مهاجرت به ترکیه

انگشت نگاری در ترکیه






انگشت نگاری در ترکیه

کشور ترکیه، همراه به عنوان یکی از بهترین کشورها برای بازدید گردشگران سراسر دنیا و مشتاقان سفر به کشورهای خارجی محسوب می شود. علاوه بر سایر کشورهای دنیا مردم کشور ما نیز این کشور را با وجود جذابیت های بی شمار و بی نظیر، از جمله محبوب ترین مناطق جهت داشتن سفری خوش و به یاد ماندنی به شمار می آورند. وجود تفریحاتی بسیار متنوع و جذاب از جمله حضور در رستوران ها و کافه هایی با ارائه انواع غذاهای خوشمزه و دلچسب، آثار و جاذبه های بی بدیل و آب و هوایی بسیار عالی نیز می تواند از دلایل دیگر این امر باشند. لازم به ذکر است که وارد شدن به کشور ترکیه برای کشورهای بسیاری همانند ترکمنستان، اردن، ازبکستان، بولیوی، روسیه و گرجستان بدون نیاز به دریافت ویزا امکان پذیر است. مردم کشورهای ذکر شده تنها در یک صورت باید ویزا دریافت کنند و آن هم این است که قصد اقامتی یکساله را در ترکیه داشته باشند. اخذ این اقامت با دریافت ویزایی به نام ویزای توریستی یکساله امکان پذیر است. یکی از مراحل دریافت ویزا انگشت نگاری است. بنابراین بحث مقاله حاضر را به انگشت نگاری در ترکیه اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا تمامی اطلاعات لازم را در رابطه با انگشت نگاری در ترکیه به دست آورید.

ویزای توریستی یکساله ترکیه

آسان ترین راه اقامت در ترکیه را می توان اقامت توریستی در آن دانست. این مورد را می توان از اصلی ترین مزایای اخذ این اقامت در نظر گرفت، چون هیچ یک از متقاضیان اخد آن احتیاجی به واریز هزینه بالایی ندارند و با شرایطی بسیار آسان و در زمانی کم می توانند این ویزا را در اختیار داشته باشند.

نحوه اخذ ویزای توریستی یک ساله ترکیه

برای اخذ ویزای توریستی یک ساله کشور ترکیه باید فرآیندهای ضروری طی گردد. در ابتدا، فرد باید از طریق یکی از مرزهای تعیین شده به خاک ترکیه وارد شود. البته ورود قانونی در این زمان بسیار اهمیت دارد. به مراتب با ورود به ترکیه، هر فرد نیاز به داشتن سرپناه و خانه دارد و در نتیجه باید اقدامات لازم را در جهت اجاره یا خرید منزل و همچنین دریافت راندو (نوبت پذیرش) از اداره مهاجرت ترکیه انجام دهد. البته نزدیکی این اداره به محل اقامت شما دوستان بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود. 
آماده کردن مدارکی چند مانند بیمه ای با اعتباری یک ساله از شرکت های بیمه در ترکیه، ترجمه کردن پاسپورت متقاضی به زبان ترکی و تهیه چهار قطعه عکس رنگی با زمینه سفید رنگ و در اندازه 4*3 تا قبل از گرفتن وقت راندو بسیار مهم است. البته هر یک از متقاضیان باید کپی تمام صفحات و همین طور اصل پاسپورتشان را نیز تحویل دهند. در روز مشخص شده جهت پذیرش یعنی همان روز راندو، مراجعه حضوری فرد به اداره امنیتی ترکیه ضروری است. در این روز، هر فرد متقاضی باید با مراجعه به قسمت امور اتباع خارجی این اداره، پرونده ای را برای خود تشکیل دهد. فقط توجه کنید که ملزم به پرداخت مبلغی معادل 550 لیر برای ویزا، اقامت تزکرسی و کارت هستید. بعد از پایان کار، ویزای شما به درب منزلتان فرستاده خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری جهت دریافت آن ندارید.

انگشت نگاری در کشور ترکیه

همان طور که ملاحظه کردید، ورود به ترکیه برای ایران و بسیاری از کشورهای دیگر بدون ویزای ترکیه مقدور است. در نتیجه، مرحله انگشت نگاری در ترکیه انجام نمی گیرد. اما این موضوع شاید در مورد کشورهایی که نیاز به اخذ ویزا برای وارد شدن به خاک ترکیه را دارند صدق کند. یعنی آن ها جهت اخذ ویزا نیاز به انجام انگشت نگاری در ترکیه داشته باشند. 

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با انگشت نگاری در ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ویزای توریستی ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه انگشت نگاری در ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *