آیدانیتو > بارداری در دوران عقد
بارداری, دوران عقد

بارداری در دوران عقد

 


بارداری در دوران عقد

در کشور ما که اکثر قوانین آن بر آمده از شرع هستند، زن و مرد باید برای ازدواج کردن و آغاز زندگی مشترک عقد کنند. عقد در واقع یک صیغه شرعی است که همسران را به هم محرم می کند و موجب می شود که زن و مرد در جامعه همسر رسمی، شرعی و قانونی همدیگر شوند.

گاهی اوقات همسران بعد از عقد فوراً زندگی زناشویی را آغاز می کنند و به یک خانه می روند. و برخی به دلایلی مثل مسائل اقتصادی و آماده نبودن برای زندگی مشترک یا در جهت شناخت بیشتر دوران عقد را طولانی می کنند.مشاوره ازدواج میتواند راه حل خوبی برای حل این موضوع باشد.

زن و مرد در دوران عقد به همدیگر محرم هستند و از نظر شرعی هیچ محدودیتی برای رابطه جنسی ندارند. اما در جامعه ما، گاهی اوقات عرف از شرع فاصله می گیرد و هنجارهای جامعه اتفاقات شرعی را تحمل نمی کنند.مشاوره خانواده راهکار مناسب برای رسیدن به پرسش های ذهنی میباشد.

یکی از این اتفاقات رابطه جنسی در عقد است. وقتی دختر و پسری که عقد کرده اند با هم تنها شوند، طبیعی است که از نظر جنسی به همدیگر نزدیک شوند. اما این نزدیکی از نظر عرفی پذیرفته شده نیست و اگر به بارداری ختم شود، این قابلیت را دارد که موجب دردسرها و تعارضات خانوادگی بسیاری شود. در این مقاله تلاش کرده ایم که به موضوع بارداری در دوران عقد بپردازیم.

رابطه جنسی در دوران عقد

دوران عقد برای بسیاری از زوجین دوران شناخت است. معمولاً در این دوران، نامزدها با رفت و آمد بیشتر و معاشرت های خانوادگی تلاش می کنند که همدیگر را بیشتر بشناسند و با سبک زندگی، اعتقادات، علائق، اهداف و سنت های خانوادگی همدیگر آشنا شوند.آمیزش برای بارداری مهمترین موضوعی است که در این دوران باید از آن افراد خبر داشته باشند.

پس به طور کلی بهتر است که نزدیکی جنسی اتفاق نیفتد. چون علاوه بر بارداری در عقد که یکی از تبعات این رابطه است، این احتمال، هر چند کم، وجود دارد که عقد به ازدواج ختم نشود. در این صورت رابطه جنسی وابستگی را خیلی بیشتر کرده و فراموشی نامزد را بعد از جدایی بسیار دشوار می کند.

از سویی دیگر با توجه به اهمیت موضوع باکرگی دختران در ازدواج، احتمال ازدواج مجدد برای دختری که در دوران عقد، رابطه جنسی کامل برقرار کرده، پایین می آید. پس بهتر است که دختران و پسران در دوران عقد، احساسات و نیازهای خودشان را کنترل کنند و زیاد با هم تنها نمانند.

بارداری ناخواسته

با وجود همه هشدارها در مورد عواقب رابطه جنسی و بارداری در دوران عقد ، به هر حال این اتفاقی است که برای بسیاری از نامزدها می افتد و خواهد افتاد. سؤالی که پیش می آید، این است که چه باید کرد و راهکارهای مناسب در این وضعیت چه هستند؟رابطه مقعدی در دوران بارداری از دیگر پسش های افراد است که احتیاج به مشاوره دارد.چه رابطه ای باعث حاملگی میشود از اصلی ترین مهارت های قبل ازدواج هست که باید افراد از آن اطلاع داشته باشند.

همدیگر را مقصر ندانید

مسئولیت بارداری در دوران عقد بر عهده هر دو نفر است و کسی به تنهایی باردار نمی شود. به جای اینکه همدیگر را مقصر بدانید و برنجانید سعی کنید آرامش خودتان را حفظ و در مورد اتفاقی که با آن مواجه شده اید گفت و گو کنید.

با خانواده ها صحبت کنید

بزرگ ترین معضل در مواجهه با این مشکل باخبر کردن خانواده است. مخصوصاً در موقعیتی که خانواده متعصب باشد. سعی کنید با حفظ آرامش آن ها را در جریان بارداری ناخواسته قرار دهید واگر فکر می کنید که واکنش شدیدی خواهند داد، از یک مشاور کمک بگیرید و با همراهی او خانواده ها را مطلع کنید.

مراسم ازدواج را جلو بیندازید

هر چه زودتر ازدواج کنید و اگر دوران عقد را طولانی کرده اید تا جشن عروسی مجللی برپا کنید، آرزوهایتان را کنار بگذارید و با واقعیت روبرو شوید. مراسم را ساده بگیرید و زندگی مشترک و دو نفره را آغاز کنید.

استرس هایتان را کنترل کنید

هر اتفاقی که افتاده، در حال حاضر شما قرار است که به زودی صاحب فرزند شوید. اگر مدام در حال تجربه اضطراب و درگیری باشید، استرس ها به جنین منتقل می شوند و بر سلامتی او تأثیر می گذارند. برای مهار استرس ها تلاش کنید تا فرزندتان در آینده رنج نکشد.

در ادامه مطالعه مقاله «حد و حدود رابطه جنسی در دوران عقد» را به شما پیشنهاد می دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش های مواجهه با بارداری در دوران عقد ، می توانید با مشاوران باتجربه و حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

0 دیدگاه در “بارداری در دوران عقد

  1. المیرا گفت:

    سلامممممم
    وقتی دوران عقد طولانی میشه بارداری در دوران عقد طبیعیه…
    من موردی رو میشناختم 7 سال عقد بودند تا طرف باردار نشد نرفتن سر زندگیشون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله به هرحال دوران عقد طولانی عواقب خودش رو به همراه داره و نمی تونیم از زوجی که هفت سال به هم محرم هستند و هنوز زیر یک سقف نرفته اند انتظار داشته باشیم که رابطه جنسی برقرار نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *