آیدانیتو > برنامه درسی ارشد
کارشناسی ارشد

برنامه درسی ارشد






برنامه درسی ارشد

همه می دانیم که برای موفقیت در کنکور ارشد نیاز به برنامه ریزی است. برنامه ریزی درسی برای ارشد درست به مانند کاشت گندم است. باید در زمان مناسب کاشته شود و متناسب با زمان تمام مراحل طی شود تا سال  دیگر محصول عالی و سالم تحویل دهد. محصول برنامه درسی ارشد نیز قبولی در رشته محل مورد نظرتان است.

اما در برنامه درسی ارشد چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟! برنامه ریزی درسی کارشناسی ارشد  چگونه باید باشد؟ در این مقاله به پاسخ این سؤالات و سوالات مشابه می پردازیم.

نکات مهم برای برنامه ریزی درسی ارشد

برای برنامه ریزی درسی ارشد شما باید دارای یک دید وسیع و جامع و دقیق باشید تا تمام موارد را مد نظر بگیرید. در نظر گرفتن تمام موارد به شما کمک می کند تا برنامه درسی ارشد حرفه ای داشته باشید.

در ابتدا لازم است خود را به خوبی بشناسید. این شناخت باید شامل توانایی ها، استعدادها، نقاط قوت و ضعفتان باشد. این شناخت به شما کمک می کند تا برنامه درسی کارشناسی ارشد مناسبی برای خود تهیه کنید.

هدف مشخص و روشن

داشتن هدف مشخص و روشن لازمه تهیه برنامه درسی برای ارشد است. اهداف شما، به شما انگیزه می دهند و باعث می شوند در این مسیر دلسرد و ناامید نشوید. علاوه بر یک هدف کلی که چراغ راه شماست، شما باید اهداف کوتاه مدت را نیز در نظر بگیرید تا با رسیدن به آن ها از لذت و نشاط موفقیت برخوردار شوید. این اهداف کوتاه مدت می توانند همراه با برنامه درسی برای ارشد شما باشند. به عنوان مثال هدف کوتاه مدت شما می تواند اتمام یک مبحث و یادگیری مناسب آن در زمان مقرر باشد.

منابع مفید و مناسب

یکی از مواردی که در برنامه ریزی کارشناسی ارشد اهمیت بالایی دارد، استفاده از منابع است. یادگیری شما از طریق منابعی که مطالعه می کنید صورت می گیرد. بنابراین در انتخاب منابع دقت داشته باشید و بهترین منابع موجود را انتخاب کنید. به منظور انتخاب منابع می توانید از پذیرفته شدگان سال های قبل، و یا مشاوران تحصیلی آیدانیتو کمک بگیرید.

زمان بندی و نحوه مطالعه

برای تهیه برنامه درسی ارشد، ابتدای زمان هایی که می توانید به مطالعه اختصاص دهید را محاسبه و مشخص کنید. در تعیین زمان مطالعه منطقی باشید؛ و با ایده آل گرایی برنامه درسی ارشد تهیه نکنید. در زمان بندی خود، زمان کافی برای استراحت و تفریح را هم در نظر بگیرید. برای قبولی و موفقیت در ارشد شما نیاز به استراحت کافی و روحیه قوی دارید. بنابراین از انجام کارهایی که دوست دارید به مانند تفریح، ورزش، تماشای تلویزیون، و… دست نکشید.

نحوه مطالعه شما نیز بر قبولی شما تأثیر گذار است. بهترین روش مطالعه روشی است که هر سه مرحله مطالعه، تست زنی و مرور ار در بر بگیرد.

برنامه درسی ارشد برای دانشجویان کارشناسی

اگر جز دانشجویان دوره کارشناسی هستید و می خواهید برای کنکور ارشد آماده شوید باید علاوه بر نکات فوق، چند مورد دیگر نیز در نظر بگیرید.

  • استعداد درخشان

در ابتدا معدل دوره کارشناسی خود را بررسی کنید. شاید جز نظرات برتر گروه خود باشید و بتوانید بدون کنکور به ارشد بروید.

  • زمان بندی مناسب

حال که هم دانشجو هستید و هم در حال تهیه برنامه درسی ارشد خود، باید اولویت ها و شرایط خود را مشخص کنید. در صورتی که می توانید تعداد واحدهای کمتری بردارید و یا تمام واحدهای خود را در یک یا دو روز بگذارید تا زمان بیشتری برای مطالعه داشته باشید.

اگر واحدهای درسی شما با منابع کنکور ارشد یکسان است، از این فرصت طلایی استفاده کنید، تا هم مطالب را به خوبی یاد بگیرید و در کنکور موفق باشید و هم یک نمره خوب در امتحان پایان ترم خود کسب کنید.
میتوانید مقاله منابع ارشد را نیز مطالعه کنید.

مشاوران تحصیلی تأثیر بسیاری بر قبولی شما و آماده کردن شما برای کنکور دارند. اگر مایل هستید از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید و برنامه درسی ارشد خود را از آن ها دریافت کنید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *