تکمیل ظرفیت کاردانی بدون کنکور آزاد

تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه آزاد

اگر شما هم جزء متقاضیان و مشتاقان تحصیل در دانشگاه آزاد هستید، امکان عدم رضایت شما از رشته مورد قبولی پس از اعلام نتایج وجود دارد. اما با اطمینان خاطر به شما می گوییم که نیازی به نگرانی در این مورد نیست. زیرا مسئولین دانشگاه آزاد فرصتی را در اختیار شما گذاشته اند که می توانید حداکثر استفاده را از آن ببرید. اکنون بر خود لازم می دانیم که تعریفی هر چند مختصر را از این فرصت یعنی تکمیل ظرفیت خدمت شما دوستان گرامی ارائه دهیم.

اگر این هدف یعنی رسیدن تعداد دانشجویان به حد نصاب مشخص شده برآورده نشود، بالاجبار باید از طریق دیگری استفاده کرد که به نام تکمیل ظرفیت در میان اهالی علم و دانشگاهیان مشهور بوده و هر ساله توسط سایت دانشگاه آزاد به مرحله اجرا در میاید. باید گفت که هر کدام از دانشگاه های آزاد کشور ظرفیت خاصی را برای هر یک از رشته ها درنظر گرفته اند که این تعداد از دانشگاهی تا دانشگاه دیگر متفاوت است.

همان طور که مطلع هستید، دوره تکمیل ظرفیت برای تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد از کاردانی گرفته تا دکتری اجرا می شود. اما هدف اصلی ما در این مقاله بیان تمامی توضیحات ضروری در ارتباط با تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه آزاد بوده که شاید عده زیادی از شما نیاز به کسب اطلاعاتی در این رابطه داشته باشید. پس ما را در مقاله تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه آزاد همراهی نمایید.

شرایط تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد

در رابطه با شروط لازم در ارتباط با تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه آزاد باید به اطلاعتان برسانیم که هیچ مشکلی بابت شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه آزاد ، در صورت پذیرفته شدن در دوره بدون آزمون این دانشگاه در همین مقطع وجود ندارد.

اما در این بین باید دقت کنید که اگر توانستید از عهده قبولی در دوره تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه آزاد بر بیایید، دیگر به هیچ وجه نمی توانید برای ثبت نام در رشته قبول شده در دوره بدون کنکور اقدام کنید. لازم به ذکر است که این مورد دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و حتی روزانه و شبانه را شامل نمی شود. نکته بعدی اینکه، نیاز به وارد کردن به ترتیب لیست رشته های انتخابی نیست و تنها باید علایق خود را در رشته های مختلف درنظر بگیرید.

زمان تکمیل ظرفیت کاردانی آزاد

همانند سال های پیش زمان اختصاص داده شده به ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه آزاد بازه زمانی بین اواسط ماه مهر تا حدود یک ماه بعد یعنی اواسط آبان را در بر می گیرد. باید بدانید که در صورت قبولی در زمان اعلام نتایج می توانید از ماه بهمن در کلاس های درسی رشته مورد قبولی شرکت نمایید.

تراز قبولی رشته های پرمخاطب در مرحله تکمیل ظرفیت آزاد

حتماً اطلاع دارید که تعداد انتخاب های داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه آزاد به مراتب کمتر از تعداد رشته های انتخابی در مرحله انتخاب رشته اولیه بوده و همین امر ضرورت به خرج دادن دقت و توجه بالاتر را در انتخاب رشته نشان می دهد. در اینجا، رتبه و تراز مورد قبول جهت پذیرش در 5 مورد از رشته های گروه آزماشی تجربی را خدمتتان بیان می داریم:

رشته تحصیلیتراز مورد قبولدانشگاه
مامایی7793واحد کرج
پزشکی9803واحد پزشکی تهران
داروسازی9488واحد علوم دارویی
دندان پزشکی9953واحد دندانپزشکی تهران

 

دراین مقاله، به بحث راجع به تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه آزاد پرداخته شد. امکان مشاهده و مطالعه مقاله مرتبط با تکمیل ظرفیت کاردانی 97 نیز برای شما مهیاست.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت مقطع کاردانی آزاد دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *