آیدانیتو > تحصیل در مدارس روزانه آلمان
مهاجرت به آلمان

تحصیل در مدارس روزانه آلمان






 


تحصیل در مدارس روزانه آلمان

تحصیل در مدارس آلمان مزایای بسیاری دارد. دانش آموزانی که در مدارس آلمانی تحصیل می کنند از امکانات آموزشی و فوق برنامه بسیار باکیفیتی برخوردار هستند و شانس شان برای ورود به دانشگاه های آلمانی و سایر دانشگاه های معتبر جهان بالا می رود.

امروزه والدین بسیاری در کشورهای مختلف ترجیح می دهند که فرزندانشان را در سنین پایین برای تحصیل به آلمان بفرستند تا آن ها خیلی زود به فرهنگ آلمان خود بگیرند، زبان آلمانی شان با سرعت زیادی تقویت و آینده تحصیلی شان تضمین شود.

در این مقاله تلاش کرده ایم که به شرایط تحصیل در مدارس روزانه آلمان بپردازیم.

شرایط تحصیل در مدارس روزانه آلمان

روزهای کار مدارس روزانه آلمان از دوشنبه تا جمعه و از ساعت هشت صبح تا سیزده است. مدرسه در آلمان از شش سالگی شروع می شود و تا ژوئن ادامه دارد. تحصیل در مدارس دولتی آلمان رایگان است و دانش آموزان بین المللی هم مجبور نیستند برای تحصیل در این مدارس هزینه ای بپردازند.

زبان تدریس دروس در این مدارس آلمانی است. در صورتی که دانش آموزان بین المللی از سن خیلی کم یعنی زیر ده سال، تحصیل در مدارس روزانه آلمان را آغاز کنند، خیلی زود زبان آلمانی شان به سطح قابل قبول و حتی پیشرفته ای می رسد.

در صورتی که کودک در زمان ورود به مدارس آلمانی بیشتر از ده سال داشته باشد می تواند با کمک یک معلم خصوصی آلمانی در خانه سریع تر زبان آلمانی مورد نیاز را یاد بگیرد.

اگر چه تحصیل در آلمان برای دانش آموزان بین المللی رایگان است اما آن ها حتماً باید ویزای دانش آموزی آلمان را دریافت کرده باشند و اجازه اقامت در آلمان را داشته باشند.

 مدارس دولتی و خصوصی در آلمان

مهم ترین ویژگی تحصیل در مدارس دولتی این است که این مدارس رایگان هستند. اما والدین دانش آموزان بین المللی بهتر است عوامل دیگری را هم برای تحصیل فرزندشان در نظر بگیرند به عنوان مثال اگر والدینی قصد اقامت موقت چند ماهه در آلمان دارند، می توانند فرزندانشان را در مدارس بین المللی ثبت نام کنند تا با مشکل زبان مواجه نشوند.

تحصیل در مدارس دولتی برای کسانی مناسب است که اقامتشان در آلمان طولانی یا دائم است و باید از سطح بالای زبان آلمانی برخوردار شوند.

عواملی مثل مذهب و جنسیت هم در تصمیم برای تحصیل در مدارس دولتی یا خصوصی مؤثر هستند. آموزش اصول مذهبی مسیحیت در مدارس دولتی اجباری است اما در مدارس بین المللی این اجبار وجود ندارد. همچنین همه مدارس دولتی آلمان مختلط هستند و اگر پدر و مادری قصد دارند فرزندشان در یک مدرسه تک جنسیتی درس بخواند باید او را در مدرسه ای خصوصی ثبت نام کنند.

سیستم آموزشی در مدارس آلمان

برای تحصیل در مدارس روزانه آلمان باید قبل از هرچیز با سیستم آموزشی این کشور آشنا شد.

کودکان باید در آلمان در سن شش سالگی وارد دبستان شوند که شامل کلاس اول تا چهارم است . بعد از کلاس چهارم، آن ها سه انتخاب دارند.

مدارس Hauptschule

این مدارس مخصوص دانش آموزانی است که در دروس تئوری توانایی کمتری دارند و بهتر است که وارد مشاغل فنی و حرفه ای بشوند.

مدارس Realschule

مدارس Real schule برای دانش آموزانی مناسب است که قصد تحصیل در رشته های پزشکی یا اقتصادی را دارند. دروسی که در این مدارس تدریس می شوند شامل ریاضیات، زیست شناسی و زبان آلمانی هستند.

مدارس Gymnasium

این مدارس مخصوص دانش آموزان بسیار متعدد، باهوش و توانمند هستند که برای تحصیل در بهترین دانشگاه ها آماده می شوند.

در آخر می توان گفت که تحصیل در مدارس روزانه آلمان شامل تحصیل در دو نوع مدارس دولتی و خصوصی است. مدارس دولتی بر خلاف مدارس خصوصی رایگان هستند و هر کدام از این مدارس می توانند با توجه به نیازهای دانش آموز معایب و مزایایی داشته باشد.

در ادامه مطالعه مقاله «تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط تحصیل در انواع مدارس آلمان می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل در کشورهای خارجی، تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *