آیدانیتو > تکمیل ظرفیت ارشد نفت 98
تکمیل ظرفیت مهندسی نفت

تکمیل ظرفیت ارشد نفت 98





تکمیل ظرفیت ارشد نفت 98

در مرحله‌ی تکمیل ظرفیت ارشد نفت 98 هم داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌ی نفت حاضر بوده و کارنامه اولیه را دریافت کرده‌اند، می‌توانند شرکت کنند و برای رشته-شهرهای مورد نظرشان در نوبت روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس‌های خودگردان و آزاد تقاضا دهند.در ادامه درباره‌ی تکمیل ظرفیت ارشد نفت 98 و نکات مهمی که داوطلبان عزیز رشته‌ی نفت باید در مرحله‌ی تکمیل ظرفیت به آن توجه کنند، خواهید خواند. تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد فرصت مغتنمی است برای داوطلبانی که  به هر دلیل از انتخاب رشته در خرداد ماه جا مانده‌اند و یا از رشته و شهری که پذیرفته شده‌اند راضی نیستند. این داوطلبان با شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های آزاد و سراسری می‌توانند بخت خودشان را برای قبول شدن در رشته و شهر دلخواه‌شان بیازمایند. سازمان سنجش آموزش کشور هر سال دو بار اطلاعیه‌ی تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد را صادر می‌کند که در آن رشته و شهرهایی که ظرفیت آنها در مرحله‌ی انتخاب رشته‌ی خرداد کامل نشده را برای جذب دانشجوی بیشتر، اعلام می‌کند.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد نفت 98

همان‌طور که گفتیم شرکت در تکمیل ظرفیت برای داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد حضور داشته‌اند و کارنامه‌ی اولیه را هم دریافت کرده‌اند، مجاز است ولی داوطلبان عزیز لازم است به چند نکته‌ی مهم در این رابطه توجه کنند:
  1. از سال 96 که آزمون‌‌های کارشناسی ارشد سراسری و آزاد ادغام شدند، داوطلبانی که در آزمون ارشد 98 حضور داشته‌اند در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 98 هم مجاز به شرکت هستند.
  2. بازهم تأکید می‌کنیم افرادی مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد نفت 98 هستند که در آزمون ارشد حاضر بوده و کارنامه‌ی اولیه داشته باشند. داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد حاضر بوده‌اند و شرط لازم برای تکمیل ظرفیت یعنی کارنامه‌ی اولیه را دارند ولی خرداد انتخاب رشته نکرده‌اند، می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند.
  3. فقط از بین کد ضریب‌هایی که نمره کافی به دست آورده‌اید یا به عبارت دیگر مجاز شده‌اید می‌توانید رشته انتخاب کنید.
  4. فراموش نکنید که شرکت در تکمیل ظرفیت به معنای حذف انتخاب‌های قبلی است و برگشت‌پذیر هم نیست. افرادی که در نوبت روزانه‌ی دانشگاه‌ها قبول شده باشند و در تکمیل ظرفیت شرکت کنند یک سال از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد محروم می‌شوند.

زمان اعلام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ارشد 98

زمان اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها معمولا یک تا سه هفته پس از اعلام نتایج است. بنابراین، از آنجا که اعلام نتایج در معمولا هفته‌ی دوم شهریور ماه است در هفته‌ی دوم یا سوم مهرماه باید منتظر اعلام تکمیل ظرفیت‌ها باشیم. تکمیل ظرفیت‌ سراسری در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله‌ی اول همان‌طور که گفتیم مهرماه است و در این مرحله گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارید. اما در مرحله‌ی دوم که بهمن ماه است بیشتر از بین دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام‌نور امکان انتخاب دارید. البته اتفاق جالب تکمیل ظرفیت مرحله‌ی دوم سال گذشته این بود که داوطلبان در برخی رشته-شهرها امکان انتخاب رشته مورد نظرشان در نوبت روزانه را هم داشتند.

تکمیل ظرفیت ارشد 98

برای شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد نفت  98  باید به وب‌سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه،  اطلاعات شخصی که در زمان ثبت‌نام اولیه‌ی ارشد در سایت وارد کرده بودید را دوباره وارد کنید و در تکمیل ظرفیت شرکت کنید. برای شرکت در تکمیل هزینه‌ای از شما گرفته نمی‌شود. این نکته را هم فراموش نکنیدکه فقط می‌توانید  از رشته‌-محل‌های اعلام شده در دفترچه‌ی انتخاب رشته‌ی تکمیل ظرفیت، انتخاب کنید. در تکمیل ظرفیت سراسری حق انتخاب 20 کد رشته و در آزاد حق انتخاب 100 کد رشته را دارید.  اما موضوعی که در تکمیل ظرفیت هم مانند انتخاب رشته‌ی اولیه مهم است این‌ست که اولویت‌بندی شما باید درست و اصولی باشد. حتما کد رشته‌هایی را به عنوان اولین انتخاب‌ها ثبت کنید که رشته‌ و شهر موردعلاقه‌ی شما هستند. داوطلبان زیادی وجود دارند که فقط براساس شانس قبولی انتخاب رشته کرده‌اند و علاقه‌ای به رشته‌ای که در آن پذیرفته شده‌اند ندارند.

کارنامه سبز

یکی از سوالات همیشگی داوطلبان کارشناسی ارشد درباره‌ی کارنامه‌ی سبز و کاربردهای آن است.کارنامه‌ی سبز که چند روز پس از اعلام نتیجه‌ی آزمون کارشناسی ارشد به دست داوطلبان می‌رسد، همان کارنامه‌ی نهایی آزمون است. اهمیت کارنامه‌ی سبز در این است که با جزئیات دقیق به شما نشان می‌دهد در کدام رشته‌های دارای رتبه‌ای پایین‌تر از رشته‌ای که در حال حاضر پذیرفته شده‌اید، امکان قبولی داشتید. ممکن است برخی از این رشته‌های پایین‌تر رشته‌ی مورد علاقه‌ی شما باشند ولی به دلیل اشتباه در اولویت‌بندی هنگام انتخاب رشته در بالای لیست قرار نگرفته‌اند. به عبارت دیگر اگر این رشته‌ها را  بالاتر قرار می‌دادید، به راحتی قبول می‌شدید. بنابراین اگر از رشته یا شهری که قبول شده‌اید راضی نیستید، می‌توانید  در مرحله‌ی تکمیل ظرفیت با استفاده از اطلاعات کارنامه‌ی سبز مجددا انتخاب رشته کنید.

معرفی رشته مهندسی نفت و گرایش‌های آن

در دفترچه‌ی راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 98، مجموعه‌ی مهندسی نفت کد 1253 دارد. این مجموعه 5گرایش دارد که کد ضریب 2،1 و 3 دارند. این گرایش‌ها عبارتند از:
    مهندسی نفتگرایشکد ضریب
اکتشاف1
حفاری2
بهره‌‌برداری2
مخازن هیدروکربوری3
مخازن نفتی3

 

لیست گرایش‌ها و محل دانشگاه در تکمیل ظرفیت ارشد نفت 98

در ادامه معرفی تکمیل ظرفیت ارشد نفت 98 به معرفی جدول گرایش‌ها و محل دانشگاه‌های اعلام شده  در دفترچه تکمیل ظرفیت 96 می‌پردازیم.

مهندسی نفت –کد ضریب 1 – روزانه

فقط دانشگاه سمنان در تکمیل ظرفیت رشته مهندسی نفت را ارائه می دهد:
نام دانشگاهگرایش
دانشگاه سمناناکتشاف

مهندسی نفت –کد ضریب 1 – نوبت دوم  

در نوبت دوم هم فقط دانشگاه سمنان در رشته مهندسی نفت دانشجو می پذیرد:
نام دانشگاهگرایش
دانشگاه سمناناکتشاف

 مهندسی نفت –کد ضریب 2 – پردیس خودگردان

فقط پردیس خودگردان دانشگاه شیراز در مرحله تکمیل ظرفیت در رشته مهندسی نفت دانشجو می پذیرد:
نام دانشگاهگرایش
دانشگاه شیرازبهره‌برداری

 

مهندسی نفت –کد ضریب 3 – روزانه

دانشگاهی که در کد ضریب سه در تکمیل ظرفیت دانشجو می پذیرد، عبارت است از:
نام دانشگاهگرایش
دانشگاه سمنانمخازن هیدروکربوری

 

مهندسی نفت –کد ضریب 3 – نوبت دوم

در نوبت دوم دانشگاه سمنان در کد ضریب سه مجموعه مهندسی نفت در یک گرایش دانشجو می پذیرد:
نام دانشگاهگرایش
دانشگاه سمنانمخازن هیدروکربوری

 

مهندسی نفت –کد ضریب 3 – پردیس خودگردان

در  کد ضریب سه پردیس خودگردان دانشگاه شیراز رشته مهندسی نفت را ارائه می دهد:
نام دانشگاهگرایش
دانشگاه شیرازمخازن هیدروکربوری
   در پایان، پیشنهاد می‌کنیم اگر داوطلب تکمیل ظرفیت ارشد نفت 98 هستید این مقاله را با دقت مطالعه کنید و اطلاعات و آمادگی کامل انتخاب رشته کنید. مقاله تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 98 هم اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *