آیدانیتو > تحصیل در کانادا
مهاجرت به کانادا

تحصیل در کانادا






 


تحصیل در کانادا

امروزه افراد بسیاری در کشور ما، خواهان تحصیل در دانشگاه های معتبر جهان هستند. دانشگاه های کانادا، از نظر علمی و برخورداری از امکانات تحصیلی و پژوهشی سطح خیلی بالایی دارند و تحصیل در آن ها انتخاب بسیاری از جوانان ایرانی است. خوشبختانه کانادا کشور مهاجر پذیری است و با برخورداری از شرایط مناسب می توان در این کشور درس خواند، مشغول به کار شد و حتی اقامت کرد.

شرایط تحصیل در کانادا

21 دانشگاه کانادایی در فهرست 500 دانشگاه برتر جهان و 32 دانشگاه کانادایی در فهرست 1000 دانشگاه برتر قرار دارند. هر ساله کانادا به بیش از چهارصد هزار دانشجوی بین المللی خوشامد می گوید. دانشگاه های کانادا بهترین رشته های تحصیلی جهان را ارائه می دهند و دارای بهترین امکانات تحصیلی و پژوهشی هستند.
اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا دارید، با ما همراه باشید. در ادامه مراحل قدم به قدم چگونگی تحصیل در کانادا را برای شما توضیح می دهیم.

قدم اول: نیازمندی ها را بشناسید

به منظور موفقیت آمیز بودن تحصیل در کانادا باید بدانید که هر مدرسه یا دانشگاهی چه انتظاری از شما دارد و شما باید چه مدارکی به آن ها ارائه بدهید.
به عنوان مثال شما باید با مراجعه به وب سایت کالج یا دانشگاهی که قصد دارید در آن تحصیل کنید، مطلع شوید که تا چه زمانی برای ثبت نام فرصت دارید، چه نوع مدرک زبانی را باید ارائه بدهید، حداقل نمره شما در این مدرک چقدر باید باشد و چنانچه برای تحصیلات تکمیلی اقدام می کنید، معدل مقطع قبلی ای که در آن تحصیل کردید چقدر اهمیت دارد، رزومه شما باید شامل چه مواردی باشد، تجربه کاری چقدر اهمیت دارد و…..

قدم دوم: رشته تحصیلی و محل تحصیل خودتان را انتخاب کنید

شما باید بدانید که دقیقاً قصد تحصیل در چه رشته ای دارید، قرار است در کدام مقطع تحصیل کنید و ترجیح می دهید به کدام مدرسه، کالج، مرکز آموزشی یا دانشگاه بروید و اگر نه روی هدف تان متمرکز نمی شوید و فعالیت های پراکنده ای انجام می دهید.

قدم سوم: در امتحان زبان شرکت کنید

یکی از مهم ترین توانمندی ها برای ادامه تحصیل در کانادا مسلط بودن به زبان انگلیسی یا فرانسوی است. شما برای این که اجازه تحصیل در دانشگاه های کانادا را داشته باشید، باید ثابت کنید که می توانید به زبانی که دروس در آن دانشگاه تدریس می شوند صحبت کنید، بنویسید، بخوانید و کلام دیگران را متوجه بشوید.
اگر دانشگاه مورد زبان شما انگلیسی زبان باشد، مدرک TOFEL /IELTS مورد قبول است و در صورتی که دانشگاه زبان فرانسه را به رسمیت بشناسد باید مدارک آزمون هایی مثل TEF / TCF ,DELF,DALF را ارائه بدهید.
آزمون مورد نظر را با توجه به دانشگاه مورد نظرتان انتخاب و برای شرکت در آن ثبت نام کنید. نمره مورد نیاز شما در این آزمون ها بستگی به رشته ای دارد که قصد ادامه تحصیل در آن دارید.

قدم چهارم: تقاضای تحصیل را برای دانشگاه مورد نظرتان بفرستید

وقتی رشته و دانشگاه های مورد نظرتان را انتخاب کردید، لیستی از آن ها تهیه کنید و شروع کنید به فرستادن تقاضای تحصیل. بعضی از دانشگاه ها برای این تقاضا پول دریافت می کنند.
به صورت تصادفی و بی نظم و ترتیب تقاضای تحصیل را ارسال نکنید. اول اولویت را در نظر بگیرید و در کنار آن یک یا چند دانشگاه دیگر را به عنوان  انتخاب های بعدی داشته باشید.
خیلی دقت کنید که فرم تقاضای تحصیل را با دقت پر کنید و اطلاعات صحیحی را وارد فرم کنید همچنین مدارک مورد نیاز را به همان شکل و با همان محتوایی که از شما می خواهند ارسال کنید. بعد از اتمام فرایند تقاضای تحصیل باید منتظر پاسخ دانشگاه مورد نظر باشید.

 

شرایط تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کانادا تا مقطع دیپلم اجباری است و دانش آموزان بعد از 12 سال تحصیل می توانند وارد کالج و بعد دانشگاه شوند. در کالج ها افراد می توانند در رشته های مختلفی تحصیل کنند یا حرفه های متنوعی را یاد بگیرند و بعد به دانشگاه بروند یا وارد بازار کار شوند. تحصیل در کالج به زبان انگلیسی است و معمولاً دو سال طول می کشد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا، معدل مدرک دیپلم باید حداقل 14 و در بعضی رشته ها و دانشگاه های ممتاز بالای 15 باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا متقاضی باید مدرک زبان را ارائه بدهد و نمره آیتلس یا تافلش حداقل 6 باشد.
در غیر این صورت باید بعد از ورود به کانادا و قبل از شروع تحصیل، یک یا دو ترم زبان می خواند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

افراد متقاضی ادامه تحصیل در کانادا ، در مقطع کارشناسی ارشد باید دارای مدرک کارشناسی و معدل بالای 14 باشند. نمره آیلتس مورد نیاز برای پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا بستگی به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر دارد اما معمولاً حداقل نمره قابل قبول، 5/6 است.
توصیه نامه از جانب اساتید هم در فرایند تقاضای تحصیل الزامی است. در کانادا به ندرت به دانشجویان کارشناسی ارشد کمک هزینه تعلق می گیرد اما این موضوع در شرایط خاص امکان پذیر است.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در کانادا

نمره مورد نیاز مدرک زبان برای تحصیل در کانادا ، در مقطع دکتر در کانادا 7 به بالا است. احتمالاً اقامت دائم گرفتن بعد از اتمام دوره کانادا بسیار زیاد است و بیشترین کمک هزینه های تحصیلی هم به این مقطع تعلق می گیرند.

مشاوره مهاجرت در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که در زمینه های مختلفی مثل خانواده، موضوعات تحصیلی و شغلی، مهاجرت، نظام وظیفه، کسب و کار، مسائل حقوقی و… به مخاطبان مشاوره تلفنی بدهند.

مهاجرت همیشه در طول تاریخ اتفاق افتاده و آدم هایی شهر و کشور خود را به مقصد مکان دیگری ترک کرده اند. گاهی اوقات کمبودهای مختلفی در محیط زندگی افراد را به فکر مهاجرت می اندازند. در واقع در این شرایط فرد معتقد است که کیفیت ابعاد مختلفی از زندگی اش پایین است و به منظور ارتقای این کیفیت مهاجرت می کند.

به عنوان مثال تحصیل در مدارس و دانشگاه هایی که از نظر علمی و برخورداری از امکانات پژوهشی در سطح بالایی قرار دارند، زندگی کردن در کشوری که دارای یک اقتصاد پررونق است، فرصت های شغلی بسیار در کشور مقصد و مسائل فرهنگی و اجتماعی شایع ترین دلایل مهاجرت هستند.

اگرچه مهاجرت می تواند اتفاق خوب و مفیدی باشد و منجر به پیشرفت افراد شود اما نمی توان منکر این واقعیت شد که متقاضیان مهاجرت نیازمند اطلاعات زیادی هستند و نمی توان برای چنین اقدام مهمی بی گدار به آب زد.

مشاوره مهاجرت در آیدانیتو، این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا در مورد انواع روش های مهاجرت، شرایط مهاجرت به کشورهای مختلف، مدارک مورد نیاز برای مهاجرت، هزینه زندگی در کشورهای مختلف، شرایط گرفتن اقامت، چگونگی تحصیل و کار در کشورهای خارجی، قوانین ازدواج و طلاق در کشورهای مختلف، هزینه تحصیل در کانادا و…اطلاعات کسب کنید.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون شهروندان جوامع مختلف از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تحصیل در کانادا پرداختیم. درادامه مطالعه مقاله «دانشگاه های کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در کانادا ، هزینه تحصیل در کانادا ، شرایط کار در کانادا، نحوه اقامت گرفتن در کانادا و…می توانید با مشاوران حرفه ای اخذ ویزا، بورسیه و مهاجرت آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *