زندگی مشترک

تست روانشناسی ازدواج





 

تست روانشناسی ازدواج

تصمیم برای ازدواج و تشکیل خانواده یک قدم بسیار بزرگ و تأثیر گزار در زندگی هر انسان است. زندگی متأهلی کاملاً با زندگی مجردی متفاوت است. وقتی تصمیم می گیریم که در کنار فرد دیگری زیر یک سقف زندگی کنیم، یعنی تصمیم گرفته ایم که تقریباً در همه چیز با او سهیم شویم، تصمیم های دو نفره بگیریم، مسئولیت پذیر شویم و وقتی به آینده فکر می کنیم فقط علائق و ترجیحات خودمان را در نظر نگیریم.
ازدواجی که با عشق، تفاهم و شناخت کافی اتفاق بی افتد ما را خوشحال تر و امیدوارتر می کند و آرامش مان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. از سویی دیگر یک ازدواج اشتباه می تواند استرس هایمان را شدیداً افزایش دهد، کیفیت زندگی مان را کاهش دهد، ما را از اهدافمان دور کند و از نظر روانی به ما آسیب بزند.
در عصر حاضر با توجه به افزایش آگاهی و سواد عمومی و اهمیت دادن به لزوم وجود عشق و تفاهم برای ازدواج، افراد دیگر مثل گذشته ازدواج نمی کنند. امروزه بسیاری از زنان و مردان معیارهایی برای ازدواج دارند، با کسی ازدواج می کنند که دوستش دارند و برای شناخت بیشتر طرف مقابل از ابزارهای روانشناختی و مشاوره ای بهره می برند. ابزارهایی مثل تست روانشناسی ازدواج .
 

تست روانشناسی ازدواج چیست؟

هر انسانی دارای شخصیت منحصر به فردی است. شخصیت ما در اولین سال های زندگی و با توجه به خانواده ای که در آن به دنیا آمده ایم، عوامل محیطی، ویژگی های ژنتیکی و… شکل گرفته اند.
یکی از مهم ترین مؤلفه های یک ازدواج موفق، تفاهم همسران است. هرچقدر شخصیت، فرهنگ خانوادگی، میزان تحصیلات، طبقه اقتصادی و اجتماعی و علائق و سرگرمی های دو نفر بیشتر شبیه به هم باشند، تفاهم شان بیشتر می شود.

 

تست روانشناسی ازدواج ابزار مؤثری است که می تواند با بررسی ویژگی های شخصیتی، میزان تفاهم افرادی را که قصد ازدواج دارند، پیش بینی کند. این تست ها معمولاً در جلسات مشاوره قبل از ازدواج و توسط  یک مشاور یا روانشناس متخصص در اختیار افراد قرار می گیرند.

تست شخصیت ازدواج

تست روانشناسی ازدواج در حقیقت نوعی تست شخصیت است. از مهم ترین انواع  تست های شخصیت که برای مشاوره ازدواج مورد استفاده قرار می گیرند می توان به تست MMPI، تست MBTI و تست کتل اشاره کرد. هر کدام از این تست ها تعدادی سؤال دارند و ویژگی های انسانی را بررسی می کنند.

تست آنلاین روانشناسی

از آنجایی که ما در عصر تکنولوژی زندگی می کنیم و همه چیز در حال مجازی و آنلاین شدن است، مباحث علوم روانشناسی و مشاوره هم به روش های مختلف و در انواع وب سایت های علمی و غیر علمی ارائه می شوند. تست آنلاین روانشناسی هم یکی از همین مباحث و بسیار پرطرفدار است.
اگر چه استفاده از تست های آنلاین جالب و سرگرم کننده اند اما نباید این نکته را فراموش کرد که نمره گذاری و تفسیر نتایج یک سایت آنقدر کار تخصصی ای است که برایش یک رشته تخصصی در دانشگاه وجود دارد.
 کسانی که دارای مدرک تحصیلی روانسنجی هستند این توانایی را پیدا می کنند که تست های روانشناسی را به درستی تحلیل کنند. پس اگر به دنبال تست ازدواج در فضای مجازی هستید، بدانید که تست آنلاین روانشناسی اگر چه برای شناخت بیشتر خودتان به شما کمک می کند اما اگر قصد جدی برای ازدواج دارید، بهتر است که از خدمات مشاوره ای تخصصی استفاده کنید.
مژده مژده !
با توجه به استقبال شما دوستان عزیز، زین پس به منظور تعیین وقت برای ارتباط با مشاوران به صورت حضوری و انجام تست های مشاوره ای می توانید با شماره 02142258 تماس بگیرید. 

مشاوره تلفنی ازدواج در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند آموزش و مشاوره تلفنی است. مشاوران متخصص ما در این فضا در حوزه های مختلف به مخاطبان خدمات مشاوره ای ارائه می دهند. ازدواج یکی از مهم ترین مباحث در مشاوره خانواده است. چنانچه قصد ازدواج دارید و به این درک رسیده اید که باید با آگاهی زیادی وارد زندگی مشترک شوید، برای اطلاع از معیارهای ازدواج، سوالات قبل از ازدواج و ویژگی های یک ازدواج سالم و موفق، با مشاوران خانواده آیدانیتو تماس بگیرید.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون افراد جوامع از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

در ادامه مطالعه مقاله مشاوره ازدواج را به شما پیشنهاد می کنیم.

قصد ازدواج دارید؟ می خواهید خودتان و نامزدتان را بیشتر بشناسید؟ به دنبال تست های روانشناسی معتبر برای بررسی خودتان و نامزدتان هستید؟ با مشاوران ازدواج آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *