انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته کنکور کاردانی






انتخاب رشته کنکور کاردانی

مقطع فوق دیپلم یا به عبارت دیگر کاردانی به مقطعی از آموزش عالی اطلاق می گردد که پیش نیاز ورود و تحصیل در آن دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم مقطع متوسطه در نظر گرفته شده است. به شخصی که موفق به سپری کردن این دوره تحصیلی شده است گواهی نامه کاردانی داده می شود. مدت مجاز تحصیل در دوره کاردانی برای هر یک از متقاضیان و  داوطلبان به طور معمول دو سال است. حتماً از این موضوع مطلع هستید که مقطع کاردانی دو دوره مجزای کاردانی ناپیوسته و کاردانی پیوسته را در بر می گیرد. مقطع کاردانی پیوسته تنها به کلیه فارغ التحصیلان هنرستان های کار دانش و یا فنی و حرفه ای اختصاص دارد. افرادی که جهت ادامه تحصیل در دوره کاردانی پیوسته نیاز مبرم و غیر قابل انکاری به مدرک دیپلم دوران متوسطه دارند.

 راجع به مقطع کاردانی ناپیوسته باید اشاره کنیم که فردی که قصد ادامه تحصیل در این دوره را دارد لزوماً باید فارغ التحصیل و دانش آموخته دوره پیش دانشگاهی باشد. باید عرض کنیم که ورود به دوره کاردانی در دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی فقط به صورت بدون آزمون امکان پذیر است. البته در مورد دانشگاه سراسری نیز باید این نکته را شاهد جذب دانشجو به شکل بدون آزمون هستیم. در حقیقت و بنا به اعلام مسئولین مربوطه پذیرش در رشته هایی همچون نقشه کشی معماری، مکانیک خودرو، گرافیک، صنایع غذایی، شبکه و نرم افزار، حسابداری و تربیت بدنی به صورت بدون آزمون انجام می گیرد. در این زمان، فرد باید دست به انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای بزند. سایت مرجع معرفی شده جهت انجام انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای سایت سازمان سنجش و آموزش کشور است. هر فرد در زمان انتخاب رشته کنکور کاردانی در دانشگاه سراسری فنی حرفه ای ملزم به انتخاب 50 رشته محل است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در مورد انتخاب رشته کنکور کاردانی در این دوره تحصیلی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

انتخاب رشته کاردانی آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در دوره کاردانی و در رشته های مختلفی اقدام به جذب دانشجو البته به شکل بدون آزمون می کند. انتخاب رشته کاردانی دانشگاه آزاد دو بار در هر سال تحصیلی ( مرداد و آذر) و با ورود به سایت مرکز آزمون این دانشگاه صورت می گیرد. و افراد در صورت داشتن تمایل و همین طور شرایط و ضوابط لازم حق شرکت در انتخاب رشته کاردانی آزاد را دارند.

انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی

در دانشگاه علمی کاربردی نیز همچون دانشگاه آزاد پذیرش دانشجو فقط به صورت بدون کنکور و بر طبق سوابق تحصیلی فرد متقاضی انجام می پذیرد. ثبت نام و انتخاب رشته در دوره بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی همچون دانشگاه آزاد در دو نوبت مختلف صورت می پذیرد. اولین دوره این ثبت نام در آغازین روزهای ماه مرداد در هر سال و دوم دوره در دومین نیمه ماه بهمن است. ثبت نام و انتخاب رشته در این دوره با ورود و مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور است. به بیان دیگر، هر فرد پس از دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای علمی کاربردی لزوماً باید دست به تحقیق و پژوهش در مورد رشته ها زده و سپس دست به انتخاب رشته بزند. نکته بسیار مهم و قابل توجه در زمان انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی گزینش رشته های مورد علاقه و مطابق با الولیت های هر فرد از میان خیلی عظیمی از رشته هاست. نکته ای بهتر است به آن اشاره کنیم این است که با انتخاب بیشتر از 15 کد رشته محل شانس قبولی شما در رشته های دانشگاهی علمی کاربردی به میزان زیادی افزایش پیدا می کند.

رشته های تحصیلی دانشگاهی که کمتر می شناسید…

شاید باور نکنید اما شمار زیادی از رشته های دانشگاهی وجود دارند که کمتر در میان مردم شناخته هستند. اما در صورت انتخاب و تحصیل در آن ها می توانید آینده شغلی خوبی را برای خود رقم بزنید. پس لازم است در زمان انتخاب رشته کاردانی نیز به این موضوع توجه داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رشته ها می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته کنکور کاردانی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله رشته های کاردانی بدون کنکور بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته کنکور کاردانی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


0 دیدگاه در “انتخاب رشته کنکور کاردانی

  1. آنیتا عبداللهی گفت:

    سلام
    ببخشید موقع انتخاب رشته کنکور کاردانی می شه رشته علوم آزمایشگاهی رو انتخاب کرد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما ميتوانید از گروه پیراپزشکی بدون کنکور نیمه متمرکز، رشته علوم آزمایشگاهی را (در صورت ارائه) انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *