تکمیل ظرفیت

تکمیل ظرفیت تجربی






تکمیل ظرفیت تجربی

مسلماً در جریان هستید که نتایج کنکور سراسری دانشگاه چندی پیش به اطلاع داوطلبان رسید احتمالاً شما هم جزء افراد داوطلب ورود به دانشگاه ها بوده اید و با اعلام نتایج تکلیفتان در مورد دانشگاه و رشته تحصیلی دانشگاهی تان مشخص شده است. اما تعدادی از شما دوستان اصلاً از نتیجه قبولی خود در کنکور سراسری دانشگاه ها رضایت ندارید و به دنبال راه حلی برای رفع این مسئله می گردید. باید گفت که شاید معقول ترین راه شرکت در طرح تکمیل ظرفیت است که می تواند شانس دوباره ای را در اختیار شما دوستان برای تغییر رشته و یا حتی دانشگاهتان قرار دهد. در این مقاله، به بحث در مورد تکمیل ظرفیت تجربی می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا به اطلاعات مورد نیاز خود در ارتباط با تکمیل ظرفیت تجربی دست یابید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت تجربی کنکور سراسری و آزاد 

باید عرض کنیم که تکمیل ظرفیت تجربی در اواسط مهرماه 97 و بر طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد. پیش بینی می شود که این زمان در حدود یک ماه و تا اواسط آبان ماه ادامه خواهد داشت. با توجه به زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت تجربی شروع سال تحصیلی برای شما از بهمن سال 97 خواهد بود. باید به عرض برسانیم که زمان تکمیل ظرفیت تجربی در دانشگاه آزاد هنوز تعیین نشده و حتماً طی اعلامیه ای به اطلاع داوطلبان گرامی می رسد.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت تجربی سراسری و آزاد

بعد از انتشار اطلاعیه ای در سایت سازمان سنجش مبنی بر انتخاب رشته و ثبت نام در تکمیل ظرفیت تجربی ، هر داوطلب می تواند با بررسی لیست رشته های موجود در دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی ثبت نام را انجام دهد. خوب است بدانید دست شما در گزینش رشته های موجود در دفترچه در گروه تجربی باز بوده و به آسانی می توانید 50 کد رشته را از بین آن ها گلچین کنید. هر کدام از داوطلبان جهت ثبت نام تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد باید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند. این نکته را هرگز فراموش نکنید که علاقه شخصی شما در الویت بندی رشته های دانشگاهی در تکمیل ظرفیت تجربی آزاد نقش موثری دارد.

شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت تجربی سراسری و آزاد 

ثبت نام در تکمیل ظرفیت تجربی به دو شکل یعنی بر طبق سوابق تحصیلی و به صورت با آزمون بوده و کلیه رشته های معرفی شده در موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و دانشگاه پیام نور در دوره تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی دانش آموز، قابل ملاحظه هستند.

اگر در دانشگاهی روزانه در رشته های مقطع کارشناسی و کاردانی تکمیل ظرفیت تجربی قبول شوید، باز هم می توانید در طرح تکمیل ظرفیت تجربی شرکت نمایید، فقط توجه کنید که با انجام ثبت نام و قبولی در تکمیل ظرفیت تجربی نمی توانید در رشته و دانشگاه قبولی در مرحله اولیه، ثبت نامتان را انجام دهید.

امکان انتخاب 50 رشته تحصیلی از بین تمامی رشته های موجود در دفترچه تکمیل ظرفیت تجربی برای متقاضیان وجود دارد. طرح تکمیل ظرفیت تجربی برای رشته های بدون آزمون در سال گذشته اجرا شد. امسال یعنی سال 97 نیز احتمالاً فرصت شرکت در تکمیل ظرفیت تجربی آزاد در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. نکته مهم این که، قبولی در مرحله بدون آزمون گروه تجربی ارتباطی به شرکت و قبولی در تکمیل ظرفیت تجربی نداشته و مانعی برای آن وجود ندارد.

هر کدام از داوطلبان جهت ثبت نام تکمیل ظرفیت تجربی دانشگاه آزاد باید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنید. این نکته را هرگز فراموش نکنید که تنها علاقه شخصی شما در الویت بندی رشته های دانشگاهی در تکمیل ظرفیت تجربی آزاد نقش موثری دارد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت تجربی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله کارنامه سبز کنکور بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت تجربی با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. در ضمن شما می توانید شرکت در تکمیل ظرفیت تجربی خود را نیز به مشاوران حرفه ای آیدانیتو بسپارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *