ثبت نام کنکور

کنکور مجدد بعد از لیسانس

کنکور مجدد بعد از لیسانس
رشته ای که هر فردی در آن به تحصیل پرداخته است، تا حدی مسیر زندگی او را مشخص می کند. برای کار کردن در خیلی از مشاغل نیاز به تحصیل دانشگاهی آن رشته است. از جمله این مشاغل می توان پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، هوشبری، مشاوره، حقوقی و وکالت و… را نام برد. برخی از افراد قبل از اتمام تحصیل مدرسه ای خود هدف و مسیر آینده خود را مشخص می کنند، اما برخی از افراد بعد از ورود به دانشگاه پی به اشتباه و مورد علاقه نبودن هدف خود می برند و آن را ادامه دهند. این افراد چه باید بکنند؟ آیا می توانند برای کنکور مجدد بعد از لیسانس خود آماده شوند و رشته ی جدیدی را مطالعه کنند؟ آیا امکان کنکور دوباره بعد از لیسانس و قبولی در رشته های پزشکی و غیر وجود دارد؟ در این مقاله شما را با کنکور مجدد بعد از لیسانس آشنا می کنیم. اگر بعد از لیسانس میخواهید وارد مقطع ارشد شوید میتوانید از طریق ارشد بدون کنکور هم اقدام کنید.
شرایط شرکت در کنکور مجدد بعد از لیسانس
خیلی از افراد مایل به شرکت در کنکور مجدد بعد از لیسانس خود هستند اما از شرایط و قوانین شرکت در کنکور مجدد بعد از کارشناسی خود اطلاعی ندارند.
در سال های گذشته این که شما در  چه دوره ای تحصیل کرده اید بر کنکور دوباره بعد از لیسانس شما تأثیر گذار بود. به عنوان مثال اگر شما در دوره روزانه فارغ التحصیل شده بودید و حال می خواستید برای کنکور دوباره بعد از کارشناسی تان آماده شوید و به انتخاب رشته بپردازید، باید این موضوع را در نظر می گرفتید که در صورت قبولی در دوره روزانه باید شهریه ای معادل شهریه شبانه را پرداخت میکردید. این قانون باعث ناراحتی خیلی از افراد بود تا این که یک نفر به دیوان عدالت شکایت کرد. با پیگیری های ایشان و بنا بر رأی دادگاه دیوان عدالت، هر فرد می تواند بعد از فارغ التحصیلی یک بار دیگر به تحصیل در دوره روزانه بپردازد.
بر این اساس شما می توانید، در انتخاب رشته کنکور دوباره بعد از کارشناسی خود به انتخاب دوره های روزانه نیز بپردازید و تحصیل رایگان داشته باشید.
کنکور مجدد بعد از کارشناسی معمولاً با هدف تحصیل در رشته های پزشکی صورت می گیرد. علاوه بر شرط فوق، شرط دیگری که برای کنکور مجدد بعد از لیسانس باید در نظر بگیرید، طرح دوره لیسانس شماست. اگر رشته شما در گروه رشته هایی است که دارای طرح هستند، قبل از شرکت در کنکور دوباره بعد از کارشناسی خود، باید طرح خود را انجام دهید و به انجام برسانید. شما در بعضی از رشته های بدون کنکور میتوانید در دانشگاه تحصیل کنید.
گاهی کنکور مجدد بعد از لیسانس، برای تغییر رشته در مقطع کارشناسی رشته مشابه دیگری است که بیشتر مورد هدف ماست. اگر هدف شما تغییر رشته به رشته مشابه دیگری است می توانید از قوانین تغییر رشته استفاده کنید. البته در صورتی که هنوز دانشجوی کارشناسی باشید می توانید از این قانون استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
تطبیق واحد
بعد از قبولی در کنکور مجدد بعد از لیسانس خود، می توانید برخی از واحدهای لیسانس قبولی خود را با دوره تحصیلی جدیدتان تطبیق دهید. این در صورتی است که هر دو دانشگاه شما هم تراز با هم باشند.
در صورتی که تمایل دارید در کنکور مجدد بعد از لیسانس شرکت کنید مقاله تحصیل مجدد کارشناسی را نیز مطالعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی برای شرکت در کنکور بعد از لیسانس یا تغییر رشته می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “کنکور مجدد بعد از لیسانس

  1. مریم گفت:

    سلام . شرط کنکور مجدد برای مرتبه دوم تحصیل هست یا قبولی هم باعث میشه شانست رو ازدست بدی ؟ من بابا یه مدرک کارشناسی روزانه ، قبول شدم برای دومین بار اما نرفتم ثبت نام . فکر کردم شرط تحصیل هست . و دوبار می تونی تحصیل کنی ؟ الان بهم میگن کلا از روزانه محروم شدی . و چه ثبت نام کنی چه نکنی دوبار محسوب میشه برات . چون دوبار قبول شدی روزانه . باید چیکار کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *