تکمیل ظرفیت مهندسی برق

تکمیل ظرفیت ارشد برق 98





تکمیل ظرفیت ارشد برق 98

در این مقاله به موضوع تکمیل ظرفیت ارشد برق 98 خواهیم پرداخت. همان طور که می دانید تکمیل ظرفیت ارشد 98 از فرصت های ویژه برای داوطلبان به شما می آید. اما شرایط شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد 98 چیست؟ داوطلبان مجاز شده در تکمیل ظرفیت چه کسانی هستند؟ شروع ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد برق 98 در چه زمانی است؟ کد محل های ارشد برق در مرحله تکمیل ظرفیت کدام است و … سؤالاتی هستند که در این مقاله به آنها پاسخ داده شده است. به داوطلبان عزیزی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد برق 98 را دارند، توصیه می کنیم برای کسب آگاهی از جزئیات تکمیل ظرفیت ارشد برق 98 در این مقاله با آیدانیتو همراه باشند. مهندسی برق از رشته های پرطرفدار و جذاب از دید داوطلبان گروه فنی و مهندسی است که دانشجویان زیادی را به سوی خود جذب می کند. مجموعه برق 14 رشته و 8 کد ضریب را شامل می شود. رشته مهندسی برق 13 گرایش و 6 کد ضریب دارد. انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد به صورت انتخاب کد ضرایب هر رشته یا گرایش می باشد. بنابراین بهتر است از کد ضریب گرایش و رشته مورد نظر به طور دقیق مطلع شوید.
رشتهگرایشکد ضریب
برقمدارهای مجتمع الکترونیک1
افزاره های میکرو و نانو الکتریک
سیستم های الکترونیک دیجیتال
سیستم های قدرت2
الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی3
برنامه ریزی و مدیریت سیستم های انرژی2
سامانه های برقی حمل و نقل
مخابرات میدان و موج4
مخابرات نوری
مخابرات سیستم5
مخابرات امن و رمزنگاری
شبکه مخابراتی
کنترل6
مهندسی پزشکیبیوالکتریک7
فناوری اطلاعات
مهندسی ورزشی
مهندسی مکاترونیک8
مهندسی راه آهن برق2
مهندسی پدافند غیر عاملافا (استتارف فریب و اختفا)1
مهندسی سیستم های انرژیتکنولوژی انرژی2
انرژی و محیط زیست
سیستم های انرژی
مهندسی انرژی های تجدید پذیر2
مهندسی هسته ایکاربرد پرتوها2
گداخت هسته ای
راکتور
پرتو پزشکی
مهندسی فیزیک بهداشت
مهندسی فناوری ماهواره5
مهندسی کنترل و علائم راه آهن6
مهندسی فتونیک1
نانوفتونیک
مهندسی صدا5
مهندسی مخابرات امنیتی5

 

شرط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد برق

از سؤالات مهمی که در مرحله تکمیل ظرفیت به وجود می آید، این است که چه کسانی مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد برق 98 هستند؟ شرط شرکت در تکمیل ظرفیت شرکت در آزمون ارشد 98 می باشد. داوطلبانی که برای آنان کارنامه صادر شده است و در کد رشته های انتخاب رشته پذیرفته نشده اند و یا در انتخاب رشته شرکت نداشته اند، نیز در این مرحله مجاز به انتخاب رشته می شوند.

زمان تکمیل ظرفیت ارشد برق

با توجه به این موضوع که در حال حاضر زمان تکمیل ظرفیت ارشد برق 98 از جانب سازمان سنجش اعلام نشده است، به طور دقیق نمی توان از زمان تکمیل ظرفیت ارشد برق 98 صحبت کرد. اما طبق روال سال های گذشته حدوداً 20 الی 30 روز پس از اعلام نتایج نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آغاز خواهد شد. تکمیل ظرفیت در دو دوره ارائه میشود اولین تکمیل ظرفیت در مهر ماه و دومین تکمیل ظرفیت در بهمن ماه می باشد. برخلاف سال ها ی گذشته در سال 96 در دوره دوم تکمیل ظرفیت نام دانشگاه های سراسری نیز به چشم میخورد.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد برق

داوطلبان عزیز با ورود به سایت سازمان سنجش و ثبت اطلاعات فردی در قسمت ثبت نام تکمیل ظرفیت، بدون پرداخت هزینه ای اقدام به انتخاب رشته می نمایند. داوطلبان مجاز به درج 20 کد محل در مرحله تکمیل ظرفیت ارشد برق 98 می باشند که با توجه به اولویت های شخص 20 کد رشته درج می شود. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند در مرحله تکمیل ظرفیت می بایست تنها رشته هایی کهدر لیست رشته اهی تکمیل ظرفیت هستند، انتخاب شوند. بنابراین ابتدا به لیست رشته های تکمیل ظرفیت توجه کنید و رشته و گرایش های مورد نظر را انتخاب نمایید.

بررسی انتخاب رشته تکمیل ظرفیت

درج کد رشته با اولویت از شماره 1 تا 20 اهمیت ویژه ای دارد. به این دلیل که بررسی انتخاب ها توسط سازمان سنجش از گزینه 1 شروع می شود و در صورتی که رتبه قبولی را در گزینه اول کسب کرده اید، گزینه های بعدی شما مورد بررسی قرار نخواهد گرفت بنابراین در صورت عدم اولویت بندی حق تحصیل در دانشگاه هایی با سطح علمی بالاتر را از خود خواهید گرفت.

کارنامه سبز

داوطلبان ارشد با ورود به سایت سازمان سنجش و پروفایل خود میتوانند کارنامه سبز آزمون را مشاهده نمایند، در کارنامه سبز یا کارنامه نهایی رتبه کسب شده داوطلبا و رتبه آرین فرد ذیرفته شده در هر دانشگاه مشخص میشود و داوطلبان میتوانند وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش خود را در هر دانشگاه به صورت دقیق مشاهده نمایند.

لیست گرایش ها و محل دانشگاه ارشد در تکمیل ظرفیت

 

دانشگاهکد ضریبگرایشدورهظرفیت
دانشگاه تهران5مخابرات سیستمپردیس خودگردان10
مؤسسه غیر انتفاعی غیاث الدین جمشید کاشانی – آبیک5مخابرات سیستمغیر انتفاعی10
مؤسسه غیر انتفاعی علامه فیض کاشانی – کاشان6کنترلغیر انتفاعی18
دانشگاه صنعتی شاهرود8مهندسی مکاترونیکغیر انتفاعی8
دانشگاه علامه فیض کاشانی – کاشان1سیستم های الکترونیک دیجیتالغیر انتفاعی18
مؤسسه پویندگان دانش – چالوس1سیستم های الکترونیک دیجیتالغیر انتفاعی20
مؤسسه غیر انتفاعی آیندگان – تنکان1مدارهای مجمتع الکترونیکغیر انتفاعی10
مؤسسه غیر انتفاعی آفرینش  علم گستر – بروجرد2سیستم های قدرتغیر انتفاعی12
مرسسه غیر انتفاعی آیندگان – تنکابن2سیستم های قدرتغیر انتفاعی16
مؤسسه غیر انتفاعی علامه فیض کاشانی – کاشان2سیستم های قدرتغیر انتفاعی10
مؤسسه غیر انتفاعی انرژی – ساوه2سیستم های انرژی گرایش تکنولوژی انرژیغیر انتفاعی8
مؤسسه غیر انتفاعی انرژی – ساوه2سیستم های انرژیغیر انتفاعی9
  همان طور که مشاهده می کنید در مرحله تکمیل ظرفیت، تعداد گرایش هایی که در لیست انتخاب رشته موجود هستند، بسیار محدود است. اطلاعات رشته و ظرفیت ها بر اساس دفترچه تکمیل ظرفیت 96 ارائه شده است. به داوطلبان عزیز توصیه میکنیم مقاله اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد 98  را نیز مطالعه کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *