برنامه ریزی روانشناسی

برنامه ریزی ارشد روانشناسی

برنامه ریزی ارشد روانشناسی

برنامه ریزی ارشد روانشناسی

روانشناسی از رشته های پرطرفدار گروه انسانی محسوب می شود. علاقه مندان به رشته روانشناسی می توانند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد هم ادامه دهند، اما آزمون کارشناسی ارشد از مراحل سختی است که برای ورود به دانشگاه در این رشته، قبولی در آن الزامی است، اما قبول شدن در آزمون کارشناسی ارشد یک شانس نیست، افرادی که تلاش خود را به کار بگیرند مسلماً موفق خواهند بود. اما یکی از مسائلی که افراد موفق در تمامی مراحل زندگی از جمله آزمون ارشد به آن توجه می کنند برنامه ریزی ارشد روانشناسی است. در مقاله پیش رو شما را جزئیات برنامه ریزی آشنا خواهیم کرد. یکی از الزامات برنامه ریزی اطلاع از نحوه برنامه ریزی با توجه به رشته و دروس تخصصی آن است. بنابراین نحوه برنامه ریزی ارشد روانشناسی  قبل از شروع به مطالعه برای کنکور موفقیت شما را تضمین خواهد کرد. در برنامه ریزی ارشد باید به انتخاب منابع مناسب با شرایط و سطوح اطلاعتتان، انتخاب گرایش، انتخاب نوع برنامه ریزی، انعطاف پذیری برنامه و نمونه برنامه ریزی ارشد روانشناسی توجه کنید.

انتخاب منابع مناسب کارشناسی ارشد روانشناسی

مسلماً اولین اقدام بعد از گرفتن تصمیم قطعی برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، جست و جوی منابع این آزمون است، کتاب ها، جزوه ها و سایر منابع برای رشته روانشناسی بسیار زیاد است. اما انتخاب بهترین منبع که مدت طولانی را صرف پیدا کردن آن می کنید شما را به هدفتان نزدیک تر می کند، بهترین کار برای انتخاب منابع مناسب از بین تعداد انبوه کتاب ها و…پرس و جو از افراد موفق است. اگر از مشاوران که هم از رتبه های برتر رشته روانشناسی هستند و هم از اطلاعات به روز از منابع مناسب روانشناسی مطلع هستند مشورت بگیرید. دچار اشتباه نخواهید شد. منابع باید مناسب با سطح علمی و شرایط شما باشد. صرف کردن مدت زمان برای انتخاب بهترین منابع شما را از برنامه ریزی و آزمون عقب نمی اندازد بلکه برای موفقیت بیشتر شما لازم است. فرض کنیم منابع مورد نظر را پیدا و تهیه کرده اید آیا روش مطالعه ارشد روانشناسی  را می دانید؟ نحوه ی مطالعه شما اهمیت زیادی در برنامه ریزی دارد در ادامه با این مبحث در برنامه ریزی ارشد روانشناسی بیشتر آشنا می شود.

برنامه ریزی کنکور ارشد روانشناسی

برای این که روش مطالعه درستی داشته باشید باید فاکتورهای برنامه ریزی ارشد روانشناسی را رعایت کنید، مهم ترین مسیری که شما برای موفقیت در آزمون طی می کنید، برنامه ریزی و نحوه ی اجرای آن است اما قبل از شروع برنامه ریزی حتماً دو گزینه را مورد بررسی قرار دهید و پاسخ کاملی به این سؤالات بدهد.

  • آیا تصمیم جدی برای ادامه تحصیل در رشته روانشنانسی ( بالینی، عمومی، تربیتی و… ) گرفته اید؟
  • منابع مناسب و مورد تأییدی انتخاب و تهیه کرده اید؟

اگر این دو مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشته اید نوبت به برنامه ریزی و اطلاع از فاکتورهای مهم برنامه ریزی ارشد روانشناسی می رسد.

  • برای برنامه ریزی درست ابتدا باید گرایش و هدف خود را مشخص کنید، انتخاب گرایش و یک هدف مشخص مقصد شماست که برای رسیدن به آن مقصد وسایل و راه های مناسب را انتخاب می کنید. بنابراین نداشتن یک مقصد نهایی شما را به موفقیت چندانی نمی رساند.
  • نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید مسلماً در سال های گذشته دروسی که در آن ها ضعف و قوت داشته اید را می دانید نمرات و نتیجه آزمون ها این وضعیت را مشخص می کنند.
  • زمان بندی در برنامه ریزی و مدیریت درست آن نقش بزرگی را ایجاد می کند، این بخش با توجه به شخصیت یادگیری فردی به کار گرفته می شود، نوع زمان بندی و برنامه ریزی اهمیت دارد، برنامه ریزی روزانه و هفتگی که با توجه شخصیت و شرایط داوطلبان انتخاب می شود.
  • اگر زمان زیادی تا کنکور ارشد نمانده، می توانید سرفصل های مهم را انتخاب و برنامه ریزی خود را مطابق ان پیش ببرید.
  • برنامه ریزی که انجام داده اید را بررسی کنید تا زمان پایان برنامه ریزی چند بار کتاب ها را مطالعه می کنید آیا مرور تمامی فصل ها را دارید. به جمع بندی مطالب خوانده شده زمان کافی اختصاص داده اید، فرصتی برای تغییر برنامه با توجه به آزمون های تستی انجام شده وجود دارد؟
  • به این نکته دقت کنید در کنکور ارشد روانشناسی مرور درس ها و منابع آزمون یعنی موفقیت کامل دانشجویان موفق در برنامه ریزی های خود بیشترین مرور را داشته اند مروز هفتگی و یا روزانه با توجه به نوع برنامه ریزی شما مسئله ی مهمی است.
  • جمع بندی و تست زنی ها، مکرر برای افزایش سرعت تست زنی در پایان برنامه ریزی شما نتیجه، برنامه ریزی است اما در بسیاری از مواقع با وجود این که کتاب ها را دقت بالا و حتی چند دور خوانده شده است در جمع بندی و تست زنی با مشکل مواجه می شوید، بنابراین جمع بندی و تسلط بر روی منابع و مرور را فراموش نکنید.

فاکتورهای برنامه ریزی درست چیست؟

  • اطلاعات و پیش زمینه علمی داوطلب در چیدمان دروس تأثیر گذار است
  • اهمیت دروس با توجه به ضریب دروس در هر گرایش مشخص شود
  • حجم کتاب ها در برنامه ریزی درست تأثیر گذار است
  • مرور، جمع بندی و تست زنی از بخش های مهم برنامه ریزی هستند

با توجه به این که نحوه ی برنامه ریزی هر داوطلب با توجه شاغل بودن و شرایط آن ها متفاوت است. استفاده از یک نمونه برنامه ریزی ارشد روانشناسی برای همه ی داوطلبان مناسب نیست و با توجه به این نکات نمی توان نوع و اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه ی مرور و جمع بندی و برنامه ریزی جزئی ارائه کرد.
 برای داشتن بهترین برنامه ریزی ارشد روانشناسی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله برنامه ریزی ارشد روانشناسی ، مقاله مشاوره کنکور ارشد را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *