ثبت نام آزمون ارشد

ثبت نام ارشد 98

ثبت نام ارشد 98

هر ساله داوطلبان زیادی تصمیم به تحصیل در مقطع ارشد می گیرند و برای شرکت در آزمون ارشد اقدام می کنند، رشته های مختلف گرو های علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر، دامپزشکی و علوم انسانی در مجموعه رشته های آزمون ارشد وزارت علوم جای گرفته است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هر یک از رشته های این گروه ها باید در آزمون ارشد شرکت کنید. به این منظور لازم است از ثبت نام ارشد 98، نحوه ثبت نام ارشد98 و شرایط ثبت نام آزمون ارشد 98 اطلاع داشته باشید. برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور حتما از مشاورین ما سوال نمائید.

ثبت نام کنکور ارشد 98

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد را دارید، ابتدا باید رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. رشته انتخابی شما باید در یکی از گروه های کنکور ارشد (علوم انسانی، هنر، علوم پایه، دامپزشکی، کشاورزی، و فنی و مهندسی) قرار گرفته باشد. بعد از انتخاب رشته و بررسی شرایط شرکت در آزمون ارشد، می توانید برای ثبت نام ارشد 98 اقدام کنید.

آزمون ارشد دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری در حال حاضر با هم در یک مرحله برگزار می شود. بنابراین تمام افرادی که مایل به تحصیل در دانشگاه آزاد یا دوره های مختلف دانشگاه های سراسری به مانند روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس های خودگردان را دارند باید در یک آزمون مشترک شرکت کنند. رشته پرستاری بدون کنکور از جمله رشته هایی است که میتوانید بدون کنکور در دانشگاه به تحصیل بپردازید.

زمان ثبت نام کنکور ارشد 98

یکی از موارد مهم شرکت در آزمون ارشد، اطلاع از زمان ثبت نام ارشد 98 است. شما با اطلاع از زمان ثبت نام کنکور ارشد 98 می توانید اقدام به ثبت نام و مجوز ورود به آزمون ارشد را کسب کنید. بر اساس اعلام سازمان سنجش و بر طبق روال سال های گذشته ثبت نام ارشد 98 از روز جمعه 6 آذرماه آغاز می شود. مهلت ده روزه برای ثبت نام در نظر گرفته شده است و آخرین زمان ثبت نام ارشد 98 روز یکشنبه 25 آذر ماه در نظر گرفته شده است. داوطلبانی که مایل به تحصیل در دانشگاه های آزاد هستند، توجه داشته باشند که آزمون ارشد دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری ادغام شده است. همچنین ثبت نام ارشد 98 هر دو دانشگاه آزاد و سراسری در یک زمان و از طریق یک سایت انجام می شود. بنابراین داوطلبان ارشد آزاد، در انتظار زمان دیگری برای ثبت نام کنکور ارشد 98 نباشند.

شرایط ثبت نام ارشد 98

برای شرکت در آزمون ارشد باید شرایط لازم را داشته باشید. شرایط ثبت نام ارشد 98 شامل شرایط عمومی و اختصاصی است این شرایط در ادامه آمده است.

  • داوطلبین کنکور ارشد 98 باید دارای مدرک کارشناسی باشند و یا در گروه دانشجویان سال آخر قرار گرفته باشند و مدرک کارشناسی خود را تا آخر شهریور ماه دریافت کنند.
  • هر داوطلب می تواند در یک رشته اصلی و یک رشته شناور ( رشته امتحانی دوم) شرکت کند. در صورتی که رشته امتحانی اصلی جز رشته های شناور باشد امکان شرکت در یک رشته شناور دیگر وجود ندارد.
  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز از شرایط عمومی پذیرش و ثبت نام ارشد 98 محسوب می شود.
  • عدم احراز به فساد اخلاقی و سابقه عضویت در گروه های ضد نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله شرایط ثبت نام ارشد 98 است.

نحوه ثبت نام ارشد 98

ثبت نام ارشد 98 به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می شود. برای ثبت نام ارشد 98 ابتدا در زمان مشخص شده وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شوید. سپس ثبت نام آزمون ارشد 98 را انتخاب کنید، کارت اعتباری تهیه نمایید. اگر متقاضی شرکت و انتخاب رشته پیام نور و غیرانتفاعی هستید باید کارت جداگانه ای دریافت کنید. سپس اطلاعات خواسته شما را در صفحه ثبت نام وارد کنید و مراحل ثبت نام را طی کنید.

سازمان سنجش تغییری در عناوین رشته ها و یا گروه برخی از رشته ها ایجاد کرده است. برخی از رشته های ارشد حذف و رشته های جدید جایگزین شده اند. برای اطلاع از تغییرات صورت گرفته در رشته های آزمون ارشد می توانید نگاهی به تغییر رشته های امتحانی کنکور ارشد 98 بیندازید.

اگر سؤالی در زمینه ثبت نام ارشد 98 دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین می توانید ثبت نام ارشد 98 خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *