آیدانیتو > برنامه ریزی ارشد
ثبت نام آزمون ارشد

برنامه ریزی ارشد

برنامه ریزی ارشد

برنامه ریزی ارشد

همه می دانیم که بهترین شدن در هر کاری نیاز به هدف گذاری، برنامه ریزی و مشورت نمودن با بهترین ها دارد. موفق شدن در آزمون کارشناسی ارشد هم مانند سایر آزمون های زندگی نیاز به فراهم نمودن مقدماتی دارد که یکی از مهم ترین آن ها برنامه ریزی کارشناسی ارشد و انتخاب منابع ارشد است. قطعاً شناخت منابع اصلی می تواند بسیار راهگشا باشد. با این حال بعضی از داوطلبان علاقه ای به منابع اصلی ندارند و ترجیح می دهند که از سایر منابع کمک آموزشی استفاده نمایند. باید به این نکته هم دقت کنید که هر کتاب به تنهایی نمی تواند تمامی جنبه های آموزشی را درنظر بگیرد. پس بهتر است قبل از اقدام به خرید هر کتابی، به دقت منابع را بررسی نمایید و با توجه به منابع درسی اصلی و همچنین روحیه ی خود (برای مثال من علاقه ای به کتاب های قطور ندارم و ترجیح می دهم که به جای یک کتاب قطور، چندین کتاب با قطر متوسط بخوانم) نسبت به خرید کتاب اقدام نمایید. با توجه به اهمیت موضوع برنامه ریزی ارشد ، در این مقاله به ذکر نکات مرتبط با برنامه ریزی برای کنکور ارشد می پردازیم و برای کسانی که میخواهند در ارشد بدون کنکور شرکت کنند راه کارهایی وجود دارد.

برنامه ریزی کارشناسی ارشد

دانشجویانی که تصمیم به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد دارند، معمولاً از دوره ی کارشناسی به این موضوع فکر می کنند و این دغدغه ی بزرگ دو ترم آخر دوره ی کارشناسی آن هاست. شش دانگ فکر آن ها این است که با چه نوع برنامه ریزی می توانند بدون اتلاف وقت، بلافاصله پس از دریافت مدرک کارشناسی همان سال، در کنکور ارشد قبول شوند. اگر شما هم قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارید، بایستی اول به سؤالات زیر پاسخ دهید:

  • آیا واقعاً می خواهید قبول شوید؟

اگر پاسختان مثبت است، در قدم اول باید خودتان را باور کنید، یعنی یقین داشته باشید که می خواهید قبول شوید. در واقع باید بدانید درصد قبولی کسانی که قبولی خود را باور دارند، بیشتر از کسانی است که دائماً به خود می گویند ( خر ما از کرگی دم نداشت)، (من نمی توانم …) و یا (من اگه شانس داشتم …) و … پس هرگز از این جملات منفی درباره ی خود استفاده نکنید و اعتماد به نفس داشته باشید. برای پرستاری بدون کنکور اگر قصد دارید که اقدام کنید هر اطلاعاتی که لازم دارید را میتوانید با کلیک روی لینک آبی داشته باشید.

  • آیا برای مطالعه برنامه ریزی دارید؟

تنها داشتن وقت، علاقه، همت و اعتماد به نفس کافی نیست. برنامه ریزی برای کنکور ارشد یک عامل بسیار مهم است. 24 ساعت شبانه روزتان را به قطعات کوچک تقسیم کنید. برای هر ساعت خود یک برنامه دقیق و منظم داشته باشید. وقت طلاست، قدر این طلا را بشناسید. ( اشتباه برداشت نکنید، منظور ما داشتن یک برنامه کلیشه ای نیست. از آنجایی که هیچ روزی شبیه روز قبل نیست، پس باید متناسب با آن روز برنامه ی صحیحی داشته باشید. در یک روز، در کنار مطالعه، ساعاتی را به استراحت و تفریح تفریح اختصاص دهید)

  • چقدر درس می خوانید؟

در موضوع برنامه ریزی برای ارشد ، پس از تعیین تعداد ساعات مطالعه ی خود، نوبت به تعیین تعداد صفحات منابع معتبری می رسد که بایستی مطالعه کنید. در ضمن یادتان باشد که حتماً ساعت هایی را برای مرور مطالب گذشته در نظر بگیرید.

 در کنار مشاوران حرفه ای آیدانیتو بهترین تجربه را در برنامه ریزی ارشد داشته باشید. در این زمینه می توانید با آن ها تماس بگیرید.

برنامه ریزی کنکور ارشد

در برنامه ریزی ارشد ، بایستی به برخی از موارد نیز دقت کنید که عبارتند از:

  • محیط را برای مطالعه مناسب نمایید : این بستگی به خودتان دارد که در چه شرایطی برای مطالعه راحت هستید( ولی توصیه ی ما این است که زیاد هم راحت نباشید و بر روی تخت خواب، در جلوی تلویزیون، جای شلوغ و با نور نامناسب اصلاً مطالعه نکنید!)
  • زمان خیلی مهم است! زمان مناسب را برای مطالعه در نظر بگیرید:  در ساعاتی مطالعه کنید که تمرکز و آمادگی بیشتری برای مطالعه دارید.
  • به مقدار کافی بخوابید : بی خوابی و کم خوابی صدمه ی شدیدی به شما و کیفیت مطالعه تان خواهد زد، پس لطفاً به اندازه کافی بخوابید.
  • اصولی درس بخوانید : مفهوم و معنی دقیق جملاتی را که می خوانید کاملاً درک کنید. برای این کار می توانید از جداول و مطالبی که برای درک بهتر مطالب وجود دارند، کمک بگیرید.
  • حتماً دوره کنید:  برای اطمینان از درک مطلب در پایان مطالعه، حتماً دوره ی مختصری کرده و از آن مبحث تمرین حل کنید.
  • منابع کمک آموزشی خوب را بشناسید:  منابع کمک آموزشی مناسبی را برای تست زدن انتخاب کنید و پس از مطالعه، تست های مرتبط با آن مبحث را بزنید. تست زدن موجب تثبیت مطلب در ذهنتان می شود و تسلط شما را بیشتر می کند. یادتان باشد که تست هایی را که به آن ها پاسخ صحیح نداده اید، حتماً نشاندار کنید.
  • از کتاب های مرجع استفاده کنید:  کتاب های مرجع استاندارد را شناخته و به منظور تکمیل اطلاعات، حتماً از آن ها استفاده کنید.
  • در آزمون های آزمایشی شرکت کنید : خودتان را محک بزنید، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و سعی کنید نقاط قوت خود را بهبود و نقاط ضعفتان را محو کنید. البته اگر نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنید که دیگر فبها!

برنامه ریزی برای کنکور ارشد

در قدم بعدی به منظور برنامه ریزی ارشد ، مهم است که به نکاتی در ارتباط با جمع بندی مطالب نیز دقت کنید:

  • تست های نشانداری که قبلاً به آن ها پاسخ درست نداده اید، دوباره مرور کنید.
  • مرور و تست زنی را با هم انجام دهید. بر روی تست های مهم تر بیشتر تمرکز کنید. معمولاً بعضی از تست ها مهم ترند و این تست ها در مرحله ی جمع بندی مشخص می شوند.
  • در روزهای پایانی، خود را دائماً در موقعیت آزمون قرار دهید. مثلاً صبح در آزمون خودتان شرکت کنید و بعد از ظهر آن را برای خودتان تصحیح کنید.

برنامه ریزی برای ارشد

هرچند که به نظر می رسد که برنامه ریزی کاری بسیار آسان باشد، اما برنامه ریزی کارشناسی ارشد نیازمند تجربه است. به همین منظور پیشنهاد می کنیم که در این زمینه حتما با مشاوران باتجربه مشورت کنید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند.

شناخت منابع اولین قدم پیش از برنامه ریزی ارشد

شما دو.ست گرامی داوطلب کنکور ارشد پیش از هر چیز باید اشراف و شناخت کاملی نسبت به منابع معرفی شده برای کنکور ارشد داشته باشید. شاید بتوان به جرات گفت که اطلاع از این موضوع از جمله مهم ترین موارد پیش از هر گونه برنامه ریزی برای این آزمون مهم است. مشاوران آیدانیتو می توانند راهنمایی های لازم را در این زمینه به شما بدهند و اطلاع ضروری را در اختیار شما بگذارند. پس در صورت نیاز می توانید با آن ها تماس بگیرید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با برنامه ریزی ارشد پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات جامع تر در زمینه برنامه ریزی کنکور ارشد پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله منابع کنکور کارشناسی ارشد بزنید.
اگر تصمیم خود را برای قبولی گرفته اید، برای برنامه ریزی ارشد خود با مشاوران حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *