انتخاب رشته تجربی

بازار کار رشته مامایی

بازار کار رشته مامایی

بازار کار رشته مامایی

رشته مامایی از جمله رشته های زیر مجموعه علوم پزشکی است که به پیشگیری و درمان در زمینه ی سلامت مادران و نوزادان می پردازد. این رشته دانشگاهی از استقبال خوبی برخوردار است و کسانی که قصد ورود به این رشته را دارند، ابتدا باید از درآمد و بازار کار رشته مامایی، رتبه قبولی رشته مامایی، لیست دانشگاه های رشته مامایی و توانایی های لازم برای رشته مامایی مطلع باشند. اگر هم جزو دانش آموزان تیزهوش بوده اید از طریق پزشکی بدون کنکور ثبت نام کنید در ادامه به بررسی همین موضوعات می پردازیم.

بازار کار و درآمد رشته مامایی

بازار کار و درآمد رشته مامایی با توجه به ترکیب جمعیتی ایران در زمان حال و آینده مطلوب و قابل توجه است. پزشکان ما به عنوان مشاوران بهداشت در مراکز درمانی، بیمارستان و زایشگاه، متخصص خانواده و نیز مربیان بهداشت می توانند مشغول به کار شوند. پزشکان ماما بیشتر قبل از تولد نوزادان نقش مهم و ارزشمندی دارند و بعد از تولد نیز این نقش ادامه می یابد. از این رو می توان به آینده ی شغلی رشته مامایی امیدوار بود. در کنار همه ی این ویژگی ها، آنچه که مهم است علاقه است و قطعاً کسانی که به رشته دانشگاهی انتخابی خود علاقه مند باشند، می توانند متفاوت تر از دیگران باشند و با توجه به ارتقای مهارت خود از آینده ی کاری مطلوبی برخوردار شوند.

رتبه قبولی رشته مامایی

رتبه قبولی رشته مامایی برای دانشگاه های دولتی نیازمند درصدهای مورد نیاز در دروس عمومی و اختصاصی است. از این رو علاقه مندان به قبولی در این رشته می بایست در دروس عمومی میانگین 55 درصد و در دروس اختصاصی میانگین 15 درصد را کسب نمایند تا بتوانند در دانشگاه های روزانه تحصیل نمایند. البته هر سال متغیرهایی همچون ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و نیز سهمیه منطقه در تغییر رتبه ی قبولی رشته مامایی تأثیرگذار هستند. آیا می دانید مامایی در لیست رشته های بدون کنکور سراسری هم هست؟

لیست دانشگاه های رشته مامایی

لیست دانشگاه های برتر رشته مامایی به شرح جدول زیر است:
ردیفنام دانشگاه
1دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر
2دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
3دانشگاه علوم پزشکی اراک
4دانشگاه علوم پزشکی اردبیل
5دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
6دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
7دانشگاه علوم پزشکی ایران
8دانشگاه علوم پزشکی ایلام
9دانشگاه علوم پزشکی بابل
10دانشگاه علوم پزشکی بجنورد
11دانشگاه علوم پزشکی بم
12دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس
13دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
14دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
15دانشگاه علوم پزشکی تبریز
16دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
17دانشگاه علوم پزشکی تهران
18دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور
19دانشگاه علوم پزشکی جیرفت
20دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
21دانشکده علوم پزشکی شوشتر
22دانشگاه علوم پزشکی زابل
23دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
24دانشگاه علوم پزشکی زنجان
25دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
26دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
27دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
28دانشگاه علوم پزشکی شیراز
29دانشگاه علوم پزشکی کاشان
30دانشگاه علوم پزشکی قزوین
31دانشکده علوم پزشکی کردستان
32دانشگاه علوم پزشکی کرمان
33دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
34دانشگاه علوم پزشکی گلستان
35دانشکده علوم پزشکی گناباد
36دانشگاه علوم پزشکی گیلان
37دانشگاه علوم پزشکی لرستان
38دانشگاه علوم پزشکی مازندران
39دانشگاه علوم پزشکی مشهد
40دانشگاه علوم پزشکی همدان
41دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
42دانشگاه علوم پزشکی یزد

 
توانایی های لازم برای رشته مامایی

توانایی های لازم برای رشته مامایی به علاقه و عشق به این رشته بر می گردد و در کنار این نکته ی مهم، یک پزشک ماما می بایست دارای روحیه صبورانه، بردباری و توان تحمل شرایط دشوار را داشته باشد. از این رو توانایی هایی که رشته ی مامایی نیاز دارد، مربوط به ویژگی های شخصیتی و علاقه است. در کنار این خصوصیات، متخصصان مامایی باید به ارتقا و افزایش مهارت های مربوط به رشته ی خود نیز بپردازند تا به عنوان یک پزشک مامای توانمند شناخته شوند. برای هر رشته ی دانشگاهی که انتخاب می کنید به میزان علاقه و انگیزه خود به آن رشته توجه کنید و مطمئن باشید اگر این دو نکته مثبت را در خود برای رشته ی انتخابی پیدا کردید بدون هیچ گونه تردیدی مسیر خود را آغاز کنید. چرا که با علاقه و انگیزه طی مسیر آسان می شوند.

در این مقاله به بررسی موضوع بازار کار رشته مامایی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته مامایی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *