آیدانیتو > تنوع طلبی مردان
مشکلات زناشویی

تنوع طلبی مردان





 

تنوع طلبی مردان

یکی از مهم ترین و شایع ترین مشکلات و معضلات خانوادگی که این روزها مدام در جلسات مشاوره خانواده مطرح می شود، مسئله خیانت است. زنان و مردان بسیاری تنها یا به همراه همسرشان به مشاوران خانواده مراجعه می کنند تا راه حلی برای نجات زندگی مشترکی که به واسطه خیانت در هم شکسته پیدا کنند.

آن ها می خواهند بدانند که چرا قربانی خیانت شده اند و حالا باید چه کنند. آیا خیانت قابل بخشش است؟ آیا می توان علی رغم بی وفایی همسر به زندگی در کنار او ادامه داد یا باید آن زندگی زناشویی را تمام شده تلقی کرد؟

این روزها علاوه بر مردان، زنان بسیاری هم در زندگی مشترک خیانت می کنند. از بین رفتن بسیاری از تابوهای اجتماعی، مستقل شدن زنان، فرد گرا شدن انسان ها، کم رنگ شدن تعهدات اخلاقی و… موجب شده که زنان فقط قربانی خیانت نباشند و خودشان هم دست به خیانت بزنند. اما مردان همچنان در فهرست خیانتکاران صدر نشین اند.

وقتی در مورد خیانت و بی وفایی بحث و تحلیل و استدلال انجام می شود، بسیاری از افراد تنوع طلبی مردان را علت اصلی خیانت می دانند و معتقدند که مردان نمی توانند فقط در رابطه با یک نفر احساس رضایت را تجربه کنند در نتیجه دست به خیانت می زنند.

اما تنوع طلبی مردان واقعاً به چه معنا است و چرا بعضی از مردان نمی توانند فقط به رابطه جنسی و رابطه عاطفی با همسرشان اکتفا کنند؟

 

علت تنوع طلبی در مردان

وقتی مردی تنوع طلب است یعنی بعد از مدتی رابطه با همسرش برایش کافی نیست و برای تجربه شور و هیجان جنسی و عاطفی باید وارد رابطه با زنان دیگر هم بشود. اما چه عواملی ریشه های تنوع طلبی در مردان هستند و چرا امروزه به نظر می رسد که یک زندگی مشترک دو نفره ممکن نیست؟

رسانه

در گذشته هم بعضی مردان خیانت می کردند اما شاید بتوان گفت که عوامل محرک خیانت کمتر از امروز بود. یکی از دلایل این تفاوت این است که امروزه، با پیشرفت روز افزون تکنولوژی انواع مختلف رسانه ها مثل ماهواره، شبکه های اجتماعی و… انواع چهره ها و بدن های زیبا، فیلم های تحریک کننده و… را در معرض دید مردان قرار می دهند. در نتیجه آن ها شروع می کنند به مقایسه همسرانشان با زنان دیگر و این مقایسه می تواند در نهایت منجر به تنوع طلبی و خیانت شود. 
رسانه های مختلف اجتماعی که بستری برای رشد و پیشرفت در زمینه های مختلف هستند، آسیب هایی را هم به دنبال دارند. یکی از این آسیب ها فراهم شدن امکان مقایسه های ظاهری است. انواع و اقسام صفحات مجازی سرشار از عکس هایی از زیباترین زنان جهان هستند و این قابلیت را دارند که موجب تنوع طلبی در مردان غیرمتعهد شوند.

حضور زنان در جامعه

در گذشته های دور سبک زندگی با عصر ما کاملاً متفاوت بود. زنان معمولاً در خانه و مشغول خانه داری بودند و مردان بیرون از خانه فعالیت می کردند اما امروز زن و مرد به راحتی بیرون از خانه مشغول کار می شوند و اشتغال زنان هر روز بیشتر از قبل می شود.

حضور زنان در جامعه، تعامل زنان و مردان را بیشتر می کند و چنانچه مردی به اصول اخلاقی متعهد نباشد، ممکن است در روابط کاری و تعامل با زنان مختلف، دست به خیانت بزند.

البته این اصلاً به این معنی نیست که زنان باید در خانه بمانند و استعدادهای خودشان را شکوفا نکنند تا مردها تنوع طلب نشوند. بلکه منظور این است که به هر حال هر چه تعامل و برخورد زنان و مردان بیشتر شود، احتمال خیانت و تنوع طلبی در مردان غیر متعهد بالاتر می رود.

اختلالات روانی

تنوع طلبی مردان فقط علل محیطی ندارد. بعضی مردان به علت ابتلا به یک اختلال روانی مثل اختلال شخصیت مرزی، اختلال دو قطبی و… روابط جنسی بی قید و بندی دارند، کمتر خودشان را محدود می کنند و تنوع طلب تر هستند. در این شرایط، همسر چنین مردی، قبل از اینکه به فکر درمان تنوع طلبی او باشد، بهتر است که به او برای کنترل یا درمان وضعیت روانی اش کمک کند.

مشاوره خیانت در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند آموزش و مشاوره است. مشاوران متخصص آیدانیتو با توجه به رشته تحصیلی و تجربیات کاری شان در زمینه های مختلفی به مراجعان مشاوره تلفنی می دهند.

یکی از انواع مشاوره در آیدانیتو که از پرتماس ترین انواع هم هست، مشاوره خیانت است. در مشاوره خیانت می توانید از علل خیانت، راهکارهای پیشگیری از خیانت، روش های مواجهه با خیانت، چگونگی بخشش خیانت و… مطلع شوید.

مشاوره اختلافات زناشویی در آیدانیتو

تنوع طلبی در مردان معمولاً منجر به انواع و اقسام دعواها و درگیری های شدید در زندگی زناشویی می شود. و آنقدر این تنش های بین فردی ادامه پیدا می کنند که بعضی همسران برای متوقف کردنشان راهی به جز طلاق را مفید نمی دانند. مشاوره اختلافات زناشویی در آیدانیتو، فرصتی است که همسران با استفاده از آن می توانند قبل از اینکه یک مشکل به بحرانی جدی تبدیل شود، زندگی مشترکشان را نجات دهند. 

چرا مشاوره تلفنی؟

مشاوره تلفنی هر روز با استقبال بیشتری مواجه می شود و این استقبال دلایل بسیاری دارد. دلایلی مثل:

  • کم هزینه تر بودن و مقرون به صرفه تر بودن
  • نیاز به زمان کمتر
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی
  • جوابگو بودن در مواقع بحرانی که زمانی برای مشاوره حضوری نیست

در ادامه مطالعه مقاله پیشگیری از خیانت را به شما پیشنهاد می کنیم.

همسرتان تنوع طلب است؟ بارها به شما خیانت کرده؟ به شما قول می دهد که متعهد بماند اما دوباره بی وفایی می کند؟ بابت خیانت های او سردرگم و رنجیده اید؟ به دنبال راهکاری برای نجات زندگی مشترکتان هستید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *