رشد و توسعه ی فردی

تست شخصیت شناسی





 

تست شخصیت شناسی

تست شخصیت شناسی ، ابزاری برای ارزیابی ویژگی های شخصیتی انسانی است و در موقعیت های متعددی به ما کمک می کند. به عنوان مثال برای پیشرفت شغلی، اغلب به مهارت هایی فراتر از دانشی که کسب کرده ایم و هوش ذاتی مان نیاز داریم.
ویژگی های شخصیتی ما انسان ها شامل اعتقادات، اخلاقیت و اصول مان هستند. این ویژگی ها نقشی اساسی در عملکرد شغلی مان ایفا می کنند. تست های شخصیت شناسی طراحی شده اند تا این خصوصیات را اندازه گیری کنند. پس یکی از کاربردهای مهم تست شخصیت شناسی بررسی این موضوع است که آیا ما برای شغل خاصی مناسب هستیم یا نه.
ازدواج هم یکی از مهم ترین موقعیت های زندگی ما است و آگاهی از خصوصیات شخصیتی خود  و دیگری نقشی اساسی در موفقیت این موقعیت ایفا می کنند. به همین دلیل یکی از مهم ترین فعالیت ها در جلسات مشاوره پیش از ازدواج استفاده از تست شخصیت شناسی است تا زوجین متوجه بشوند که از نظر شخصیتی با همدیگر تناسب دارند یا نه.
علاوه بر همه این ها درمان روان شناختی بدون شناخت کافی از شخصیت مراجع عملاً ممکن نیست. به همین دلیل روانشناس ها، روانپزشک ها، مشاورها و…. از تست های شخصیت شناسی استفاده می کنند تا مشکلات روانشناختی را تشخیص و برای درمان آن ها برنامه ریزی کنند.

 

انواع تست های شخصیت شناسی

تست های شخصیت شناسی به دو دسته تقسیم می شوند:

تست خود گزارشی

یکی از مهم ترین انواع تست های شخصیت، تست های خودگزارشی اند. این تست ها حاوی انواع سؤال ها هستند.
فردی که از یک آزمون شخصیت خودگزارشی استفاده می کند، بر اساس پاسخ هایش و نمره ای که از آزمون می گیرد، گزارشی در مورد شخصیتش به او ارائه می شود. تست های مشهوری مثل تست شخصیت MMPI و تست مینسوتا از جمله پرکاربردترین تست های شخصیت شناسی اند.

تست های تصویری

تست های تصویری انواع دیگری از تست شخصیت شناسی اند که اگر چه نتایج شان به اندازه تست های خودگزارشی معتبر نیست، اما در شرایط متعددی مورد استفاده قرار می گیرند.
در استفاده از این تست ها، مشاور یک تصویر، فیلم یا شیء را به فرد نشان می دهند و از او می خواهد که تحلیلش کند. این تحلیل حاوی نمادها و پیام هایی از ویژگی های شخصیتی است.
مژده مژده !
با توجه به استقبال شما دوستان عزیز، زین پس به منظور تعیین وقت برای ارتباط با مشاوران به صورت حضوری و انجام تست های مشاوره ای می توانید با شماره 02142258 تماس بگیرید. 

مشاوره شخصیت در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند آموزش و مشاوره است. مشاوران و روانشناسان حرفه ای و با تجربه آیدانیتو در زمینه انواع اختلالات روانی، بحران های فردی و اجتماعی، مشکلات خانوادگی، ازدواج، طلاق، خیانت، مسائل جنسی، مشکلات کودکان و نوجوان و …. به مخاطبان مشاوره تلفنی می دهند.
تحلیل های شخصیتی و روش های درمان اختلالات شخصیتی از مهم ترین مباحث روانشناسی و مشاوره اند. مشاوران آیدانیتو با توجه به تخصص و تجربیات کاری شان، آمادگی پاسخ به انواع سؤال ها را در زمینه مسائل شخصیتی دارند.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون افراد جوامع از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

در این مقاله به تست شخصیت شناسی پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله تست شخصیت تصویری را به شما پیشنهاد می کنیم.

می خواهید از خصوصیات شخصیتی تان مطلع شوید؟ قصد ازدواج دارید؟ نمی دانید چه شغلی برای شما مناسب است؟ قصد شناخت بیشتر خودتان یا دیگری را دارید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *