آیدانیتو > تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور
ارشد بدون آزمون

تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور






تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور

کارشناسی ارشد یکی از مقاطع تحصیلی آموزش عالی است که برای ورود به آن داشتن مدرک کارشناسی الزامی است. ورود به مقطع کارشناسی ارشد از دو طریق کنکور ارشد و بدون کنکور امکان پذیر است. ارشد بدون کنکور مختص به گروه خاصی است و برای ورود به آن باید شرایطی را دارا باشید که در ادامه آن را بیان می کنیم. در این مقاله به تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور می پردازیم ، بنابراین برای اطلاع از زمان و نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور با ما همراه باشید.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور

آزمون کارشناسی ارشد همانند بسیاری از آزمون های تحصیلی که سازمان سنجش برگزار می کند، دارای مرحله تکمیل ظرفیت نیز هست. داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده اند، می توانند در تکمیل ظرفیت آن نیز شرکت کنند. از شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد، شرکت در آزمون ارشد است. توجه داشته باشید که در صورت پذیرش در تکمیل ظرفیت ارشد قبولی قبلی شما باطل می شود.

اما آن گروه از داوطلبین که به صورت استعداد درخشان در مرحله ارشد ثبت نام کرده اند، اما موفق به قبولی نشده اند و حال در انتظار آغاز تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور هستند، باید بگوییم، تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور برای هیچ یک از دانشگاه های آزاد و سراسری ارائه نمی شود.

بنابراین در انتظار تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور نباشید. اگر موفق به قبولی بدون کنکور نشده اید و مایل به ادامه تحصیل در مقطع ارشد هستید، راه های دیگری نیز دارید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.
همچنین می‌توانید مقاله پذیرش بدون کنکور ارشد را مطالعه نمایید.

بدون کنکور کارشناسی ارشد

در حال حاضر ورود بدون کنکور به مقطع ارشد به چندین صورت امکان پذیر است. یکی از روش های ورود به ارشد بدون کنکور از طریق استعداد درخشان برای دانشگاه های آزاد و سراسری است. روش دیگر ورود این است که از طریق دانشگاه های فراگیر پیام نور و پردیس های خودگردان اقدام کنید. ورود به مقطع ارشد دانشگاه فراگیر پیام نور و پردیس خودگردان نیاز به شرکت در کنکور و قبولی در آن ندارد. تنها کافی است با مراجعه به دانشگاه ثبت نام کنید. این در دانشگاه در نیم سال دوم نیز دانشجو می پذیرند و این یک فرصت طلایی برای شماست.

ارشد فراگیر پیام نور

فراگیر پیام نور تنها در دوره بهمن ماه اقدام به پذیرش دانشجو ارشد می کند و این یک فرصت عالی برای داوطبانی است که در مرحله اولیه بدون کنکور ارشد پذیرفته نشده اند، چرا که نیازی نیست تا سال آینده صبر کنند بلکه می توانند در بهمن ماه دانشجو شوند. نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور به این صورت است که شما به واحد مورد نظر مراجعه و ثبت نام می کنید. در صورتی که دروس ترم اول ارشد خود را با حد نصاب نمره در نظر گرفته شده از طرف دانشگاه پیام نور بگذرانید، به عنوان دانشجوی ارشد پذیرفته خواهید. به این منظور می توانید مقاله فراگیر پیام نور را مطالعه کنید تا اطلاعات جامع تری را به دست آورید.

ارشد پردیس خودگردان

پردیس های خودگردان نیز در هر دو نیمسال مهر و بهمن پذیرش دانشجو دارند و شما می توانید برای ورود به آن ها اقدام کنید. به منظور اطلاع از نحوه پذیرش ارشد بدون کنکور پیام نور و پردیس خود گردان با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

می توانید مقاله ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور 97 را مطالعه نمایید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *