و اطلاعات فردی داوطلب می باشند.

رشته های فراگیر پیام نور را می شناسید؟

برای ثبت نام و شرکت در آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور، بایستی در قدم اول رشته های بدون کنکور را بشناسید. با توجه به اینکه رشته های فراگیر پیام نور در گروه های آزمایشی مختلفی ارائه می شوند، پیشنهاد ما این است که برای آگاهی از تمامی رشته های فراگیر پیام نور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن جامع ترین اطلاعات را در زمینه رشته های فراگیر پیام نور در اختیار شما قرار می دهند.
برای کسب آگاهی در زمینه رشته های ارشد بدون کنکور پیام نور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

آیا لازم است برای قبولی در آزمون ارشد فراگیر پیام نور دوره هایی را سپری کنم؟

معمولا دوره هایی برای قبولی در آزمون ارشد فراگیر پیام نور توسط سازمان ها برگزار می شوند که داوطلبان می توانند در آن ها شرکت کنند. اما با اطلاع یافتن از منابع برتر می توانید به راحتی در آزمون فراگیر شرکت و قبول شوید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از منابع و نمونه سوالات ارشد فراگیر پیام نور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

فرق ارشد فراگیر پیام نور با دوره های با کنکور چیست؟

دوره های بدون کنکور ارشد فراگیر پیام نور دارای تفاوت ها و شباهت هایی با دوره های با کنکور است. اگر قصد ادامه تحصیل در ارشد فراگیر پیام نور را دارید، بایستی از کلیه شریط پذیرش آن، مطلع باشید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاع در زمینه مزایا و معایب ثبت نام در ارشد بدون کنکور پیام نور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شهریه ارشد بدون کنکور پیام نور چقدر است؟

شهریه از جمله مهم ترین مواردی است که بایستی به آن دقت کنید. از آنجایی که دانشگاه پیام نور، رشته های متعددی را ارائه می دهد، شهریه رشته های مختلف هم متفاوت است. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شهریه ارشد بدون کنکور پیام نور در رشته مورد نظرتان با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای کسب آگاهی در زمینه شهریه ارشد بدون کنکور پیام نور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی ثبت نام بدون کنکور ارشد پیام نور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله رشته های بدون کنکور بزنید.

0 دیدگاه در “ثبت نام بدون کنکور ارشد پیام نور

  1. فرهاد فتحیان گفت:

    سلام میخاستم بدونم برای مهر97 بدون کنکور دانشجو میگیره

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در حال حاضر دو سال است که دانشگاه پیام نور فقط در نیمه دوم (بهمن ماه) دانشجو می پذیرد.

  2. ویدامهیار گفت:

    من دو دوره تو آزمون فراگیر شرکت کردم ولی متاسفانه قبول نشدم و این در حالیه ک خیلی ب ادامه تحصیل علاقه مندم ولی تو دوتاش زیر ۱۰ شدم و قبول نشدم

  3. سپیده گفت:

    سلام
    میخاستم بدونم من که لیسانس نرم افزار خوندم میتونم برای ارشد رشته روانشناسی بخونم؟!

  4. نازبانو سلیمی گفت:

    با سلام من برای ثبت نام میخواستم ببینم باید چه مراحلی رو انجام بدم برای ترم بهمن ماه، با شماره هم تماس میگیرم بوق اشغال میزنه بصورت مداوم متشکرم راهنماییم کنید

  5. علی گفت:

    با عرض سلام
    میخاستم ببینم اگه دانشجویی امتحان جامع دکتری در دانشگاه ازاد داده باشد ایا می تواند در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور شرکت کند؟

  6. رامین گفت:

    سلام . من مدرک کارشناسی خودم رو از دانشگاه ازاد گرفتم مدرک کارشناسی ام هم مدرک معادل یا همون مدرک موقته حالا خواستم بپرسم ببینم میتونم ترم بهمن 97-98دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم در ضمن فارغ التحصیل 96/10/30 هم هستم تو رو خدا راهنماییم کنید. ممنون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله امکان پذیر است.

  7. Mahshid.arman گفت:

    برای ورودی بدون کنکور بهمن ۹۷ در مقطع کارشناسی ارشد شرایط ورود چگونه است؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای استعداد درخشان شرط معدل رشته های انسانی 17 و غیر انسانی 16 است و فقط در رشته و گرايش خودتان می توانید شرکت کنید. در ضمن یکسال بیشتر از فارغ التحصیلی تان نباید گذشته باشد. البته یک راه دیگر ثبت نام در پردیس های خودگردان است که برای پذیرش در آن ها باید در مصاحبه قبول شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *