آیدانیتو > ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی
آزمون نمونه دولتی

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

آزمون مدارس نمونه دولتی هر ساله برای گزینش دانش آموزان برتر به صورت مجزای استانی برگزار می شود. با توجه به اینکه تعداد افراد بسیار تمایل به ادامه تحصیل در این مدارس را دارند، در این مقاله به بررسی زمان، نحوه و شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی می پردازیم.

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 98

در سال های اخیر، آزمون مدارس نمونه دولتی پس از پایان یافتن امتحانات نوبت دوم به صورت هماهنگ برگزار می شود. پیش بینی می شود که ثبت نام این آزمون که به صورت اینترنتی بوده با مراجعه به سایت اداره ی آموزش و پرورش محل تحصیل داوطلب صورت می پذیرد، در اواخر سال جاری (نیمه ی اول اسفندماه) آغاز شود و تا نیمه ی  فروردین ماه سال آتی ادامه یابد. شایان ذکر است که این آزمون به منظور پذیرش دانش آموزان در دو مقطع هفتم (دوره ی متوسطه اول) و دهم (دوره متوسطه دوم) برگزار می شود که یکی از شروط پذیرش در آزمون مدارس نمونه دولتی، داشتن اشتغال به تحصیل داوطلبان در مقاطع ششم (برای متقاضیان دوره متوسطه اول) و نهم (برای متقاضیان دوره متوسطه دوم) است. ثبت نام کتاب درسی برای دانش آموزان نمونه دولتی توسط خود مدارس انجام میشود.

آیدانیتو فضای هوشمند آموزش و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. این مؤسسه صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. این بدین معناست که آیدانیتو، سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان نیست و تنها سایت معتبر در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان سایت hoosh.medu.ir  برای پایه ششم به هفتم و سایت azmoon.medu.ir برای پایه نهم به دهم است. آیدانیتو منطبق با قوانین آموزش و پرورش پاسخگو به سؤالات شما در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان است. مراقب سایت های جعلی برای ثبت نام تیزهوشان و نمونه دولتی باشید! همانگونه که ذکر شد تنها سایت معتبر برای ثبت نام، سایت hoosh.medu.ir برای پایه ششم به هفتم و سایت azmoon.medu.ir برای پایه نهم به دهم است.

مدارک ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

به منظور ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی، داوطلبان بایستی اطلاعات دانش آموزی خود را به همراه عکس در فرم ثبت نام وارد نمایند. توصیه می شود که همزمان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه ی دولتی توسط اداره ی کل آموزش و پرورش هر استان، ابتدا فرم نمونه برگ ثبت نام آزمون (پیش نویس) را پر نموده و سپس از روی اطلاعات مندرج و مطالعه ی مشخصات و ظرفیت پذیرش مدارس نمونه ی دولتی و همچنین رشته ی خود، اقدام به ثبت نام نمایید.

منابع آزمون مدارس نمونه دولتی

منابع آزمون مدارس نمونه دولتی دانش آموزان پایه ی ششم برای پذیرش در پایه ی هفتم (اول متوسطه)

این آزمون شامل 80 سؤال  است که مدت زمان در نظر گرفته برای پاسخگویی به آن 100 دقیقه است.

ردیفنام درسضریبتعداد سؤالات
1آموزش قرآن و هدیه های آسمانی210
2فارسی (مهارت های خواندن و نوشتن)220
3مطالعات اجتماعی110
4علوم تجربی220
5ریاضی320

منابع آزمون مدارس نمونه دولتی دانش آموزان پایه ی دهم برای پذیرش در پایه ی دهم (اول متوسطه دوم)

این آزمون شامل 100 سؤال است که مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ گویی به آن 120 دقیقه است.

ردیفنام درسضریبتعداد سؤالات
1پیام های آسمانی210
2فارسی215
3عربی18
4مطالعات اجتماعی در تاریخ، جغرافیا، اجتماعی110
5زبان انگلیسی17
6علوم تجربی225
7ریاضی325

توجه به این نکته ضروری است که به ازای هر پاسخ صحیح 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط 1 امتیاز منفی در نظر گرفته می شود. در صورتی که داوطلبی به سوالی، بیش از یک پاسخ داده باشد، پاسخ آن سوال غلط محسوب می شود و در صورت پاسخ ندادن به سوال، امتیازی برای آن در نظر گرفته نمی شود. توصیه: تکنیک های تست زنی را از مشاوران مرکز بپرسید.

نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 98

حتما اطلاع دارید که ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت اینترنتی انجام می گیرد و از آنجا که این آزمون به صورت هماهنگ استانی و مجزا برگزار می شود، با مراجعه به سایت اداره ی آموزش و پرورش استان محل تحصیل خود، می توانید اقدام به ثبت نام نمایید. توصیه می شود که حتماً قبل از ثبت نام شرایط و ضوابط ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی را مطالعه بنمایید. لازم به ذکر است که در صورت عدم ثبت نام اینترنتی در برخی از استان ها، ثبت نام در مدرسه انجام می پذیرد.

مهلت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 98

مطابق زمانبندی سال های پیش ثبت نام اینترنتی از اواسط اسفندماه آغاز و تا اواسط فروردین ماه ادامه می یابد. توصیه ما این است که پس از بررسی های دقیق و مطالعه ی دفترچه راهنمای ثبت نام و شرایط و ضوابط آزمون، نسبت به ثبت نام اقدام نموده و ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نفرمایید.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی در پایه ی هفتم

داوطلبان بایستی تابعیت ایرانی داشته باشند (البته اتباع خارجی نیز تحت ضوابط خاص مجاز به ثبت نام هستند). داوطلبان همچنین بایستی در پایه ی ششم مشغول به تحصیل باشند و در تمامی دروس ترم اول درجه ی خیلی خوب (و یا در یکی از درس ها درجه ی خوب و در سایر دروس درجه ی خیلی خوب) کسب کرده باشند.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی در پایه ی دهم

علاوه بر شرط مشغول به تحصیل بودن در پایه ی نهم، داوطلبین بایستی تابعیت ایرانی داشته باشند. (البته اتباع خارجی نیز تحت ضوابط خاص مجاز به ثبت نام هستند). لازم به ذکر است که کسب حداقل معدل 17 در ترم اول برای ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی الزامی است.

در این مقاله به بررسی ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله منابع آزمون نمونه دولتی بزنید.

اگر سوالی در زمینه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *