آیدانیتو > تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی اتاق عمل آزاد
کاردانی به کارشناسی

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی اتاق عمل آزاد






تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی اتاق عمل آزاد

تکنولوژی اتاق عمل از رشته های پر طرفدار گروه پیرا پزشکی است که داوطلبان می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته هم به تحصیل بپردازند.

دانشگاه آزاد اسلامی معمولاً بسیاری از رشته های کارشناسی ناپیوسته و سایر مقاطع را بدون کنکور پذیرش می کند، اما تکنولوژی اتاق عمل که در بین داوطلبان به اتاق عمل شناخته می شود، برای قبولی، رتبه های قابل قبول در کنکور را نیاز دارد.

تکمیل ظرفیت شانس مجدد برای گروهی از داوطلبان است که علاقه مند به رشته اتاق عمل هستند. در مقاله تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی اتاق عمل آزاد به جزئیات این رشته در مرحله تکمیل ظرفیت می پردازیم.

ابتدا لازم است از شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی اتاق عمل آزاد مطلع شوید تا در صورت برخورداری از شرایط مورد نیاز، زمان و نحوه ثبت نام را بدانید.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی اتاق عمل آزاد

همان طور که می دانید تحصیل در مقاطع مختلف هر دانشگاه با شرایطی همراه است که داوطلبان در صورت برخورداری از آن می توانند امید به تحصیل داشته باشند.

از شرایطی که برای تحصیل در مقطع کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • شرایط عمومی اعتقاد به دین اسلام، عدم اعتیاد به مواد مخدر و عدم فساد اخلاقی، مجاز بودن به ادامه ی تحصیل از نظر نظام وظیفه برای داوطلبان فرد است.
  • شرایط اختصاصی برخورداری از مدرک کاردانی با توجه به رشته مورد نظر است.
  • اما شرایطی که مختص کارشناسی ناپیوسته اتاق عمل دانشگاه آزاد است، داشتن مدرک کاردانی اتاق عمل و یا تکنسین اتاق عمل و یا پرستاری است. همچنین داوطلبان باید برای مجاز شدن به انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت، مجاز به انتخاب رشته شده باشند.
  • داوطلبانی که رتبه ی قابل قبول برای انتخاب رشته در کنکور نشده اند در مرحله تکمیل ظرفیت نیز مجاز به انتخاب رشته نمی شوند.
  • توجه کنید که داوطلبان رشته امتحانی تکنولوژی اتاق عمل لازم است از سلامت کامل جسمی و روحی برخوردار باشند که تعداد ظرفیت های مورد پذیرش در تکمیل ظرفیت اتاق عمل محدود است.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی اتاق عمل آزاد

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی اتاق عمل آزاد بعد از ثبت نام و مشخص شدن تعداد دانشجویان و ظرفیت های باقیمانده انجام می شود. با توجه به رو تا سالهای گذشته تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی اتاق عمل در مهرماه انجام می شود.

پذیرش تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی اتاق عمل آزاد

همان طول که گفته شد معیار پذیرش تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی اتاق عمل آزاد ، رتبه ی کسب شده در کنکور است. بنابراین داوطلبانی که رتبه بهتری نسبت به سایرین کسب کرده باشند می توانند در این مرحله پذیرش شوند.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه این مقاله سری هم به لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران جنوب بزنید.

اگر سؤالی در خصوص رشته اتاق عمل و تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته اتاق عمل در دانشگاه آزاد دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *