رشد و توسعه ی فردی

رابطه میان رنگ ها و ویژگی های شخصیتی در تست شخصیت رنگ






 

تست شخصیت رنگ

آیا ویژگی های شخصیتی ما با رنگ های مورد علاقه مان ارتباطی دارند؟ آیا می توان به هر تیپ شخصیتی ای رنگ خاصی را اختصاص داد؟ این موضوع همیشه یکی از موضوعات جذاب بوده و بسیاری از پژوهشگران تلاش کرده اند که میان خصوصیات شخصیتی و رنگ های مورد علاقه آدم ها رابطه ای برقرار کنند.

حتی تست هایی هم با عنوان تست شخصیت رنگ یا تست روانشناسی رنگ وجود دارند. البته این آزمون ها نمی توانند کاملاً دقیق و معتبر باشند و برای بررسی شخصیت انسان ها می توان از تست ها و پرسشنامه های علمی تر و معتبرتری استفاده کرد. اما نمی توان منکر این واقعیت شد که هررنگی حاوی حالات روانشناختی ای است و می تواند بر روی روان ما تأثیر بگذارد.
مژده مژده !
با توجه به استقبال شما دوستان عزیز، زین پس به منظور تعیین وقت برای ارتباط با مشاوران به صورت حضوری و انجام تست های مشاوره ای می توانید با شماره 02142258 تماس بگیرید. 

در ادامه به ویژگی های بعضی رنگ های مختلف می پردازیم:

قرمز

قرمز رنگ گرما، هیجان، عشق، شور و حرارت است. این رنگ می تواند انرژی انسان ها را ناگهان افزایش بدهد و موجب بالا رفتن فشار خون و تپش قلب شود. این رنگ قابلیت هیجان زایی و افزایش صمیمیت دارد اما از سویی دیگر می تواند باعث خشم و عصبانیت و پرخاشگری هم شود.

آبی

آبی رنگ آرامش، اعتماد، غم و تنهایی است. به همین دلیل در عین آرامش بخش بودن، می توان مضر باشد. اگر بیش از حد از این رنگ استفاده کنیم، ممکن است خودمان یا دیگران را افسرده کنیم.

بنفش

در تست روانشناسی رنگ بنفش رنگی دلفریب است که می تواند بیانگر احساسات عاشقانه، صداقت، محبت و وفاداری باشد. همچنین این رنگ حالت معنوی دارد و در شرایطی ممکن است موجب افزایش آگاهی شود.

استفاده از رنگ بنفش می تواند قدرت تخیل را افزایش دهد و افراد را خیال پرداز کند.

سبز

سبز رنگ طراوت، جوانی، امید و زندگی است. این رنگ آرامش بخش است و می تواند تأثیری مثبت بر روان انسان بگذارد. در حقیقت سبز یادآور طبیعت است و به همین دلیل انسان با آن رابطه خوبی برقرار می کند.

مشکی

رنگ مشکی رنگی جدی و رسمی است که می تواند به شخصیت انسان وقار و اعتماد به نفس اضافه کند. به همین دلیل بسیاری از افراد در مراسم و جلسات رسمی از لباس مشکی استفاده می کنند. از سویی دیگر اگر از این رنگ بیش از حد استفاده شود، افسرده کننده است.

روانشناسانی که برای هر رنگ ویژگی های خاصی قائل اند، گاهی با توجه به علاقه یک فرد به رنگی خاص یا استفاده زیاد از آن رنگ در لباس ها و محیط زندگی اش خصوصیات خاصی را به او نسبت می دهند و با استفاده از بعضی آزمون ها و سوالات و پرسش در مورد رنگ هایی که فرد اغلب از آن ها استفاده می کند، حدس می زنند که او چطور آدمی است، چه عقایدی دارد، با چه دیدگاهی زندگی می کند و شخصیتش در کدام گروه قرار می گیرد.

البته نباید این نکته را فراموش کرد که این تست ها چندان معتبر نیستند و برای ارزیابی شخصیت بهتر است که ازتست های دیگری استفاده کنیم. می توان گفت که تست شخصیت رنگ بیشتر جنبه سرگرمی دارد.

در این مقاله به تست شخصیت رنگ پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله روانشناسی رنگ را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تست شخصیت رنگ و کاربرد آن، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *