آیدانیتو > تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان
مهاجرت به آلمان

تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان






 


تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان

سیستم آموزشی آلمان بسیار پیشرفته و از امکانات سطح بالایی برخوردار است. آموزش برای همه کودکان در کشور آلمان اجباری است و دانش آموزان باید حداقل تا 15 سالگی تحصیل کنند. بالا بودن استانداردها در مدارس آلمان و امکان ورود به معتبرترین دانشگاه های آلمان و سراسر جهان بعد از فارغ التحصیلی از مدارس آلمان، موجب شده است که والدین بسیاری در سراسر جهان برای فراهم شدن شرایط تحصیل فرزندانشان در آلمان تلاش کنند.

مدارس در آلمان در دو دسته روزانه و شبانه قرار می گیرند، در این مقاله تلاش کرده ایم که به شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان بپردازیم.

معرفی مدارس شبانه روزی آلمان

اکثر مردم در آلمان فرزندانشان را به مدارس دولتی می فرستند. اغلب مدارس دولتی روزانه هستند و تحصیل در آن ها رایگان است. دانش آموزان بین المللی هم می توانند به صورت رایگان در این مدارس تحصیل کنند. اما نوع دیگری از مدارس هم در آلمان وجود دارند که به آن ها مدارس شبانه روزی می گوییم.

دانش آموزان بین المللی در صورتی که همراه با والدینشان به این کشور وارد شوند می توانند به انواع مختلف مدارس روزانه بروند و تحصیل کنند. اما گاهی اوقات این امکان وجود ندارد و دانش آموز به تنهایی به آلمان مهاجرت می کند.

در چنین شرایطی تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان می تواند انتخاب بهتری باشد. البته تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان فقط مخصوص دانش آموزان بین المللی نیست و بسیاری از خانواده های آلمانی هم ترجیح می دهند که فرزندانشان در این مدارس تحصیل کنند.

ویژگی های مدارس شبانه روزی آلمان

در طول مدت تحصیل یک دانش آموز در مدرسه شبانه روزی، در واقع مسئولین مدرسه حضانت دانش آموز را به عهده می گیرند. دانش آموز در طول دوران تحصیل در این مدرسه در خوابگاه اقامت دارد و امکانات لازم برای اقامت، تحصیل، تفریح و… در بهترین سطح ممکن در این مدارس فراهم است.

مدارس شبانه روزی در آلمان ، در واقع مدارس خصوصی هستند. کیفیت آموزش و پژوهش در این مدارس بالاتر از مدارس دولتی است. به همین دلیل خانواده های ثروتمند آلمانی و خانواده هایی که برای آینده تحصیلی فرزندشان برنامه های جدی ای دارند و می خواهند که آن ها به بهترین دانشگاه ها وارد شوند، تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان را انتخاب می کنند.

خانواده های دانش آموزان بین المللی هم در صورتی که توانایی پرداخت هزینه ثبت نام در این مدارس را داشته باشند می توانند برای ثبت نام فرزندشان اقدام کنند. مهم ترین مزایای تحصیل در این مدارس سازگارشدن با فرهنگ آلمانی، یادگرفتن زبان و همراه شدن با زندگی گروهی است. از سوی دیگر دلتنگی برای خانواده را هم می توان یکی از معایب تحصیل در مدارس شبانه روزی  آلمان دانست.

در ادامه مطالعه مقاله «تحصیل در مدارس روزانه آلمان» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در آلمان با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل و مهاجرت، تماس بگیرید.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *