آیدانیتو > برنامه ریزی ارشد پیام نور
کارشناسی ارشد

برنامه ریزی ارشد پیام نور






برنامه ریزی ارشد پیام نور

برنامه ریزی مرحله ای است برای رسیدن به اهداف بزرگ و مهم، برنامه ریزی تحصیلی هم با توجه به بزرگ بودن هدف و معیار داوطلبان امری ضروری تلقی می شود و در واقع موفقیت در کنکور به طور جدی به برنامه ریزی افراد وابسته است.

کنکور کارشناسی ارشد از سخت ترین آزمون های دوران تحصیل داوطلبان است چرا که در این مرحله هدف داوطلبان مشخص تر است و تلاش برای موفقیت در دانشگاه ها برتر هدف اصلی شرکت کنندگان آزمون است بنابراین داشتن برنامه ریزی درست از مهم ترین مراحلی است که داوطلبان را به هدفشان می رساند. از جمله دانشگاه هایی که مورد انتخاب داوطلبان قرار می گیرد دانشگاه پیام نور است، در این مقاله با برنامه ریزی ارشد پیام نور همراه شما هستیم.

برنامه ریزی کارشناسی ارشد پیام نور همیشه از سؤالات داوطلبانی است که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد گرفته اند امروزه تأثیر برنامه ریزی درسی ارشد پیام نور بر هیچ پوشیده نیست و در واقع فرق بین دانشجویان موفق و داوطلبان ناموفق همین برنامه ریزی است.

برنامه ریزی درسی ارشد پیام نور

یکی از مسائلی که در برنامه ریزی درسی ارشد پیام نور با آن روبرو می شویم حذف درس خاصی از طرف داوطلب است، توجه کنید اگر برای رشد فراگیر برنامه ریزی می کنید. تمام دروس با تعداد واحدشان در معدل کل آزمون که 80% وزن قبولی به آن وابسته است، مؤثر هستند بنابراین از حذف حتی یک درس در این مرحله خودداری کنید.

به این نکته توجه کنید هیچ کس به اندازه خودتان از توانایی ها، نقاط ضعف درسی، ویژگی های روحی و جسمی که در برنامه ریزی به آن توجه می شود، مطلع نیست. اما راهنمای مشاوران خبره در داشتن یک برنامه ریزی مناسب با شخصیتتان شما را یک قدم جلوتر می برد.

در برنامه ریزی کارشناسی ارشد پیام نور نباید نکاتی که در ادامه می بیند را فراموش کنید.

  • در برنامه ریزی خود مرور را فراموش نکیند مرور و نکته برداری در جمع بندی ضروری است
  • جمع بندی در واقع برای تثبیت اطلاعات است اگر جمع بندی نداشته باشید در مطالب خوانده شد هم به مشکل بر می خورید.
  • تست های مختلف را در طول برنامه ریزی خود قرار دهید.
  • تحلیل تست ها و نکته برداری از پاسخ های غلط و مرور مجدد آن در طول برنامه ریزی اشتباهات شما را کاهش می دهد.
  • استراحت بین دروس برای افزایش یادگیری و درک مطالب بعدی ضروری است.
  • در برنامه ریزی مناسب، یک روز به طور کلی مباحث سخت و روز دیگر مباحث آسان ( با توجه به نقاط قوت و ضعف داوطلب) چیده نمی شود.
  • اگر در آزمون ارشد شرکت می کنید توجه کنید قدرت و سرعت تست زنی خود را بالا ببرید و در صورتی که در آزمون فراگیر ارشد شرکت می کنید توجه کنید که فقط پاسخ های صحیح محاسبه می شوند.
  • اگر روزهای زیادی به آزمون باقی نمانده است ساعت مطالعه ی خود را بالا ببرید تا در نهایت جمع بندی و مرور حذف نشود.
  • برنامه ریزی هفتگی و روزانه با توجه شخصیت و شرایط خود شما مشخص می شود می توانید در روزها و هفته های بعدی با توجه به شناخت اولین برنامه ریزی و نتیجه ی آن برنامه ریزی کنید.
  • اجرای درست برنامه ریزی در نهایت به موفقیت شما کمک خواهد کرد بنابراین سعی کنید انگیزه ی کافی برای مطالعه درست را به خود بدهید فکر کردن به اهدافتان قبل از شروع برنامه ریزی به شما کمک می کند.
  • انتخاب بهترین منابع درسی، توجه به ضریب هر درس و چیدن برنامه بر اساس اهمیت دروس، راهنمایی از مشاورانی که خود در این مقطع موفقیت و رتبه های برتر کسب کرده اند می تواند به شما کمک کند، برنامه ریزی ارشد پیام نور برای موفقیت داوطلبان ارشد امری ضروری است و مطالعه بدون برنامه ریزی با آشفتگی و اتلاف زمان همراه خواهد بود.
  • با توجه به حجم انبوه اطلاعات در کنکور ارشد باید مفهومی خواندن را از ابتدا برنامه ی خود قرار دهید، در مرحله ی بعدی بدانید تکرار جند باره مطالب اطلاعات را تثبیت می کند و حل مسائل و آزمون های مختلف نقاط ضعف و قوت شما را مشخص می کند.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه برنامه ریزی ارشد پیام نور مقاله مشاوره کنکور ارشد را مطالعه  کنید.

برنامه ریزی درسی در کنکور ارشد پیام نور مثل نسخه پزشک مختص به هر فرد است و یک برنامه مناسب سایر داوطلبان نیست، برای داشتن برنامه ریزی ارشد پیام نور، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *