آیدانیتو > تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان
تکمیل ظرفیت سراسری

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

در این مقاله با موضوع تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در خدمت شما داوطلبین علاقه مند به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستیم. دانشگاه فرهنگیان، یکی از دانشگاه های دارای شرایط خاصی است که متقاضیان مخصوص به خود را دارد. پذیرش در این دانشگاه تنها از طریق شرکت در کنکور امکان پذیر است. در این مقاله می خواهیم شما را با تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان آشنا کنیم و شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را برایتان توضیح دهیم.

معرفی دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان یک واحد آموزشی برای تربیت و تعلیم معلمان و نیروی انسانی آموزش و پرورش است. دانشگاه فرهنگیان در سال 1390 در ایران شکل گرفت و در حال حاضر شامل 100 واحد آموزشی است. یکی از دلایلی که خیلی از افراد علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه هستند، تضمین آینده شغلی آنها است، زیرا فارغ التحصیلان این دانشگاه به عنوان معلم استخدام شده و تعهد خدمت به کار دارند. البته پذیرش در این واحد دارای شرایط خاص خود است.

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

تنها داوطلبانی می توانند در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند که در آزمون سراسری شرکت کرده اند. علاوه بر این داوطلبین انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان باید مبلغ تعیین شده برای انتخاب این مراکز را که معادل 51 هزار تومان است را پرداخت کرده باشند و در فرم انتخاب رشته علاقه مندی به دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده باشند.

از سایر شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان این است که داوطلبین باید نمره کلی بالاتر از 6500 و معدل دیپلمی بالاتر از 15 داشته باشند. داشتن سلامت کامل روانی و جسمانی و نداشتن سابقه کیفری نیز جز شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان است. همچنین داوطلبین مایل به شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید کمتر از 22 سال سن داشته باشند.

داوطلبین توجه داشته باشید که در صورت پذیرش در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید دو برابر زمان تحصیل خود در آموزش و پرورش به خدمت بپردازید. البته مدت زمان تحصیل دانشجویان جز سنوات شغلی آنها محاسبه می شود و در زمان تحصیل به مدت 4 سال می توانند حقوق دریافت کنند. همچنین اجازه ادامه تحصیل بعد از اتمام دوره کارشناسی به آنها داده خواهد شد.

پذیرش داوطلبین تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بعد از مصاحبه و تأیید توانایی و سلامت جسمی و روحی مشخص می شود.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان که در تکمیل ظرفیت نیز پذیرش دانشجو دارد، در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت که توسط سازمان سنجش ارائه می شود، قرار گرفته است و دفترچه جداگانه ای برای دانشگاه فرهنگیان ارایه نمی شود.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در دوره تکمیل ظرفیت

در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان فقط افراد بومی پذیرفته می شوند، بنابراین باید متناسب با شهرستان به انتخاب رشته محل بپردازید. رشته ارایه شده در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، آموزش ابتدایی است و پذیر برای هر دو جنس زن و مرد امکان پذیر است. در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان سال گذشته شهرهای زیر دانشجو پذیرفته اند.

البرزبوشهرچهارمحال بختیاریخوزستانقزوینگیلان
ایلامتهرانسیستان و بلوچستانفارسکردستانیزد
لرستانمرکزیهرمزگانهمدان*

مشاوران آیدانیتو آماده پاسخ گویی به تمام سوالات شما درباره تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به شما عزیزان هستند.

پس از بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ، شما میتوانید مقاله شرایط تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را نیز مطالعه کنید تا با شرایط دانشگاه فرهنگیان آشنا شوید.

0 دیدگاه در “تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

  1. امبر گفت:

    باسلام، آیا با نمره کل 7032تجربی منطقه سه چقدر شانس برای دعوت برای مصاحبه است,ممنون که پاسخگو باشید.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      نمره کل یکی از شروط اصلی است اما احتمال دعوت به مصاحبه شدن در هر سال با سال گذشته متفاوت است و بستگی به عواملی مانند سایر شرکت کنندگان دارد. دقت کنید که باید معدل 3 سالتان حداقل 15 باشد. شرط سنی نیز 22 سال در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *