تکمیل ظرفیت ریاضی و فیزیک سراسری

تکمیل ظرفیت روزانه کنکور ریاضی






تکمیل ظرفیت روزانه کنکور ریاضی

رشته ریاضی از جمله رشته هایی است که بسیاری از داوطلبان می توانند در رشته های مختلف مهندسی وارد دانشگاه ها شوند و از این رو موفقیت بیشتری خواهند داشت. آن دسته از داوطلبینی که در کنکور ریاضی موفقیت چشمگیری نداشته اند و انتخاب رشته کرده اند و یا در آزمون شرکت نکرده اند، می توانند از فرصت تکمیل ظرفیت استفاده کنند. بعد از اتمام انتخاب رشته، اعلام نتایج و ثبت نام دانشگاه ها، در صورتی که ظرفیت های در نظر گرفته شده برای رشته های مختلف تکمیل نشده باشد، دانشگاه ها درخواست دانشجو و تکمیل ظرفیت می کنند که با توجه به نوع و دوره دانشگاه، شرایط و ضوابط آن برای داوطلبان متفاوت است. بنابراین اگر قصد دارید در رشته های گروه ریاضی و دانشگاه سراسری و دوره روزانه شرکت کنید، توصیه می کنیم از زمان نحوه و چگونگی تکمیل ظرفیت روزانه کنکور ریاضی مطلع شوید. در این مقاله به موضوع تکمیل ظرفیت روزانه کنکور ریاضی خواهیم پرداخت، همراه ما باشید تا با این مرحله بیشتر آشنا شوید.

زمان تکمیل ظرفیت روزانه کنکور ریاضی

در حال حاضر به صورت قطعی نمی توان از برگزاری تکمیل ظرفیت روزانه کنکور ریاضی خبر داد. با توجه به اخبار موجود و روال سال های گذشته، در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت، داوطلبان باید اواخر آبان ماه منتظر بمانند و به احتمال زیاد نیمه دوم آبان ماه زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری خواهد بود. بنابراین داوطلبان گروه ریاضی نیز می توانند در زمان اعلام شده در رشته های موجود در تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کنند.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت روزانه کنکور ریاضی

ثبت نام در تکمیل ظرفیت روزانه کنکور ریاضی شامل حال داوطلبانی است که در کنکور سراسری شرکت کرده و یا در آزمون حضور داشته اند و برای آن ها کارنامه اولیه صادر شده است. بنابراین اگر داوطلبی از انتخاب رشته کنکور جامانده است، می تواند در تکمیل ظرفیت شرکت کند.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشید در صورتی  که در دوره روزانه پذیرفته شده باشید، در صورت شرکت در تکمیل ظرفیت، یک سال از شرکت در دوره روزانه محروم خواهید شد و نکته دیگری که باید بدانید این است که اگر در بین قبول شدگان کنکور سراسری قرار گرفته باشید و در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کرده باشید، انتخاب و قبولی اولیه ای شما لغو خواهد شد.
داوطلبان مجاز به وارد کردن 50 انتخاب هستند که بهتر است با توجه با علاقه و الویت درج شوند ،داوطلبان عزیز باید توجه داشته باشند که 50 انتخاب خود را از بین رشته های معرفی شده در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب کنند.

نتایج تکمیل ظرفیت روزانه ریاضی

متقاضیان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت روزانه ریاضی در زمان اعلام نتایج باید به وب سایت سازمان سنجش (به نشانی Azmoon.org) مراجعه کنند و از نتایج خود مطلع شوند. اعلام نتایج به صورت اینترنتی انجام می گیرد  و لازم است برای مشاهده نتایج بعد از ورود به سایت سازمان سنجش، از منوی سمت راست بر روی عبارت اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 97 کلیک کنید.

 

دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت روزانه گروه ریاضی

دانشگاه های زیادی در سال گذشته در دوره روزانه و رشته های مختلف گروه ریاضی و فنی دانشجو جذب کرده اند. به عنوان مثال می توان به دانشگاه اردکان، دانشگاه ایلام، بجنورد، بزرگمهر قائنات، دانشگاه بناب، دانشگاه جهرم، دانشگاه جیرفت، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، دانشگاه سمنان، دانشگاه شهید مطهری و دانشگاه فسا اشاره کرد.

 

برخی از رشته هایی که در سال گذشته در گروه علوم ریاضی در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام به پذیرش دانشجو کردند شامل مهندسی عمران- مهندسی صنایع- مهندسی کامپیوتر- مهندسی مکانیک- مهندسی هوا و فضا- مهندسی مواد و متالوژی- مهندسی معماری- مهندسی برق- مهندسی معدن- حسابداری- شیمی کاربردی- علوم کامپیوتر- و بسیاری از دیگر از رشته های پر طرفدار گروه ریاضی بودند.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه تکمیل ظرفیت روزانه کنکور ریاضی مقاله تکمیل ظرفیت پیام نور کنکور ریاضی را مطالعه کنید.

اگر سوألی پیرامون تکمیل ظرفیت روزانه کنکور ریاضی دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *