انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

بازار کار رشته مهندسی پلیمر






بازار کار رشته مهندسی پلیمر

رشته مهندسی پلیمر از جمله رشته های مهندسی است که به طراحی و ساخت محصولاتی می پردازد که استفاده روزمره و نیز تخصصی در صنایع دارند. در واقع مهندس پلیمر به طراحی و تولید محصولات پلیمری می پردازد. علاقه مندان به رشته مهندسی پلیمر برای ورود به این رشته لازم است ابتدا از بازار کار رشته مهندسی پلیمر ، رتبه قبولی رشته مهندسی پلیمر، لیست دانشگاه های دارای رشته مهندسی پلیمر و نیز حوزه های فعالیت رشته مهندسی پلیمر مطلع باشند. بر این اساس در راستای این اطلاع رسانی و آگاهی ادامه مطلب را به بررسی همین موضوعات پرداخته ایم.

بازار کار و درآمد رشته مهندسی پلیمر

هنگامی که یک شغل و رشته در یک جامعه پرطرفدار و دارای تقاضا می شود، به دلیل کاربرد و اهمیت آن در چرخه زندگی مردم آن جامعه است. رشته مهندسی پلیمر نیز با توجه به آنکه در سطح گسترده از تخصص آن برای طراحی، ساخت یا بازتولید محصولات پلیمری استفاده می شود، مورد توجه است و  فارغ التحصیلان این رشته دانشگاهی در بازار کار غالباً جذب و استخدام می شوند. از این رو بازار کار و درآمد رشته مهندسی پلیمر قابل توجه و امیدوار کننده است. تخصص و مهارت در هر رشته دانشگاهی فرد را در رسیدن به جایگاه درست و درآمد قابل قبول کمک میک ند. از این رو شرایط و تقاضای بازار کار در یک سو و تخصص و دانش حرفه ای فرد نیز در سوی دیگر تعیین کننده خواهند بود.

رتبه قبولی رشته مهندسی پلیمر

دانشگاه های سراسری روزانه برای پذیرش دانشجویان در رشته مهندسی پلیمر قوانین و اصول خاص خود را دارند بدین منظور برای کسب رتبه قبولی رشته مهندسی پلیمر یک دانشگاه روزانه حداقل میانگین دروس اختصاصی 12 درصد و دروس عمومی 17 درصد می باشد. متغیرهای دیگری نیز در رتبه قبولی مهندسی پلیمر مؤثر هستند که شامل سهمیه منطقه و نیز ظرفیت های ورودی است.

لیست دانشگاه های دارای رشته مهندسی پلیمر

لیست دانشگاه های دارای رشته مهندسی پلیمر در گرایش های آن که شامل گرایش صنایع پلیمر و تکنولوژی و علوم رنگ، پلیمریزاسیون، نانوپلیمر و علوم و فناوری چاپ است را به شرح جدول زیر مشاهده می کنید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه تهران
2دانشگاه صنعتی امیرکبیر
3دانشگاه صنعتی قم
4دانشگاه لرستان
5دانشگاه یاسوج
6دانشگاه گلستان
7دانشگاه بناب
8دانشگاه ارومیه
9دانشگاه صنعتی سهند

 
حوزه های فعالیت رشته مهندسی پلیمر
حوزه های فعالیت رشته مهندسی پلیمر گسترده است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در صنایع پزشکی و داروسازی، پتروشیمی، صفت نظامی و نیز کارخانه های تولید انواع لوازم خانگی، لباس، قطعات خودرو و نیز صنعت کشاورزی شاغل شوند. موقعیت های شغلی مهندسان پلیمر طیف وسیعی از مشاغل است و قطعاً یک فارغ التحصیل رشته پلیمر در صورتی که تخصص و دانش لازم را داشته باشد، بیکار نمی ماند. رشته پلیمر در اکثر تولیدات پتروشیمی و نفتی، از ساخت مسواک تا ساخت قطعات خودرو حضور دارد و کاربرد آن نیز رو به روز بیشتر می شود. از این رو آینده ی مطلوبی برای این رشته متصور است.
در این مقاله به بررسی بازار کار رشته مهندسی پلیمر پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته مهندسی پلیمر ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *