آیدانیتو > بورسیه تحصیلی آلمان
مهاجرت به آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان






 


بورسیه تحصیلی آلمان

آلمان یکی ارزان ترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل است و شهروندانش هم رفتار خیلی دوستانه ای با مردم دیگر کشورها دارند. با اینکه تحصیل در آلمان تقریباً رایگان است، انواع بورسیه تحصیلی آلمان و کمک هزینه هایی که از جانب دولت، مؤسسات و دانشگاه ها ارائه می شوند، تأمین هزینه تحصیل و هزینه زندگی را در آلمان بسیار ساده می کنند.

البته هر متقاضی ای نمی تواند از بورسیه تحصیلی آلمان برخوردار شود. داشتن ویژگی ها و شرایط خاصی، احتمال اخذ کمک هزینه های تحصیلی را بالا می برند. در این مقاله تلاش کرده ایم انواع بورسیه تحصیلی آلمان را معرفی کنیم:

DAAD

سازمانDAAD، سازمانی است در آلمان که بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی بسیاری را به دانش آموزان بین المللی ارائه می دهد.

ERASMUS

بورسیه ارسموس توسط کمیسیون اروپا اداره می شود و بزرگ ترین مرکز فراهم کننده بورس تحصیلی در اروپا است. این بورس به دانشجویان بین المللی کمک هزینه زندگی هم می دهد.

کمک هزینه های غیر دولتی برای تحصیل در آلمان

مؤسسات و سازمان های غیردولتی هم بورسیه تحصیلی آلمان را ارائه می دهند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین سازمان‌ها می‌پردازیم:

بورس بین المللی انیشتین برای مقطع فوق دکترا

بنیاد انیشتین برای پروژه های تحقیقاتی مقطع دکتری در دانشگاه برلین بورسیه می دهد.

بورسیه هاینریش بل برای دانشجویان بین المللی

کمک هزینه های تحصیلی این مؤسسه به کسانی تعلق می گیرد که دانشجوی بین المللی هر مقطع تحصیلی ای در آلمان باشند.

بورسیه پژوهشی هومبولت برای پژوهشگران مقطع فوق دکتر

این بورسیه فوق دکترا متعلق به دانشمندان و پژوهشگران همه رشته ها و همه ملیت ها است. دانشجویان کشورهای در حال توسعه واجد شرایط گرفتن این بورس هستند.

بورسیه کنراد آدناور از بنیاد بورسیه KAS

این بورسیه تحصیلی به صورت ماهانه به دانشجویان بین المللی کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد که زیر سی سال داشته باشند و مدرک دانشگاهی شان را در کشور خودشان اخذ کرده باشند.

برای گرفتن این بورس، فرد باید از نظر تحصیلی در سطح بالایی قرار داشته باشد، در فعالیت های داوطلبانه به نفع جامعه ای که در آن زندگی کرده شرکت کرده باشد و به مسائل سیاسی علاقه مند باشد.

بورسیه کورت هانسن برای رشته های علوم

این بورسیه تحصیلی آلمان مربوط کسانی است که برای کار در زمینه آموزش و رشته های علوم آموزش می بینند و توسط بنیاد باید تأمین شود.

بورس تحصیلی ماری کوری برای دانشجویان بین المللی ساکن کشورهای در حال توسعه

کمک هزینه تحصیلی ماری کوری یک کمک هزینه پژوهشی است وبه دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در آلمان داده می شود.

بورس تحصیلی ماویستا ( MAWISTA)

کمک هزینه تحصیلی ماویستا برای تحصیل کسانی است که باید در حین تحصیل از یک کودک مراقبت کنند.

بورسیه انجمن هلمهولتز ( HELMHOLTZ)

این بورس سالانه در اختیار دانشجویان دکترا و فوق دکترا از سراسر جهان قرار می گیرید و این فرصت را به آن ها می دهد که بابت پژوهش در مرکز هلمهولتز حقوق دریافت کنند.

علاوه بر این بورسیه های تحصیلی، کمک هزینه های دیگری هم در آلمان وجود دارند که توسط دانشگاه ها و مراکز تحصیلی ارائه می شوند. این بورس ها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوتند. موقع تقاضای تحصیل در یک دانشگاه آلمانی می توانید بورسیه های تحصیلی آن را هم بررسی کنید.

در این مقاله به بررسی شرایط دریافت بورسیه تحصیلی آلمان پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «هزینه زندگی در آلمان» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه بورسیه های تحصیلی دانشگاه های آلمانی می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *