آیدانیتو > تحصیل در مدارس آلمان
مهاجرت

تحصیل در مدارس آلمان

تحصیل در مدارس آلمان

آلمان کشوری توسعه یافته در اروپا است که پایتخت آن برلین نام دارد. نظام سیاسی این کشور جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی است. این کشور 16 ایالت دارد و زبان رسمی اش آلمانی است. مهاجرت به آلمان طرفداران بسیار زیادی دارد و افراد زیادی از سراسر جهان و از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و… وارد این کشور می شوند و اقدامات فراوانی را برای ماندگاری در این کشور انجام می دهند.

سطح بالای رفاه، توسعه یافتگی، رونق اقتصادی، نرخ پایین بیکاری، امنیت شغلی، کیفیت بالای سیستم آموزشی، رتبه بالای دانشگاه های آلمان و… مهم ترین دلایل مهاجرت به این کشور هستند. یکی از روش های ورود به آلمان، تحصیل در این کشور است. البته تحصیل در هیچ کشوری به معنای دریافت اقامت آن نیست.

اما بعد از تحصیل در آلمان، اگر فرد بتواند کار پیدا کند، این امکان دارد که بعد از چند سال مقیم آلمان شود. تحصیل در مدارس آلمان مزایای بسیاری دارد. دانش آموزانی که در مدارس آلمانی تحصیل می کنند از امکانات آموزشی بسیار باکیفیتی برخوردار هستند و شانس شان برای ورود به دانشگاه های معتبر جهان بسیار بالا می رود.

امروزه والدین بسیاری در کشورهای مختلف ترجیح می دهند که فرزندانشان را در سنین پایین برای تحصیل به آلمان بفرستند تا آن ها خیلی زود به فرهنگ و زبان آلمانی خود بگیرند، و آینده تحصیلی شان تضمین شود. در این مقاله تلاش کرده ایم که به موضوع شرایط تحصیل در مدارس آلمان بپردازیم.

مدارس روزانه آلمان

مدارس روزانه آلمان از دوشنبه تا جمعه و از ساعت هشت صبح تا سیزده فعالیت می کنند. مدرسه در آلمان از شش سالگی شروع می شود و تا ژوئن ادامه دارد. تحصیل در مدارس آلمان رایگان است و دانش آموزان بین المللی هم مجبور نیستند برای تحصیل در این مدارس هزینه ای بپردازند. البته در شرایطی که در مدارس دولتی تحصیل کنند.

در صورتی که کودک در زمان ورود به مدارس آلمانی بیشتر از ده سال داشته باشد می تواند با کمک یک معلم خصوصی آلمانی در خانه سریع تر زبان آلمانی مورد نیاز را یاد بگیرد. تحصیل در مدارس آلمان برای دانش آموزان بین المللی رایگان است اما آن ها حتماً باید ویزای دانش آموزی آلمان را دریافت کرده باشند و اجازه اقامت در آلمان را داشته باشند.

مدارس شبانه روزی آلمان

اکثر مردم در آلمان فرزندانشان را به مدارس دولتی می فرستند. اغلب مدارس دولتی روزانه هستند و تحصیل در آن ها رایگان است. دانش آموزان بین المللی هم اجازه دارند که به صورت رایگان در این مدارس تحصیل کنند. اما نوع دیگری از مدارس هم در آلمان وجود دارند که به آن ها مدارس شبانه روزی می گوییم.

دانش آموزان بین المللی در صورتی که همراه با والدینشان به این کشور وارد شوند می توانند به انواع مختلف مدارس روزانه بروند و تحصیل کنند. اما گاهی اوقات این امکان وجود ندارد و دانش آموز به تنهایی به آلمان مهاجرت می کند.

در چنین شرایطی تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان می تواند انتخاب بهتری باشد. البته تحصیل در مدارس شبانه روزی آلمان فقط مخصوص دانش آموزان بین المللی نیست و بسیاری از خانواده های آلمانی هم ترجیح می دهند که فرزندانشان در این مدارس تحصیل کنند.

هزینه تحصیل در مدارس آلمان

تحصیل در مدارس دولتی آلمان رایگان است. مدارس خصوصی و مدارس شبانه امکانات بیشتری را برای دانش آموزان فراهم می کنند و با برنامه های درسی جدی احتمال ورود آن ها را به دانشگاه های معتبر بالا می برند. اما از سویی دیگر شهریه زیادی هم دریافت می کنند.

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی آلمان با توجه به امکانات مدارس متغیر است و می تواند سالیانه بین 24000 تا 40000 یورو باشد. بخشی از هزینه زندگی دانش آموزان در آلمان، در صورتی که مدارس خصوصی را انتخاب کنند، صرف شهریه مدرسه می شود.

در ادامه مطالعه مقاله تحصیل در مدارس روزانه آلمان را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در مدارس آلمان، می توانید با مشاوران مهاجرت آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *