آیدانیتو > برنامه ریزی تیزهوشان
برنامه ریزی تیزهوشان

برنامه ریزی تیزهوشان

برنامه ریزی تیزهوشان

مدارس تیزهوشان، مدارسی برای دانش آموزان باهوش و با استعداد است. برای ورود به مدارس تیزهوشان نیاز به قبولی در آزمون تیزهوشان است. از آن جایی که ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان محدود است و تعداد شرکت کنندگان بسیار زیاد لازم است تا با برنامه ریزی برای تیزهوشان درس بخوانیم. برنامه ریزی تیزهوشان باید به گونه ای باشد که داوطلبان آمادگی لازم برای آزمون تیزهوشان را پیدا کنند. بنابراین برنامه ریزی تیزهوشان باید ظریف، کامل، اصولی و مختص به یک دانش آموز متناسب با ویژگی های آن باشد.
برخی از والدین بدون در نظر گرفتن ویژگی فرزندشان تلاش می کنند که فرزندشان در آزمون تیزهوشان شرکت کند و قبول شود. والدین گرامی قبل از تلاش و برنامه ریزی برای ورود به مدارس تیزهوشان باید به درس ویژگی های فرزندشان را بررسی کنند تا متوجه شوند آیا او واقعاً برای ورود به مدارس تیزهوشان ویژگی های کافی را دارد؟
قدرت بیان مناسب، حافظه خوب، قدرت درک سریع مطالب، توانایی تحلیل و استدلال، علاقه مند به حل مسائل، جستجوگر و خلاق، برنامه ریز، منظم و دقیق از ویژگی های دانش آموزان مدارس تیز هوشان است. شما می توانید با مشورت گرفتن مشاوره از مشاوران آیدانیتو ویژگی ها و استعدادهای فرزندتان را تشخیص دهید و با اطمینان به برنامه ریزی تیزهوشان بپردازید تا زمان اعلام نتایج تیزهوشان رتبه قبولی را برای ثبت نام در مدرسه سمپاد دریافت کرده باشید.

برنامه ریزی برای تیزهوشان

حال که مطمئن شدید و ویژگی ها، شرایط و توانایی شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان را دارید، بهتر است به یک برنامه ریزی تیزهوشان به سمت هدف حرکت کنید. برای برنامه ریزی درسی تیزهوشان لازم است از نکات و ویژگی های یک برنامه حرفه ای مطلع باشیم.
  • مدرسه
از آن جایی که تمامی داوطلبان آزمون تیزهوشان دانش آموزان هستند و هر روز به مدرسه می روند، باید مدرسه را در اولویت اول برنامه درسی تیزهوشان خود قرار دهند. ثبت نام کتاب درسی تیزهوشان را از خود مدرسه هنگام وقت تعیین شده برای ثبت نام بپرسید.
مدرسه یکی از منابع یادگیری شماست و شما می توانید از معلمان و مدرسه خود بهترین استفاده را داشته باشید. زیرا معلمان شما تمام تلاش خود را خواهند کرد تا شما به درستی و به طور کامل مطالب را یاد بگیرید.
یکی از نکات مهم دیگر پیرامون مدرسه، برنامه درسی شماست. برای این که بتوانید علاوه بر همگام شدن با مدرسه مطالب را سریع و کامل یاد بگیرید می توانید مرور همان روز مطالب استفاده کنید. این به این معنا است که بهتر است در برنامه ریزی درسی خود 60 تا 90 دقیقه را به مرور مطالبی که در همان روز یاد گرفته اید اختصاص دهید. این روش به شما کمک می کند تا مطالب به درستی در حافظه شما ثبت شود. سپس برنامه درسی خود را برای روز آینده را در نظر بگیرید و مطالعه کنید.
  • اعتماد به نفس
شما باید ویژگی های خود را بشناسید و آن ها را باور کنید. قدر توانایی های خود را بدانید و با هر پیشرفتی خوشحال شوید. خودباوری و اعتماد به نفس تأثیر شگرفی به قبولی شما در آزمون تیزهوشان خواهد داشت. اعتماد به نفس به شما کمک می کند تا اگر در سر جلسه امتحان پاسخ یک سؤال را فراموش کردید و اصلاً راجع به آن اطلاعی نداشتید، دچار اضطراب نشوید و با رد شدن از آن سؤال به سایر سؤال ها پاسخ دهید.
  • برنامه درسی تیزهوشان
لازم است برای آزمون تیزهوشان برنامه ریزی کنید. بهترین برنامه ریزی، برنامه ریزی هفتگی است. ساعات مطالعه خود را یادداشت کنید و سعی کنید آن را افزایش دهید. در برنامه ریزی تیزهوشان مرور و تست زنی را نادیده نگیرید. تست زنی به شما کمک می کند تا مطالب را بهتر یاد بگیرید و زمان خود را مدیریت کنید.
  • مدیریت زمان
در برنامه ریزی برای تیزهوشان توجه داشته باشید تا پیوسته به مطالعه نپردازید. بلکه بعد از هر مطالعه که خود یک تا دو ساعت است زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید.
  • مشاوران آموزشی

مشاوران آموزشی می توانند به شما کمک کنند تا با سرعت بیشتر و آسان تر به هدف خود دست یابید. مشاوران با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف شما بهترین برنامه درسی را برای شما در نظر می گیرند.
در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با برنامه ریزی تیزهوشان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مقاله ثبت نام مدارس تیزهوشان 97 را نیز مطالعه کنید.

مشاوران آیدانیتو می توانند به شما مشاوره تحصیلی ارائه دهند و شما را برای آزمون تیزهوشان آماده کنند. در صورت تمایل می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *