آیدانیتو > بازار کار رشته بینایی سنجی
انتخاب رشته تجربی

بازار کار رشته بینایی سنجی






بازار کار رشته بینایی سنجی

رشته بینایی سنجی آزمایش چشم و ساختارهای مربوط به آن است که به منظور یافتن مشکلات بینایی و ارائه راهکار برای کمک به بهبود بینایی انجام می شود. در واقع کار یک بینایی سنج، تشخیص بیماری های چشم و ارائه راهکار و تجویز ابزارهای مؤثر برای کارکرد درست چشم است. اما یک بینایی سنج چه جایگاه کاری و شغلی دارد؟ متخصص بینایی سنج چه وظایفی بر عهده دارد؟ رتبه قبولی رشته بینایی سنجی چند است؟ لیست دانشگاه های دارای رشته بینایی سنجی کدام هاست؟

جایگاه شغلی و درآمد رشته بینایی سنجی

جایگاه شغلی و درآمد رشته بینایی سنجی در ایران مطلوب و قابل توجه است. متخصصان این رتشه با توجه به اهمیت سلامت چشم در استخدام ارگان های دولتی و خصوصی و اخذ انواع گواهی نامه می توانند جایگاه های شغلی متنوعی را احراز نمایند و به فراخور نوع شغل و میزان مهارت، درآمد خود را تعیین نمایند. یک متخصص بینایی سنجی می تواند به عنوان مشاور حوزه سلامت چشم در اکثر سازمان ها فعالیت کند، با اخذ مجوز رسمی، کلینیک بینایی سنجی راه اندازی نماید یا به ساخت عینک های طبی اقدام نماید. برای کسب جایگاه شغلی و درآمد در رشته بینایی سنجی سه فاکتور مهم است: 1- علاقه 2- مهارت و تخصص 3- تجربه، بر این اساس برای پیشرفت شغلی خود سعی کنید که این سه فاکتور را مد نظر داشته باشید.

وظایف و مسئولیت های متخصص بینایی سنجی

وظایف و مسئولیت های متخصص بینایی سنجی برای انجام تخصص خود به نحو احسن به ترتیب زیر است: 1- ارائه روش های غیر دارویی درمان بینایی 2- بررسی مشکلات بینایی مراجعه کنندگان 3- سنجش و ارزیابی چشم از لحاظ تشخیص رنگ، نور، فاصله 4- تعیین نمره چشم و تجویز عینک 5- تولید و فروش عینک های طبی

رتبه قبولی رشته بینایی سنجی

رتبه قبولی رشته بینایی سنجی با کمی تلاش قابل دست یابی است. بدین منظور شما می توانید با 30 درصد دروس اختصاصی و 50 درصد دروس عمومی در یک دانشگاه سراسری رشته بینایی سنجی پذیرفته شوید. در تخمین رتبه های لازم برای قبولی در یک رشته علاوه بر ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در یک سال، سهمیه منطقه و سیاست های آموزشی نیز تأثیرگذار است.

دانشگاه های پذیرنده رشته بینایی سنجی

لیست دانشگاه های پذیرنده رشته بینایی سنجی چندان بلند بالا نیست و به ترتیب زیر است:

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 
دانشگاه علوم پزشکی ایران 
دانشگاه علوم پزشکی مشهد 
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 

در این مقاله به بررسی بازار کار رشته بینایی سنجی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته بینایی سنجی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *