آیدانیتو > ثبت شرکت در آلمان
مهاجرت به آلمان

ثبت شرکت در آلمان






 


ثبت شرکت در آلمان

آلمان کشوری واقع در قاره اروپا و نام پایتخت آن برلین است. در حال حاضر اقتصاد این کشور بسیار پررونق و ثروتمندترین کشور اروپایی است. نظام سیاسی آلمان جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی است و 16 ایالت دارد. برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت شهرهای بزرگ و مهم آلمان هستند.

از آن جایی که این کشور را از نظر آموزشی، اقتصادی، سیاسی و… در سطح بسیار بالایی قرار دارد، همه ساله افراد بسیاری از سراسر جهان، با اهداف مختلفی مثل ادامه تحصیل، کار، سرمایه گذاری و… وارد آلمان می شوند. بیشتر این آدم ها به دنبال اخذ اقامت دائم آلمان هستند و در صورت داشتن اقامت موقت، به روش های مختلف تلاش می کنند تا آن را به اقامت دائم تبدیل کنند.

یکی از روش های مهاجرت به این کشور اروپایی و ماندگاری در آن، ثبت شرکت در آلمان است. در این مقاله تلاش کرده ایم تا به موضوع ثبت شرکت در آلمان و شرایط و مراحل آن بپردازیم.

شرایط ثبت شرکت در آلمان

کشور آلمان این امکان را به اتباع خارجی می دهد که با راه انداختن یک کسب و کار پویا اقامت این کشور را دریافت کنند. یکی از انواع روش های سرمایه گذاری ثبت شرکت در آلمان است. متقاضی برای ثبت شرکت مسلماً به سرمایه نیاز دارد اما حداقلی برای میزان این سرمایه مشخص نشده است.

فرد باید برای به راه اندازی شرکت مورد نظر و مخارج یک سال آینده آن، سرمایه لازم را داشته باشد. در واقطع او باید بتواند حقوق دوازده ماه خودش به عنوان رئیس شرکت، هزینه اجاره شرکت، حقوق یک سال کارمندان و هزینه های جانبی را تأمین کند.

مزایای ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان مزایای بسیاری دارد. این کار نه تنها موجب اخذ اقامت دائم می شود، بلکه فواید زیر را هم دارد.

  • عدم نیاز به مدرک زبان، در صورتی که فرد حداقل مدرک کارشناسی داشته باشد.
  • عدم نیاز به سرمایه مشخص.
  • برخورداری از بهترین امکانات زندگی در کشور آلمان.
  • امنیت شغلی به علت پویا بودن اقتصاد کشور آلمان.
  • امکان زندگی و رفت و آمد در همه کشورهای حوزه شینگن.
  • امکان زندگی و اخذ اقامت اعضای خانواده.
  • امکان ارسال دعوت نامه برای اعضای خانواده، بعد از به راه اندازی کسب و کار.

شرایط اخذ اقامت دائم آلمان بعد از ثبت شرکت

بعد از سه سال، در صورتی که شرکت راه اندازی شده موفق باشد، اقامت موقت به اقامت دائم تبدیل می شود.

مراحل ثبت شرکت در آلمان

برای شروع فرایند ثبت شرکت در آلمان، قبل از هر چیز، متقاضی باید مدارکش را ترجمه کند و به تأیید سفارت آلمان برساند. وقتی مدارک تأیید شده و طرح توجیهی متقاضی در اداره ثبت شرکت ها، در ایالت مورد نظر در آلمان ثبت بشوند، شرکتی به نام فرد ثبت می شود و حسابی بانکی به نام او باز می شود.

در این مرحله متقاضی می تواند به سفارت آلمان مراجعه و یک ویزای سه ماهه دریافت کند. با دریافت این ویزا می توان به آلمان رفت و راه اندازی کسب و کار را، بر طبق طرح توجیهی، آغاز کرد. برای ثبت شرکت در آلمان ، متقاضی باید در کشور خودش فعالیت های اقتصادی انجام داده باشد و بتواند مدارک آن را ارائه دهد.

در این مقاله به موضوع ثبت شرکت در آلمان پرداختیم، در ادامه مطالعه مقاله «کارآفرینی در آلمان» را به شما پیشنهاد می دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در آلمان و انواع شرکت های قابل ثبت، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *