تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور پردیس

تکمیل ظرفیت پردیس کارشناسی بدون کنکور





تکمیل ظرفیت پردیس کارشناسی بدون کنکور

بعد از به پایان رسیدن دوران مدرسه، بسیاری از افراد با آرزوی ورود به دانشگاه برای تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر خود تلاش می کنند. در این بین پذیرش در رشته و دانشگاه های بدون کنکور کار را آسان تر نیز کرده است. از دانشگاه های پذیرنده دانشجو آن هم بدون کنکور پردیس های خودگردان را می توان نام برد. پردیس های خودگردان دانشگاه های سراسری علاوه بر پذیرش در مرحله اول در دوره تکمیل ظرفیت پردیس کارشناسی بدون کنکور نیز دانشجو می پذیرند. هر چند که در مرحله تکمیل ظرفیت پردیس کارشناسی بدون کنکور تعداد رشته و ظرفیت پذیرش محدودتر از مرحله اول است اما این موقعیت امکان تحصیل در رشته مورد علاقه خیلی از افراد را فراهم می کنند.

تکمیل ظرفیت پردیس خودگردان

پردیس های خودگردان که در سال های اخیر بسیار گسترش یافته اند، دانشگاه هایی وابسته به دانشگاه های سراسری هستند که دارای مدیریتی مستقل اند. تحصیل در پردیس های خودگردان نیاز به پرداخت شهریه به نسبت بالایی دارد اما کیفیت آموزش و استاتید آن زیر نظر دانشگاه سراسری است و می توان نتیجه گرفت از کیفیت آموزش بالایی برخوردار هست.

خیلی از داوطلبان ورود به دانشگاه در مرحله اول ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور پردیس های خودگردان موفق به قبولی نشده اند و یا زمان ثبت نام را از دست داده اند، برخی نیز در رشته مورد نظر خود پذیرفته نشده اند، تکمیل ظرفیت پردیس کارشناسی بدون کنکور یک فرصت طلایی برای این افراد است. داوطلبان می توانند از تکمیل ظرفیت پردیس کارشناسی بدون کنکور استفاده کنند و به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند.

بعد از ثبت نام مرحله اول و اعلام اسامی پذیرفته شدگان، برخی از پذیرفته شدگان برای ثبت نام اقدام نمی کنند و صندلی آن ها خالی می ماند. در تکمیل ظرفیت پردیس کارشناسی بدون کنکور، دانشگاه های پردیس خودگردان تلاش می کنند تا با ایجاد فرصتی برای علاقه مندان صندلی های خالی خود را پر کنند.

دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری

لیست رشته های تکمیل ظرفیت پردیس کارشناسی بدون کنکور همراه با دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری ارائه می شود. در دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری ستونی به نام نحوه پذیرش و دوره تحصیلی وجود دارد. نحوه پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی به معنی پذیرش بدون کنکور است. برای یافتن رشته های تکمیل ظرفیت پردیس کارشناسی بدون کنکور در دفترچه تکمیل ظرفیت در ستون دوره تحصیلی به دنبال پردیس خودگردان باشید.

رشته های تکمیل ظرفیت کارشناسی پردیس بدون کنکور

در سال 97 مرحله تکمیل ظرفیت برای هیچ دوره ای برگزار نشده است. ما در این جا رشته های تکمیل ظرفیت پردیس کارشناسی بدون کنکور ارائه شده در سال 96 را آورده ایم. در صورت ارائه تکمیل ظرفیت احتمال می رود رشته های زیر به عنوان رشته های تکمیل ظرفیت پردیس کارشناسی بدون کنکور ارائه شوند.

شهرسازی

معماری

صنایع

مواد و متالوژی

عمران

مکانیک

کامپیوتر

هوا فضا

جغرافیا

فضای سبز 

صنایع غذایی 

 

دانشگاه های دیگر نیز اقدام به پذیرش تکمیل ظرفیت میکنند به این منظور میتوانید نگاهی به پست تکمیل ظرفیت کارشناسی غیر انتفاعی بدون کنکور بیندازید.

برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس کارشناسی بدون کنکور و یا اطلاع از چگونگی تحصیل در دانشگاه بدون کنکور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *