کاردانی به کارشناسی

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی






تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی

با توجه به اینکه زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی نزدیک است و داوطلبان سوألات زیادی در زمینه نحوه و شرایط تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی دارند، در این مطلب به طور کامل به موضوع تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد و سراسری می پردازیم. اگر داوطلب کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) هستید، در مقاله حاضر نکته های کاربردی مهمی را در زمینه تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی خواهید خواند که شما را در روند انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی یاری خواهد کرد.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته سراسری

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی دانشگاه سراسری دو نوع است. تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی با آزمون و بدون آزمون. پذیرش تمام رشته های کارشناسی ناپیوسته سراسری (به جز معدود رشته های پیراپزشکی)، براساس سوابق تحصیلی است.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد هم مانند دانشگاه سراسری است. داوطلبانی می توانند در تکمیل ظرفیت با آزمون شرکت کنند که در آزمون کاردانی به کارشناسی شرکت کرده باشند، زیرا در تکمیل ظرفیت، رتبه داوطلب معیار قرار می گیرد. دقت کنید که تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون آزمون همان پذیرش بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته است.

شرایط تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی با کنکور

برای تحصیل در رشته های پیراپزشکی کارشناسی پیوسته، داوطلبان می بایست در آزمونی شرکت کنند که هر سال مرداد ماه برگزار می شود. تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی با آزمون براساس رتبه کنکور است و داوطلبانی که رتبه بالاتری دارند، شانس بیشتری برای قبولی در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی با آزمون دارند. به این نکته هم دقت کنید که فقط داوطلبانی که در کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت کرده اند، مجاز هستند در تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته سراسری شرکت کنند. به داوطلبان عزیز یادآور می شویم که هم در دانشگاه سراسری و هم در دانشگاه آزاد، داوطلبانی که در آزمون، در رشته ای پذیرفته شده اند ،چنانچه در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی شرکت کنند، قبولی شان لغو خواهد شد.

شرایط تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون آزمون دانشگاه سراسری بر این اساس است که هر داوطلبی زودتر اقدام به ثبت نام کند، موفق می شود در رشته مورد نظرش ثبت نام کند. تمام داوطلبان واجد شرایط کاردانی به کارشناسی می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته سراسری

برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی سراسری ، آگاهی از زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته سراسری الزامی است. تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی سراسری اواسط مهر شروع می شود و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته آزاد

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی با آزمون دانشگاه آزاد مهر ماه انجام می شود و تکمیل ظرفیت بدون کنکور نیز تا بیست شهریور ماه 97 در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ادامه دارد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی پرداختیم. توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی روزانه بزنید.

در ضمن اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی دارید، می توانید با مشاوران متخصص تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *