آیدانیتو > تکمیل ظرفیت سراسری هنر
تکمیل ظرفیت هنر سراسری

تکمیل ظرفیت سراسری هنر





 


تکمیل ظرفیت سراسری هنر

حتماً در جریان هستید که مدتی پیش نتایج نهایی کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها به اطلاع عزیزان داوطلب رسید. در آن روز تکلیف بسیاری از افراد در مورد رشته تحصیلی و دانشگاه محل قبولی معلوم شد. اما به طور معمول همواره افرادی هستند که هیچ گونه رضایتی از دانشگاه و همین طور رشته تحصیلی دانشگاهی خود نداشته و مدام در فکر ترک آن دانشگاه و انصراف از تحصیل در رشته تحصیلی خود هستند. توصیه ما به این قبیل از داوطلبان، ثبت نام و انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت مراکز دانشگاهی بوده که نگرانی ها و درگیری های فکری این قبیل از افراد را تا حد بسیاری کاهش می دهد. در این مقاله، به بحث در مورد تکمیل ظرفیت سراسری هنر می پردازیم. در صورتی که رشته تحصیلی شما در دوران دبیرستان هنر بوده، مطالعه مطلب تکمیل ظرفیت سراسری هنر می تواند کمک قابل توجهی به شما دوستان عزیز بکند.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت سراسری هنر

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور مبتنی بر آغاز دوره تکمیل ظرفیت سراسری هنر در اواسط مهر ماه 97 در سایت سازمان سنجش (به نشانی Sanjesh.org)، منتشر می شود. باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که انجام ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری هنر تا اواسط ماه آبان به طول می انجامد. یعنی شما دوستان داوطلب در حدود یک ماه برای ثبت نام تکمیل ظرفیت سراسری هنر زمان دارید. هیچ یک از داوطلبان منعی برای شرکت در تکمیل ظرفیت سراسری هنر نداشته و امکان ثبت نام برای همه افراد مهیاست. بعد از قبولی و ثبت نام در تکمیل ظرفیت سراسری هنر ، امکان شروع سال تحصیلی از بهمن ماه سال 97 برای شما عزیزان داوطلب وجود دارد.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت سراسری هنر

هر یک از شرکت کنندگان کنکور سراسری هم زمان با انتشار اطلاعیه ای در سایت رسمی سازمان می توانند از لیست رشته های نیازمند به تکمیل ظرفیت در گروه هنر (با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری هنر) اطلاع پیدا کنند. پس از اطلاع از لیست رشته ها و بررسی آن ها، امکان انجام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری هنر برای داوطلبان وجود دارد. باید به عرض برسانیم که هر یک از داوطلبان می توانند از بین لیست رشته های معرفی شده تا 50 کد رشته محل را برگزینند.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت سراسری هنر

ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری هنر معمولاً به دو صورت، بر اساس شرکت در آزمون و همچنین مطابق سوابق تحصیلی متقاضیان انجام می گیرد. دقت داشته باشید که لیست تمامی رشته های نیازمند به جذب دانشجو از طریق طرح تکمیل ظرفیت سراسری هنر همراه با نام دانشگاه های پذیرنده، در دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری هنر درج می شود. باید بگوییم که علی رغم شرکت در کنکور سراسری گروه هنر ،باز هم فرصت انتخاب رشته و ثبت نام تکمیل ظرفیت سراسری هنر به شما دوستان گرامی داده می شود. فقط باید دقت کنید که با اعلام نتایج تکمیل ظرفیت سراسری هنر و پذیرفته شدن در یک دانشگاه و رشته تحصیلی، پذیرش شما در مرکز دانشگاهی اعلام شده در مرحله اول کنکور سراسری هنر کاملاً لغو می شود.

رشته های تکمیل ظرفیت سراسری هنر

در بخش انتهایی مقاله تکمیل ظرفیت سراسری هنر ، به ارائه تعدادی از رشته های گروه آزمایشی هنر در چند مورد از دانشگاه های پذیرنده برای شما عزیزان می پردازیم.

نام دانشگاه

دوره

رشته

دانشگاه زابل

روزانه

مرمت آثار تاریخی

باستان شناسی

بازیگری

نام دانشگاه

دوره

رشته

دانشگاه نیشابور

روزانه

نقاشی

مجسمه سازی

ارتباط تصویری

 

نام دانشگاه

دوره

رشته تحصیلی

دانشگاه هنر اسلامی تبریز

روزانه

هنر اسلامی

مرمت آثار تاریخی

فرش

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت سراسری هنر پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله کارنامه سبز کنکور سراسری بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت سراسری هنر با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *