انتخاب رشته ارشد مهندسی عمران

انتخاب رشته ارشد عمران – آب و سازه های هیدرولیکی 98

انتخاب رشته ارشد عمران - آب و سازه های هیدرولیکی 98

 

انتخاب رشته ارشد عمران – آب و سازه های هیدرولیکی 98

در این مقاله می خواهیم انتخاب رشته ارشد عمران – آب و سازه های هیدرولیکی 98 را مطالعه کنیم. مهندسی عمران با کد مجموعه 1264 در گروه فنی و مهندسی قرار گرفته است و دارای 11 گرایش با 1 کد ضریب است. بنابراین رتبه شما برای تمامی گرایش ها یکسان است، لازم است به این نکته توجه کنید که در صورتی که وضعیت شما مجاز اعلام شده باشد، می توانید اقدام به انتخاب رشته کنید. اگر در دوره ی روزانه و غیر روزانه مجاز شده اید، می توانید برای دوره های شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و آزاد انتخاب رشته کنید. توجه کنید که شما 100 انتخاب رشته برای دانشگاه سراسری و پیام نور و غیر انتفاعی و 100 انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد دارید. گرایش آب و سازه های هیدرولیکی تلفیق 2 گرایش سازه و آب است. فارغ التحصیلان و مهندسین این گرایش می توانند در پروژه هایی که به آب مربوط است، مانند سدسازی مشغول به کار شوند.

زمان انتخاب رشته ارشد عمران-آب و سازه های هیدرولیکی

پس از انتشار نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد عمران-آب و سازه های هیدرولیکی و مشاهده کارنامه این آزمون به وسیله داوطلبان و متقاضیان مجاز به انتخاب رشته امکان انتخاب رشته های تحصیلی را در دوره غیر روزانه و روزانه و ثبت کلیه کد رشته های تحصیلی مد نظر خود را در صفحه انتخاب رشته سایت دارند. حتماٌ در جریان هستید که به علت وقوع سیلی خانمان برانداز در تعدادی از شهرهای ایران برای دانشجوهای ورودی های امسال یعنی سال 1398 آزمون کارشناسی ارشد عمران- آب و سازه های هیدرولیکی آزاد و سراسری دیرتر از سال های قبل برگزاری این آزمون برگزار گردید.  در نتیجه شاهد برگزاری انتخاب رشته ارشد عمران- آب و سازه های هیدرولیکی از تاریخ نوزدهم تیر ماه تا بیست و پنجم همین ماه بودیم. ولی برای کنکور سراسری ارشد عمران-راه و ترابری احتمالاٌ خرداد ماه 99 باید منتظر انتشار دفترچه ارشد عمران- آب و سازه های هیدرولیکی باشیم.  

نحوه انتخاب رشته ارشد عمران-آب و سازه های هیدرولیکی 

کلیه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد عمران-آب و سازه های هیدرولیکی بعد از مطالعه دقیق و کامل دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد منتشر شده در سایت سازمان سنجش باید اقدامات ضروری را برای انتخاب رشته ارشد عمران آب و سازه های هیدرولیکی به انجام برسانند. برای آشنایی با نحوه انتخاب رشته ارشد عمران- آب و سازه های هیدرولیکی با مشاوران برجسته تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

نکات مهم در انتخاب رشته ارشد عمران

برای داشتن انتخاب رشته ارشد عمران – آب و سازه های هیدرولیکی 98 درست باید به نکاتی توجه کنید. در ادامه این مقاله می خواهیم این نکات را برایتان توضیح دهیم.

انتخاب رشته

پس از اعلام نتایج و مشاهده کارنامه خود شما میتوانید در دوره هایی که وضعیت شما مجاز اعلام شده است انتخاب رشته کنید. برای نمونه در کارنامه زیر وضعیت داوطلب با کادر قرمز مشخص شده است. این داوطلب میتواند برای تمامی دوره ها انتخاب رشته کند زیرا وضعیت او در دو ستون مجاز اعلام شده است. هر چقدر فاصله رتبه شما و آخرین فرد قبولی بیشتر باشد امکان قبولی شما نیز بالاتر است. در کارنامه رتبه آخرین فرد قبولی اعلام میشود. در کارنامه زیر با کادر سبز مشخص شده است.

علاقه

مهم ترین امر برای انتخاب رشته و گرایش علاقه شخصی شماست. بهتر است بر حسب علاقه تان به انتخاب گرایش بپردازید. چون آینده شما بر اساس انتخاب رشته اکنون شما رقم می خورد.

 بازار کار

برای اینکه بعد از اتمام تحصیلیتان برای یافتن کار دچار مشکل نشوید، اکنون بازار کار گرایش مدنظرتان را بررسی کنید. در گرایش عمران – آب و سازه های هیدرولیکی شما می تونید در پروژه های عمرانی مرتبط با آب مشغول به کار شوید، مانند سدسازی، ساخت سازه های آبی

 رتبه علمی دانشگاه ها

رتبه علمی دانشگاهی که در آن تحصیل میکنید علاوه بر اینکه بار علمی و توانایی های کاری شما را شکل مید هدن، امکان ادامه تحصیل بهتری را برای شما فراهم میک ند. در انیجا دانشگاهی که رتبه علمی بالاتری در رشته عمران دارند را برای شما نام می بریم. لازم است یادآوری کنیم که قبولی در دانشگاه های برتر نیاز به رتبه بالاتری دارد. اگر رتبه خوبی کسب نکرده اید، می توانید دانشگاهی با رتبه علمی معمولی را انتخاب کنید:
دانشگاه های برتر عمران
  • دانشگاه شریف
  • دانشگاه امیر کبیر
  • دانشگاه علم وصنعت

هزینه تحصیل

دوره روزانه نیاز به پرداخت شهریه ندارد. اما برای سایر دوره ها پرداخت شهریه الزامی است. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب رشته توانایی مالیتان را با هزینه ها بررسی کنید و این نکته را در نظر بگرید. در صورت پذیرش در دوره نوبت دوم (شبانه) دانشگاه تعهدی برای ارائه خوابگاه به شما ندارد.

دانشگاه های پذیرنده ارشد رشته عمران آب و سازه های هیدرولیکی

دانشگاه های زیر در دوره روزانه در رشته عمران – آب و سازه های هیدرولیکی دانشجو می پذیرند:
دانشگاه های پذیرنده ارشد رشته عمران – آب و سازه های هیدرولیکی
دانشگاه آیت الله بروجردیدانشگاه یزددانشگاه مراغه
دانشگاه محقق اردبیلیدانشگاه قمدانشگاه فردوسی
دانشگاه علم و صنعت ایراندانشگاه صنعتی نوشیروانیدانشگاه صنعتی شریف
دانشگاه شاهروددانشگاه سیرجاندانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
دانشگاه خاتم الانبیاء (ص)دانشگاه جندی شاپوردانشگاه امیرکبیر
دانشگاه صنعتی اصفهاندانشگاه شیرازدانشگاه مدنی آذبایجان
دانشگاه چمراندانشگاه شهید بهشتیدانشگاه با هنر
دانشگاه شهر کرددانشگاه سیستان و بلوچستاندانشگاه سمنان
دانشگاه زنجاندانشگاه رازیدانشگاه خوارزمی
دانشگاه خلیج فارسدانشگاه تهراندانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان
دانشگاه بوعلی سینادانشگاه تبریز 
دانشگاه بجنورددانشگاه تربیت مدرسدانشگاه بیرجند
دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)دانشگاه ارومیه 
  علاوه بر دوره روزانه، برخی از دانشگاه ها در دوره های شبانه، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی و آزاد نیز برای رشته عمران – آب و سازه های هیدرولیکی دانشجو می پذیرند.

بررسی قبولی های ارشد عمران آب و سازه های هیدرولیکی سالهای قبل

در زیر برخی از رتبه و محل قبولی های انتخاب رشته ارشد عمران – آب و سازه های هیدرولیکی 98 را آورده ایم.
رتبهدانشگاهدوره
413امیر کبیرروزانه
1132خواجه نصیرشبانه
2914شاهرودروزانه
3279باهنر کرمانشبانه
6431سیستان و بلوچستانپردیس خودگردان
  در ادامه درصدهایی که رتبه 1 آزمون ارشد عمران کسب کرده است را آورده ایم. در این مقاله انتخاب رشته ارشد عمران – آب و سازه های هیدرولیکی 98 را بررسی کردیم. برای اطلاع و آگاهی بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله انتخاب رشته ارشد 98 را نیز مطالعه کنید.
ی انتخاب رشته ارشد عمران- آب و سازه های هیدرولیکی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *